West-Canada september 2019

Canmore - Revelstoke

Lieve mensen,

Vandaag, maandag 23 september 2019, weer een mooie route gereden van ongeveer 300 km van Canmore naar ons volgende verblijf in Revelstoke. Het weer zat alleen niet zo mee vandaag, veel regen helaas, na 2 zonnige warme dagen. Vanmorgen om 08:00 uur opgestaan en na het douchen een klein ontbijtje op in het hotel, want dat zat bij de prijs inbegrepen. En ook vandaag was het ontbijt niet veel bijzonders, precies hetzelfde als gisteren, want het was tenslotte nog steeds in hetzelfde Windtower hotel. Rond 09:00 uur zijn we na het uitchecken weer onderweg gegaan. Eerst naar het plaatsje Banff gereden, dat 20 km richting het westen lag. Even door het centrum gereden en het zag er erg gezellig uit. Ook een typisch wintersportplaatsje. Bij Bow Falls ten zuiden van Banff even een stop gemaakt voor een paar mooie foto’s. Daarna wilden we voor de tweede keer naar Lake Louise rijden, dat lag toch op de route en dat meer is zo ontzettend mooi. Maar bij de afslag zagen we al borden dat de parkeerplaatsen alweer vol waren, net als afgelopen zaterdag. Het was pas 10:15 uur en nu was het er al weer overvol! Dan maar door rijden, we hadden het meer tenslotte al een keer mogen bewonderen. Het was natuurlijk wel jammer. Niet veel later gingen we de grens over en waren we weer terug in de provincie British Columbia. Vandaag hebben we er weer een uurtje tijd bijgekregen en is het tijdverschil met Nederland weer 9 uur vroeger. Eenmaal over de grens belanden we direct in Yoho National Park. Ook alweer zo’n mooi park! We zijn van de hoofdweg afgegaan en naar Emerald Lake gereden. We passeerden op de route nog een mooie stop, een Natural Bridge, een mooie rotspartij boven een waterval. Emerald Lake was weer echt een plaatje, het water was weer zo mooi groen en blauw van kleur en ook zo helder. De bomen en bergen op de achtergrond weerkaatsten mooi op het meer. Schitterend gezicht. We zijn daarna weer terug naar de hoofdweg gereden en na een tijdje rijden kwamen we bij het plaatsje Golden waar we heerlijk hebben geluncht in een Japans restaurant. We hadden ondertussen wel weer trek gekregen. Onze volgende stop was het Giant Ceders Boardwalk. Het was ondertussen flink harder gaan regenen, dus of deze wandeling nog wel door zou gaan was nog maar de vraag. Eenmaal bij de boardwalk aangekomen, hebben we het toch gewaagd en zijn een rondje door het bos gaan lopen, met prachtige hoge bomen. Deze bomen hielden de regen aardig tegen voor ons, dus we waren na afloop niet zo nat gelukkig. De wandeling over de boardwalk was prachtig en ook hier hebben we weer hele mooie foto’s gemaakt. Toen we weg wilden rijden kwamen we langs een tolpoortje en moest er toch nog betaald worden voor het Revelstoke National Park, waar we kennelijk nu weer in beland waren. Toch weer 16 CAD. Maar de ticket is wel geldig tot morgenmiddag 16:00 uur, dus we kunnen morgen nog de hele dag genieten van dit park. En toen was het tijd om naar ons hotel te rijden, 19 km buiten het plaatsje Revelstoke, aan het Three Valley Lake, waar we om 15:15 uur aankwamen. Ons hotel heet de Three Valley Lake Chateau, een kasteel aan het water dus! Onze kamer is prachtig, met uitzicht op het meer, en ook het hotel oogt gracieus. We hebben alleen geen WIFI op de kamer, dus dat is een beetje jammer. We hebben even een drankje genuttigd in het restaurant. Ook zo wat. We wilden alleen een drankje nemen, want we zaten nog vol van de lunch. Maar nu is de wet hier in Canada dat je in een restaurant iets moet eten, en daarbij dan een biertje kan drinken, want anders kun je geen bier bestellen. Dus we hebben er maar een klein soepje bij besteld. We kwamen niet meer bij van het lachen. Rare regel zeg! Het is nu alweer bijna 18:00 uur, net gedoucht en tijd voor een heerlijk gemaakt bakkie van Ger en daarna hopelijk lekker slapen in ons kasteel.

Liefs van ons, Ger en Sylvia xxx

Dinie