West-Canada september 2019

Wellington-ferry-Nelson

Lieve mensen,

Het is alweer maandag 12 november 2018! Er is al een week voorbij van onze vakantie. De tijd vliegt als je het naar je zin hebt. Vanmorgen waren we alweer om 05:00 uur wakker, terwijl de wekker op 07:00 uur stond. Zenuwachtig voor de overtocht naar het Zuidereiland denk ik? Om 07:15 uur zaten we al in de auto onderweg naar de ferry, die om 09:00 uur vertrok. Het was maar een ritje van 15 minuten vanaf ons hotel in Wellington, maar de spits begon al toe te nemen en we zijn liever te vroeg dan te laat. Aangezien er meerdere ferry’s zijn in Wellington, was het even opletten welke boot we moesten hebben, maar daarna was het een kwestie van de juiste borden volgen. Het sprak allemaal voor zich. Ingecheckt en in de auto gewacht tot we aan boord mochten. Het zonnetje scheen al lekker en het is vandaag verder heel de dag zonnig gebleven, met een graad of 19. Echt heerlijk! Eenmaal op de boot, hebben we een ontbijtje genomen, alle twee een panini, en een lekker bakje cappuccino. De boottocht van het Noordereiland naar het Zuidereiland van Nieuw-Zeeland duurde bijna 3,5 uur en was echt heel mooi. We zagen zelfs een hele grote groep dolfijnen langs komen die met vrolijke boogjes uit het water kwamen zetten. Superleuk! De haven uitvaren van Wellington was prachtig en door de baaien, binnenwateren, kliffen en fjorden van de noordkant van het Zuidereiland was adembenemend. Het heeft wat weg van Noorwegen. Zigzaggend langs allemaal eilandjes kwamen we aan in het plaatsje Picton. Eenmaal weer van de ferry af, zijn we gelijk doorgereden naar ons volgende hotel in Nelson, 2 uur rijden naar het westen toe en aan de noordkust. Het Zuidereiland ziet er ook echt waanzinnig mooi uit. Veel bossen, kronkelende weggetjes, riviertjes, vergezichten, wijnranken, glooiende groene heuvels, besneeuwde bergtoppen en schapen. Heel veel schapen. Onderweg onze 3etankbeurt gehad, want de tank moeten we wel volhouden, je weet maar nooit wanneer je weer kan tanken. Om 15:00 uur kwamen we aan in ons hotel, waar we welkom werden geheten door kat Jerry die het wel heel erg fijn bleek te hebben bij ons. Hij kwam zelfs lekker in onze hotelkamer liggen. We zullen hier 2 nachten verblijven en de stad Nelson ziet er mooi uit, het ligt aan een schitterend heldere lichtblauwe zee. Het is weer een prima hotel, ruim en schoon. Wel erg gehorig, de bovenburen komen zowat door het plafond heen als ze heen en weer lopen. Maar goed, we zullen hopelijk goed slapen, want wederom zijn we weer erg moe van al onze avonturen en het vroeg wakker worden iedere keer. We zijn rond 16:30 uur nog even naar de Mac gelopen hier niet ver vandaag voor een snelle, makkelijke en goedkope hap. Eens in de zoveel tijd is dat best wel weg te tremmen…. Morgen kunnen we lekker uitslapen, laten we hopen dat dat eindelijk eens gaat lukken! Tot blogs.

Liefs, Ger en Sylvia

JERRY

WEER EEN KAT DIE JERRY HEET
VRAAG EENS OF ZE FAMILIE IS VAN MIJ????

Liliane

Mooi hoor al die avonturen van jullie. Je weet toch dat er een Bruce Bay is daar op het Zuidereiland? Veel plezier nog en ik geniet mee.

Corina

Wat een heerlijk weer hebben jullie geniet er van.
En superleuke zo'n hotelkat.
Niet stiekem meenemen!!!