West-Canada september 2019

Ohakune-Wellington

Lieve familie en vrienden,

Vandaag, zondag 11 november 2018, hebben we er een flink stuk rijden opzitten. We zijn vanmorgen daarom ook weer lekker vroeg vertrokken, namelijk om 07:40 uur. Het was trouwens een koude nacht, waar we beiden best last van hadden. Vaak wakker en iedere keer toch maar wat verder onder de dekens gekropen. Omdat het zondagmorgen was, was het ook heerlijk rustig op de weg. Nu is het sowieso, buiten de grote steden om, nooit erg druk op de weg. Echt heerlijk is dat hoor. Het zonnetje scheen lekker en dat gaf een mooi uitzicht op de besneeuwde bergtoppen. Na een uurtje zijn we in het plaatsje Mangaweka gestopt voor een ontbijtje, bacon and eggs on toast. Het smaakte prima. De plaatsnamen hier zijn trouwens vaak onuitspreekbaar en niet te onthouden. De namen zijn allemaal Maori namen, gewoon niet te doen. Laatst vroeg iemand aan ons waar we die ochtend vandaag waren gekomen, we hadden gewoon geen idee! En dan doe je na raadpleging op je telefoon een poging om te zeggen hoe het plaatsje heette, spreek je het weer totaal verkeerd uit. Die Maori’s hebben maar een lastige taal! Na het ontbijt zijn we weer verder gereden, richting het zuiden, naar onze eindbestemming vandaag. Dat was de hoofdstad van Nieuw-Zeeland, Wellington. Wellington heeft ongeveer 420.000 inwoners, dus een redelijk grote stad, maar Auckland is beduidend groter. Na een mooie rit maar niet al te spectaculaire rit van in totaal zo’n 4,5 uur kwamen we om 12:00 uur aan in Wellington. In het centrum konden we makkelijk onze auto in een parkeergarage kwijt, maar we wisten al dat het niet goedkoop ging zijn, net als in Auckland. We zijn wat gaan drinken bij de haven, de Quay, waar allemaal leuke restaurantjes en terrasjes zitten. Het was genieten in het zonnetje met onze lemon, lime and bitters drankje. Daarna zijn we het centrum ingelopen en zijn we op de kabelbaan gestapt naar de top van een heuvel welke een mooi uitzicht gaf over de stad. Zo kregen we toch een beetje in een indruk van deze hoofdstad, ook al bleven we er maar even. Nadat we weer met de kabelbaan naar beneden waren gegaan, hebben we een kleine Japanse maaltijd gedeeld saampjes bij een foodcourt. Daarna nog wat rondgelopen in het centrum en wat mooie foto’s gemaakt van alle gebouwen. Na 2,5 uur in de stad geweest te zijn, zijn we weer onderweg gegaan met de auto naar het hotel, dat vlakbij lag. We hebben om 14:45 uur ingecheckt in het hotel en we zijn heel blij met onze kamer. Netjes, schoon, groot, mooi gerenoveerd, uitzicht op een grasveld en een veranda in de zon. Het heeft tevens een restaurant, dus we hoefden de deur niet meer uit. Wat wil je nog meer! De rest van de middag lekker geluierd in de kamer en in het zonnetje en bijgekomen van al onze avonturen. Om 18:00 uur zijn we in het restaurant gaan eten en het smaakte weer erg lekker allemaal. Na het eten gedoucht en nu is het 19:45 uur en tik ik deze blog. Morgen gaat om 07:00 uur de wekker, want we gaan om 09:00 uur met de ferry naar het Zuider Eiland. We gaan het Noorder Eiland dus voorgoed verlaten. We hebben ervan genoten in ieder geval! Zo lekker slapen, dus tot blogs maar weer!

Liefs, Ger en Sylvia

Andere Sil

Mooi verslag weer, ik geniet iedere dag mee! Krijg alleen geen foto’s tevoorschijn! ??‍♀️ Dus moet fantaseren en googelen.. ?
Have fun met overvaren ?
Xx

Jose

Wat fijn dat jullie het zo heerlijk hebben!!
Het is ook leuk om jullie avonturen en belevenissen te volgen
en de mooie foto's te zien het lijkt mij ook een prachtland!!
Geniet er lekker van en nog veel plezier kanjers!
Lieve groetjesxxxx

Dinie

Pfff zo, ik ben weer bij, was 3 dagen achter met lezen, dus was ff bezig maar weer geweldig om te lezen en ik denk en hoop dat er ook wel iets van de Maori's te zien zal zijn, ik ben helemaal gek op de Haka's! Maar jullie hebben al heel veel te doen! en deze reactie is gelijk van de voorgaande blogs hoor!
Liefs, Dinie.