West-Canada september 2019

Adelaide

G’day mates,

Maandag 21 maart 2016, heeft mijn vriendin Michaeli ons een aantal mooie plekjes van Adelaide laten zien. Ze kwam ons om 11:00 uur ophalen op de camping en we zijn naar Mount Lofty gereden. Deze berg geeft een fantastisch uitzicht over Adelaide. Het is een grote uitgestrekte stad met ongeveer 1,1 miljoen inwoners. De Adelaide Hills zijn echt prachtig en de wegen gaan echt van de ene heuvel naar de andere. De snelweg richting het centrum heeft een 7 km lange pittige afdaling en er waren meerdere noodvluchtroutes voor vrachtwagens als hun remmen het zouden begeven. De vrachtwagens moesten in een lage versnelling de berg af en ze stonden echt haast stil! Heel gaaf hoor die snelweg naar beneden, er kwam geen eind aan zowat! Na van het uitzicht genoten te hebben bij Mount Lofty zijn we naar het toeristische plaatsje Hahndorf gereden. Daar waren we de dag ervoor ook al eventjes, voor een ontbijtje, maar echt goed hadden we het plaatsje niet gezien. Het was helemaal in de Duitse sfeeren opgebouwd. We gingen er nu lunchen en overal kon je braadworst en zuurkool krijgen. Eeewwww. We hebben gewoon lekker een broodje kip gegeten en Ger een soepje! Een heel leuk plaatsje, maar blijft gek dat je je in Australie ineens in Duidsland waant. Daarna zijn we naar de kust gereden, naar Glenelg. Een prachtig mooie wijk van Adelelaide met een gezellige hoofdstraat vol met winkeltjes, restaurantjes en terrasjes en een mooie pier die we natuurlijk even hebben afgelopen. Het uitzicht was prachtig en de zee mooi helder blauw. Het weer was ook heerlijk, rond de 24 graden en volop zon. Genieten! Na deze stop werden we weer terug gebracht naar de camping waar we om 16:00 uur aankwamen. Het vele reizen en alle indrukken beginnen toch hun tol te eisen bij me, want ik ben om 17:30 uur op bed gaan liggen en ik ben er niet meer uitgekomen tot de volgende morgen! En dat terwijl het zulk lekker weer is en we heerlijk naast de camper hadden kunnen zitten en genieten van al het moois om ons heen. Maar goed, de hele vakantie is het toch best goed gegaan met mij gelukkig, reden te meer om maar gewoon in Australie te blijven! De stress van de terugreis begint ook te komen nu. Dinsdag camper inleveren en woensdag gaat onze vlucht naar huis…. Nog maar even proberen te genieten van onze laatste momenten in Australie!

Liefs van ons XXX

f.vanderbijl42@online.nl

Helaas komt aan alles een eind. Belangrijk is dat jullie genoten hebben.

Sil

Bedankt weer voor alle mooie verhalen! Komt er nog eentje?? Hele goede reis terug XXXXX
Hmmm zuurkool... lekker ;-)

dinie arnold

Weer een mooi verhaal tjonge tjonge wat een reis zeg kan me voorstellen dat het best vermoeiend is maar wat jullie gezien hebben is geweldig, een hele goeie terugreis xxx