Revelstoke - Vernon

Lieve mensen,

Het is alweer dinsdag 24 september 2019, nog maar een paar dagen en dan zit onze vakantie in Canada er weer op. We gaan vrijdag alweer naar huis...snik. De tijd vliegt! Vanmorgen zijn we redelijk op tijd opgestaan en na het douchen zijn we gaan ontbijten in het restaurant bij het prachtige hotel/chateau aan het water in Revelstoke. Het was tot nu toe wel het mooiste hotel van onze vakantie. Rond 09:00 uur hebben we uitgecheckt en zijn we naar het naastgelegen Three Valley Gap Ghosttown gelopen en omdat we in het chateau verbleven kregen we 50% korting op de entree. Dat scheelde toch weer 16 CAD! Ik ben gek op korting. We hadden eigenlijk geen idee wat we konden verwachting in dat Ghosttown, maar het was erg indrukwekkend te noemen. Heel erg groot opgezet, een leuk stadje nagebouwd van heel vroeger met allemaal hele oude spullen. Zelfs oude treinwagons, locomotieven, auto's, rijtuigen, gereedschappen, je kan het zo gek niet noemen! We hebben onze ogen uitgekeken en we waren ook nog eens de enigen die het museum bezochten op dat moment. Heerlijk die rust. En het was ook droog, wat wil een mens nog meer? Na bijna 1,5 uur rondwandelen, zijn we onderweg gegaan voor een ritje naar de top van Mount Revelstoke via de Meadows in the Sky Parkway. Dat was een zigzag weg van 25 km naar boven toe, en naarmate we hoger kwamen, begon het te regenen en dat werd steeds erger. We zaten best vrij hoog, en boven de wolken. De foto's van het meer bovenop de berg zijn best spooky te noemen, zo in de mist. Het regende en het was me daar een partij koud daarboven! We zijn er niet lang gebleven dus. Weinig tot geen dieren gezien onderweg, op een paar vogels na. We blijven hopen op nog een beer of zo. Je wordt ook op bijna alle wegen in Canada gewaarschuwd voor wild life op de weg, maar niks van dat alles. Rond 12:15 uur waren we weer terug beneden en na een bakkie bij Starbucks in het plaatsje Revelstoke vervolgden we onze weg weer naar het westen. En hoe verder west we kwamen, hoe beter het weer werd. De temperatuur steeg flink naar 21 graden en het werd behoorlijk zonnig, heerlijk! In Canada gebruiken ze ook Celcius, in plaats van Fahrenheit zoals in de USA. Ook gebruiken ze hier kilometers en meters in plaats van miles en feet. Wel zo handig hoor. Halverwege de rit vandaag naar onze eindbestemming Vernon, kwamen we langs Crazy Creek waar een mooie hangbrug is bij een spectaculaire waterval. Het was eventjes lopen, maar dat was het zeker waard. Prachtig uitzicht vanaf de brug op de waterval en er verscheen een mooie regenboog bij. Ook daar waren we de enige bezoekers. Wat een genot om even geen krijsende Chinezen en Japanners om je heen te hebben! Na onze wandeling zijn we verder gereden naar ons Village Green Hotel in Vernon. Een mooi hotel weer met een fijne kamer. Na even op het balkon in het zonnetje gezeten te hebben zijn we naar de overkant van het hotel gelopen naar een shoppingmall. Daar hebben we heerlijk gegeten bij restaurant Socialhouse. Daarnaast zat een Starbucks en met een bakkie in onze handen zijn we weer terug gewandeld naar ons hotel. Wat was het me daar toch een heerlijk weertje ineens zeg. Op de weg terug zagen we op een parkeerplaats nog een stuk of 15 oldtimers geparkeerd staan. Dat is altijd leuk om even van dichtbij te bewonderen. De rest van de namiddag en avond rustig aan gedaan, gedoucht, nu deze blog aan het tikken en dan zo weer de oogjes sluiten. Het is tenslotte alweer 20:00 uur. We verblijven 2 nachten in dit hotel, dus morgen gaan we het weer rustig aan doen... Ger komt aardig in zijn vakantie ritme zegt ie, nou ik ben echt gesloopt! Dat wordt weer weken bijkomen en herstellen thuis. Maar wel met een heleboel mooie herinneringen in the pocket, dat pakt niemand ons meer af!