West-Canada september 2019

Hot Water Beach

Lieve lezers,

Vandaag, donderdag 8 november 2018, hebben we het erg rustig aan gedaan. Gisteravond gingen we om 20:00 uur slapen en vanmorgen zijn we pas om 08:00 uur weer opgestaan. Dit keer heb ik gelukkig wat beter geslapen, maar Ger helaas minder. Het bed is erg hard, dus er moest op tijd gewenteld worden, anders verloor je een ledemaat. We hebben heerlijk in de zon op ons balkon een bakkie gedronken en zijn daarna gaan douchen. Rond 09:20 uur onderweg gegaan richting het noorden, naar Hot Water Beach. Het was een prachtige rit door The Coromandel van ongeveer 1,5 uur. Vele bochten in de weg maakte het dat we over een kleine afstand toch lang deden. Prachtige bomen, bossen, heuvels, bergen en vergezichten weer vandaag, onbeschrijflijk mooi. Eenmaal bij Hot Water Beach aangekomen zijn we bij een restaurant gaan lunchen, met prachtig uitzicht over het water. We hebben de dagschotel genomen, een zonnevis John Dory met risotto, echt waanzinnig lekker!! Na deze verrukkelijke maaltijd zijn we het strand opgegaan voor wat mooie foto’s. Dit strand heeft als toeristische trekpleister een warmwaterbron. Als je een gat graaft in het zand vult het zich met warm water. We zagen in de verte aardig wat mensen bij elkaar staan met een schep in hun hand. Daar moest het dan zeker zijn. Aangezien onze parkeermeter bijna verliep, moesten we terug naar de auto. Ook zowat, betaald parkeren in dit gat! Maar goed, we vonden het ook wel erg ver ploegen over het strand naar dat warme water en wilden ook geen schep huren voor 10 dollar, dus na wat ingezoomd te hebben met mijn camera, hebben we het ook wel gezien. Ik had er gewoon de energie niet voor…. In de auto weer verder gereden, en we dachten slim te zijn, bij de volgende parkeerplaats aan het strand dachten we dichterbij de warmwaterbron te zijn, dus wij het strand weer op, bleek de schepperij nog verder weg te zijn! Nou, dan niet. Toen zijn we onderweg gegaan naar Cathedral Cove. Een volgende toeristische trekpleister. Deze bleek alleen per voet, per boot of per kajak bereikbaar te zijn. Nou, daar hadden we niet zoveel trek in, dus een paar prachtige uitzichtfoto’s gemaakt en genoten van de mooie omgeving. In de zee lagen allemaal kleine eilandjes wat erg mooi was om te zien. Naar een uitzicht punt gereden op een heuvel, waar je niet mocht parkeren, zijn we toch even stil gaan staan voor een paar snelle foto’s. Wat is het hier toch mooi! Rond 12:30 uur zijn we weer onderweg gegaan, terug richting ons hotel. Dit ging via dezelfde route als op de heenweg. We hebben nog even getankt in het gezellige plaatsje Tairau en een lime milkshake gedronken. Gelukkig was het weer vandaag ook weer superlekker, rond de 20 graden, met zo nu en dan zon. We kwamen om 14:00 uur aan in het hotel en we zijn direct gecrasht op ons bed. De jetlag hakt er behoorlijk in en natuurlijk ook alle indrukken en het slaapgebrek. Vrijwel direct in slaap gevallen en pas rond 18:30 uur weer wakker geworden! Oeps. Zo komen we natuurlijk nooit van die jetlag af, maar we hadden het zo nodig. Het avondeten slaan we vandaag even over, we doen erg lui dus vandaag! Morgen een lange rit voor de boeg naar het zuiden en naar ons volgende hotel in Rotorua, jullie gaan het weer lezen! Tot blogs.

Liefs, Ger en Sylvia

Corina

wat een hoop mooie dingen zien jullie daar, gelukkig kunnen wij dank zij de fotoos ook mee genieten.
veel plezier nog daar

Dinie

Was weer een mooie dag zo te lezen, heel leuk hoor jullie verslagen! Groetjes,xxx

Wouter

Mooi foto's op FB
??

Andere Sil

Hoi lieverds! Ik doe vanmorgen een kiwi door mijn kwark.... voelt het ineens heel dichtbij....?
Benieuwd hoe het in stinkiestad is!? Is het zo erg als ‘men’ zegt?
Xx