West-Canada september 2019

Cleland Wildlife Park Adelaide

G'day mates!

Zondag 20 maart 2016 heb ik dan eindelijk weer eens een koala vast mogen houden! Een van de weinige plekken in Australie waar dit nog mogelijk is, is in het Cleland Wildlife Park in Adelaide. 's Morgens zijn we om 9:45 uur vertrokken uit Port Elliot, na een niet al te beste, korte nachtzzz. We zijn voor vertrek nog wel even het strand opgelopen, waar we met de camping aan stonden. We hoorden al twee nachten de zee en de golven, maar hadden nog geen tijd gehad om het strand te bewonderen. De camping lag echt op een schitterende locatie, bleek wel! Hahaha. Bij het toeristische plaatsje Hahndorf hebben we heerlijk ontbeten en om 12:00 uur kwamen we aan bij het Wildlife Park. Entree was 22AUD per persoon, op zich viel dat best mee. Het park zelf is vrij uitgestrekt en ligt op een heuvel, dus het was flink lopen en klimmen. Het leek ook wel alsof het park gewoon in een bos was opgebouwd, veel velden en bomen die er al hoorden en weinig kooien. Echt heel leuk allemaal. De dieren hadden allemaal flink de ruimte. Om 14:00 uur kon je in de rij gaan staan om een koala vast te houden voor 30AUD. De koala's hier in South Australia zijn net even anders dan de koala's die we tot nu toe gezien hebben. Dat waren kleine grijze bolletjes. Deze hier in Adelaide zijn groot, roder van kleur en hebben wat langere haren. Echt prachtig! De koala die ik mocht vast houden was Edmund van ruim 10 kilo! Wat een schitterend beest was dat zeg en hij klom maar wat graag van de ene persoon naar de andere, want er werden heerlijke verse eucalyptus blaadjes aan hem beloofd! Een heel lief beest, die ook echt poseerde voor de camera. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat in Zuid Australie ook de koala's niet meer mogen worden vastgehouden. Kans is groot dat dit de laatste keer was voor mij dat ik er eentje in mijn armen had! Snik. Na een minuut of 5 moest ik Edmund weer loslaten en was het gedaan met mijn hoogtepunt van deze vakantie. :-)))) Ik hou zo van koala's! Daarna was het tijd om het park te verlaten, na eerst een ijsje gekocht te hebben. De temperatuur was ideaal om in een dierentuin te lopen, 22 graden met veel zon. We zijn naar de camping gereden die we vooraf al hadden geboekt. Daar kwamen we rond 15:30 uur aan. De laatste tankbeurt ook gedaan, want dinsdagmorgen moeten we de camper volgetankt weer inleveren. Dan zit ons camperavontuur er op! De camping hier in Adelaide is mooi, schoon en met prachige bomen. Na ons te hebben opgefrist, werden we om 17:00 uur opgehaald door mijn vriendin Michaeli. Ik ken haar al sinds 1991 en in 1992 heb ik bij haar en haar vader een week gelogeerd. Sinds die tijd heb ik haar nooit meer gezien, maar we hebben wel contact gehouden. Na 24 jaar zag ik haar en haar vader weer en het was weer als vanouds gezellig! We zijn met z'n vieren lekker uit eten geweest en we hebben weer kunnen bijkletsen. Een hele leuke avond hebben we gehad! Ze lieten ons ook nog even Adelaide by night zien, vanaf de berg in Bel Air. Een prachtig uitzicht over het donkere Adelaide met al z'n lichtjes. Adembenemend! Het was er alleen wel koud en winderig, dus echt lang hebben we niet van het uitzicht kunnen genieten. Rond 20:15 uur werden we weer terug gebracht naar de camping door Michaeli en zijn we bekaf ons bedje ingekropen. ZZZZzzzzzZZZZZ

Liefs van ons XXX

Reacties

Reacties

dinie arnold

Ben echt wel jaloers hoor dat je een Koala mocht vasthouden de foto die er van is gemaakt is prachtig, een mooie profiel foto! xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!