West-Canada september 2019

Vernon

Lieve mensen,

Vandaag, woensdag 25 september 2019, was de rustigste dag van onze vakantie. Er is niet zo heel veel te beleven hier in Vernon en we verblijven hier dus 2 nachten. We spraken een Canadese autoverkoper en die wist te vertellen dat Vernon the place to be is voor veel Canadezen, omdat het hier het woestijngebied van heel Canada is, waar het normaal rond deze tijd van het jaar dik 30 graden is en de omgeving bruin, ipv groen. Wij treffen het dus dat het niet zulk best weer is in West Canada deze periode. Alhoewel we het weer vandaag prima vonden, vanmorgen zonnig, vanmiddag bewolkt, droog en 18 graden. Dus ons hoor je niet klagen. Alhoewel, de stad Vernon is echt 3x niks hoor. Het is een vrij uitgestrekte grote plaats en het oogt een beetje armoedig, alsof het overal een industriegebied is. Veel laagbouw, geen gezellige hoofdstraat en er is gewoon echt weinig te beleven hier. We waren vanmorgen op zoek naar een gezellig restaurantje voor het ontbijt, daar zijn we gewoon niet in geslaagd en toen zijn we maar weer terug gereden naar het hotel en bij het hotel zit wel een leuk restaurant, daar hebben we uiteindelijk alsnog heerlijk kunnen ontbijten. We zijn vanmorgen nog naar een uitkijkpunt gereden waar je een mooi uitzicht zou moeten hebben op de 3 omliggende meren, maar dat viel best tegen. We zijn ook nog naar de top van Mount Silver Star gereden, een rit van ongeveer 25km omhoog, maar daar was het ontzettend koud en echt compleet uitgestorven. In het winterseizoen zal het er erg gezellig zijn, want er zijn pistes en veel restaurantjes en cafe's, maar nu was er niks aan. Dus ook daar waren we weer snel weg. Gelukkig was de rit naar de top toe en terug naar het dal een mooie route met fraaie uitzichten. Rond 12:00 uur waren we eigenlijk alweer klaar met deze stad. We zijn toen maar naar het casino gegaan, om er toch nog wat van te maken vandaag! En gewoon met winst weer naar buiten gestapt! Hatseflats! Om 13:15 uur waren we weer terug op onze kamer en ben ik even een paar uur op bed gaan liggen, vannacht weer bijna niet geslapen, dus ik was wel toe aan even he-le-maal niks! Ger heeft wat zitten lezen, die vermaakte zich wel. Om 17:00 uur zijn we bij het zelfde restaurant als gisteren gaan dineren, het Socialhouse. Daar heb ik weer een bowl besteld en Ger een heerlijke paste met schnitzel. Echt smikkelen weer hoor, wat een leuk en lekker restaurant is dat! Na het eten zijn we nog even gaan kwijlen bij een garage met allemaal mega pick-up trucks. En ze zijn echt niet duur hier. Die gigantische bakken zie je bij ons bijna niet rijden, ze passen niet eens in een parkeervak! We keken onze ogen in ieder geval uit. En toen was het alweer 18:30 uur, terug in de kamer en na het douchen weer verder met relaxen. Het is nu bijna 20:00 uur. Morgen een erg lange reisdag voor de boeg van zo'n 450 km, terug naar Vancouver, ons beginpunt en dus tevens eindpunt. Dan zit ons rondje met de klok mee door West Canada er helaas weer op. Hopelijk wordt het nog een mooie laatste reisdag! Jullie gaan het weer lezen.

Liefs, Ger en Sylvia xxx

Corina

Wat kan je je vergissen in een stad
Het is dan dus echt een wintersport plaats en de rest van het jaar weinig.
Goeie reis vandaag en hopelijk nog wat wild spotten onderweg.

Groetjes
Corina

Dinie

Wat een verschil van landschap als je gewoon een eind rijd, jullie hebben verschillende weersomstandigheden mee gemaakt! Het is een avontuurlijke en mooie reis geweest en ik bewonder dat jullie in zo'n korte tijd heel veel hebben gezien in zo'n enorm groot land, maar straks thuis kan je lekker relaxen tijdens het bekijken van de prachtige foto's die jullie gemaakt hebben! Nogmaals een hele goeie terugreis!
Liefs, Dinie xxx