West-Canada september 2019

Abel Tasman NP

Lieve mensen,

Vandaag, dinsdag 13 november 2018, waren we alweer vroeg wakker, na vannacht weer meerdere keren wakker geweest te zijn. Hoezo uitslapen? De jetlag heeft ons nog niet verlaten…. We hebben het opstaan kunnen rekken tot 08:00 uur en toen zijn we gaan douchen. Om 08:30 uur zijn we onderweg gegaan voor een ritje naar het Abel Tasman National Park. Na een uurtje rijden een ontbijtje genuttigd in een leuk tentje langs de weg. Abel Tasman National Park is het kleinste National Park van Nieuw-Zeeland, maar desondanks zeer aan te raden, want het is er schitterend! Het park heeft goudgele stranden, zandige riviermondingen, dichtbegroeide bossen, kloven, watervallen, grotten omgeven door een azuurblauwe zee met eilanden en riffen. Men zegt dat dithet mooiste park van Nieuw-Zeeland is. Het probleem is echter dat je er alleen wandelend, fietsend of kajakkend in kan. Een mooi populair en bekend wandeltrack is de Coast Track van maar liefst 51 km lang. Dus we zijn nu bekaf! Was me dat wandelen vandaag!!! Geintje. Amper iets van het National Park gezien helaas. Wel een hele mooie route er naartoe en langs de kust is het echt een paradijs met mooi helderblauw/groen water. We zijn wel een grot in geweest met een gids en dat was behoorlijk indrukwekkend. Een heel uur lang genoten van de stalactieten en stalagmieten en het was nog flink klauteren ook. We hadden gelukkig ook een helm op, want dat was soms best nodig! Aan het einde van de grot een steile smalle ladder van 23 treden naar boven en zo stond je ineens weer in de buitenlucht, in de middle of nowhere. Na ons grotavontuur zijn we weer teruggereden naar ons hotel. De helft van de route reden we op flinke krappe slingerweggetjes, dus het tempo lag erg laag. Maar wat was het genieten van het uitzicht elke keer bij een nieuwe bocht. Onderweg nog even een kleine stop gemaakt voor een drankje en een gebakje. Rond 16:00 uur waren we weer terug in het hotel. Na even gerelaxt te hebben zijn we naar een Thais restaurant gereden hier in Nelson en hebben we heerlijk gegeten. Dat beviel een stuk beter dan de Mac van gisteren! Nu liggen we alweer fris gedoucht op bed en tik ik deze blog nog even voor het slapen gaan. Morgen weer een wat langere rit voor de boeg, dus zo lekker slapen maar. Tot blogs!

Liefs, Ger en Sylvia

Andere Sil

Die vraag over jullie wandelschoenen ... op de luchthaven, wellicht was de vraag of ze al ingelopen waren??
Mooi verslag weer! Reuzeleuk begin vd dag hier met jullie stories!
Xxx

Dinie