West-Canada september 2019

Auckland-Whangamata

Lieve mensen,

Vanmorgen, woensdag 7 november 2018, waren we er weer op tijd bij. Ik heb vannacht misschien 3 uur geslapen, Ger wel wat meer, maar een jetlag blijft waardeloos. Hoe moe je ook bent, slapen ho maar. De gordijnen van de hotelkamer opengeschoven en een heerlijk zonnetje scheen naar binnen. Dat beloofde een mooie zonnige dag te worden vandaag, en dat werd het ook! 21 graden maar liefst, heerlijk! Na het douchen alles weer in de koffers gepropt en daarna om 08:15 uur lopend onderweg gegaan naar het autoverhuurbedrijf. De koffers lieten we in de kamer achter en zouden we later bij het uitchecken ophalen. Gelukkig was het niet al te ver lopen en kwamen we ruim te vroeg aan om de auto op te halen. Binnen een half uur was alles geregeld en tevreden reden we terug met onze grijze Nissan Tiida Latio automaat naar het hotel. Daar om 09:00 uur koffers opgehaald en uitgecheckt en we zijn onderweg gegaan naar het centrum van Auckland. De dichtstbevolkte stad van Nieuw-Zeeland met 1,6 miljoen inwoners. Altijd slim om met een net gehuurde auto, met een jetlag, linksrijdend, naar een heel druk centrum te gaan. Maar goed, we wilden toch de stad zien, dus hup, wij onderweg. Dat links rijden blijft apart. Bij het instappen gaat het soms bijna mis, het stuur zit natuurlijk rechts. Ook de richtingaanwijzer zit aan de andere kant, dus bij richting aangeven gaan geregeld de ruitenwissers aan. De snelle baan op de snelweg is nu de rechterbaan en niet de linkerbaan. Wij zaten in het begin heerlijk de boel achter ons op te houden, langzaam rijdend op de snelle baan. Ach ja. Oversteken is ook spannend, we zijn gewend links-rechts-links te kijken, dat moet je hier niet doen. Je ligt zo onder een auto die ineens van rechts komt! De rit naar het centrum verliep gelukkig zonder problemen en we waren er binnen 45 minuten. Een parkeerplaats in het centrum bij de haven, de Quay, gevonden en via Queens Street naar de waterkant gelopen waar de bootjes lagen en de ferry elke 5 minuten vertrok. Heel gezellig daar met restaurantjes en terrasjes aan het water. We hebben er heerlijk gebruncht, ontbijt en lunch dit keer maar gecombineerd, want het was ondertussen al 10:30 uur. Na een uurtje kwamen we weer terug bij de auto, want we hadden maar voor 1 uur betaald, wat echt schreeuwend duur was. We zijn toen naar een parkeergarage gereden, onder de Sky Tower, want daar moesten we natuurlijk nog wel even in! Niet dat deze parkeergarage veel goedkoper was, maar het scheelde flink heuveltje op lopen naar de Sky Tower toe. En we wilden het vandaag toch echt wel rustig aan doen. De Sky Tower is een mooie toren, welke net iets hoger is dan de Eiffel toren. Het uitzicht over de stad is echt waanzinnig. We kregen een hele mooie indruk van Auckland op deze manier. Heel uitgestrekt, aan het water en mooie huizen. Na een uur bij de Sky Tower, vonden we het tijd om Auckland achter te laten en onderweg te gaan naar ons volgende hotel, welke in Whangamata ligt, ongeveer 2 uur rijden naar het oosten toe. Onderweg nog een kleine wandeling door het bos gemaakt naar een prachtig uitzichtpunt. De natuur is echt heel erg mooi hier, glooiende groene heuvels, bossen, vergezichten, bochtige bergweggetjes, het belooft wat voor de rest van de reis in ieder geval. Na nog een koffiestop onderweg kwamen we rond 15:00 uur aan in het Breakers Motel. Een hele leuke mooie kamer met fraai balkon en uitzicht, en op het balkon een jacuzzi! Daar zijn we natuurlijk in gegaan! In de kamer even bijgekomen en daarna naar het kleine centrum gereden om wat water en bier te kopen in de lokale supermarkt. In het stadje genoeg keuze voor het avondeten en we besloten om bij The Lincoln wat te gaan eten. Na het eten naar het strand gereden en genoten van het uitzicht. Erg mooi allemaal hier hoor! Om 18:00 uur weer terug naar het hotel gereden, even samen in de jacuzzi gezeten, gedoucht en nu is het alweer bijna 20:00 uur en tik ik deze blog. We gaan zo wel onze oogjes dichtdoen. Morgen blijven we een beetje in de buurt van dit hotel, waar we nog een nacht zullen verblijven, dus we kunnen het rustig aan doen. Tot blogs weer!

Liefs, Ger en Sylvia XXX

Dinie

Mooi verslag weer, ik denk zeker dat je het nu even rustig aan moet doen, maar uuhhhh? jacuzzi is toch wel ff lekker! Ik begrijp dat jullie een uitgestippelde route hebben om zo veel mogelijk te zien, ik ben ook benieuwd of jullie ook daar een hard rock café vinden! Veel plezier en veilige kilometers xxx

liefs Dinie