West-Canada september 2019

Amsterdam-Singapore-Auckland

Lieve familie en vrienden,

Eindelijk is het dan zover, onze reis naar de andere kant van de wereld is begonnen! Voor het eerst naar Nieuw-Zeeland, dat is bijna 20.000 km vliegen! Op maandag 5 november 2018 ging de wekker om 5:00 uur ’s morgens, maar we waren natuurlijk al lang wakker. Ik heb denk ik nog geen 4 uurtjes geslapen die nacht, wat een stress, als we ons maar niet verslapen! Om 6:00 uur onderweg gegaan en naar Schiphol gereden. Inchecken ging vlot en ook door de security was geen probleem. Altijd prettig om te reizen buiten het hoogseizoen. Bij het inchecken zagen we niet bepaald de door Ger gewenste knappe strakke goedlachse Singapore Airlines stewardessen, dus hij was best een beetje teleurgesteld…. De vlucht vertrok redelijk op tijd, om 10:55 uur en tot Ger’s opluchting waren daar dan toch die lekkere wijven van Singapore Airlines!!! Zijn vlucht kon niet meer stuk. De vlucht duurde precies 12 uur en we hadden geluk dat we in het midden zaten van het vliegtuig met 3 stoelen tot onze beschikking. Lekker veel ruimte dus! En natuurlijk zit er altijd een jank-baby op zo’n lange vlucht en dit keer waren het er zelfs 2, die elkaar heerlijk afwisselden met gekrijs. Ik heb zo’n beetje de hele vlucht met een grote koptelefoon opgezeten en films en series gekeken. De tijd gaat dan een stuk sneller. We kwamen om 05:55 uur aan op het vliegveld Changi, in Singapore, waar het 7 uur later is dan in Nederland. Daar zijn we wel vaker geweest, dus het was bekend terrein voor ons. De wachttijd tot de volgende vlucht was ongeveer 3 uur en ook deze vlucht ging lekker op tijd, namelijk om 08:55 uur. Dit keer zaten we bij het raam met heeeeeel veel beenruimte, zeker een meter. Dat hebben wij ook echt nodig he, met onze lengtes. Singapore Airlines is echt super, je wordt de hele vlucht op je wenken bediend, warme doekjes, sokken, tandenborstel en tandpasta, snacks, ijs, drank, films, series, usb-poorten, alles zonder extra bij te betalen, en de hoeveelheid kan niet op. Ook is het allemaal nog eens goed binnen te houden. De vlucht naar Auckland op het Noordereiland in Nieuw-Zeeland duurde 9 uur. Ook tijdens deze vlucht weer heerlijk jankende kleine kinderen, dus van slapen kwam natuurlijk niks terecht. Alhoewel dat slapen tijdens een vlucht sowieso voor ons bijna nooit lukt hoor. Het is in Nieuw-Zeeland 12 uur later dan in Nederland, dus dat wordt een mega jetlag. We zijn om 22:50 uur geland in Auckland en toen moesten we eerst door de douane. Een korte rij waar we zo doorheen waren. In Singapore hadden we al een formulier gekregen om in te vullen voor de douane in Nieuw-Zeeland. Daarop heel veel vragen over wat je allemaal niet in mag voeren en of je het wel of niet bij je hebt. We hadden wel wat snoepjes bij ons, dat is ook eten toch? Maar dit niet aangegeven, was kennelijk geen probleem. Ook de vraag of je sport-/wandelschoenen bij je hebt die je eerder hebt gedragen. Huh??? Mogen alleen nieuwe schoenen het land in? Op de koffers een tijdje moeten wachten, konden we mooi ondertussen even geld pinnen en daarna nog een snuffelhond voor verboden middelen tegen gekomen richting de uitgang, altijd leuk. En toen waren we er dan eindelijk, in Nieuw-Zeeland, midden in de nacht, en geen reet te zien natuurlijk! Ons Sudima Auckland Airport hotel ligt vlakbij het vliegveld, dus dat is erg fijn. Een taxichauffeur vertelde ons dat er gele bussen zijn die je voor een klein bedrag naar hotels in de beurt van het vliegveld brengen. Dit hebben we dan ook gedaan. We waren helaas wel de laatste stop van de route, dus dat was een half uurtje in de bus zitten en dat terwijl het hotel maar 2,2 km van het vliegveld af ligt. Van voordeur tot hotelkamerdeur duurde de reis zo’n 30 uur. Het is ondertussen alweer woensdag 7 november 2018 01:00 uur in Auckland. Bekaf zijn we, lekker gedoucht net en nu eindelijk slapen. We zijn zeker al 33 uur wakker. Morgen om 9:00 uur gaan we hier niet ver vandaan onze huurauto ophalen en dan Auckland ontdekken, voordat we een stukje gaan rijden (links!!!) naar ons volgende hotel. Tot blogs!

Ger en Sylvia XXX

Gerda Tuijthof Gelton

Zo de eerste reactie, fijn dat jullie er zijn! voor ons is jullie reis heeel snel verlopen, maar als je het zelf ondergaat is het knap lang en heel vermoeiend. Jullie zullen hoop ik lekker slapen.
Lieve groet, Gerda

Dinie Arnold

Nou nou een hele onderneming weer zeg! Fijn dat jullie goed aangekomen zijn, lekker uitrusten en dan gaan genieten, ik denk dat er een hoop te zien is!

Lieve groeten ,

Dinie xxx

Andere Sil

Zozo de eerste kilometers zijn gemaakt! Benieuwd naar jullie crossmobiel! Slaap lekker en show us NZ!!!! Xxx

Wouter

Goed aangekomen?????????

Jose

Eindelijk kanjers jullie zijn er na een lange reis, eerst lekker uitrusten en bijkomen.
En dan begint het avontuur echt...gaaf hoor!
Kussss Jose