West-Canada september 2019

Kangaroo Island

G'day!

Op zaterdag 19 maart 2016 zijn we met een bustoer naar Kangaroo Island geweest! Heel erg leuk was dat en het eiland is schitterend! Maar laat ik bij het begin van de dag beginnen. De wekker ging om 6:00 uur, en om 7:00 uur zijn we onderweg gegaan. Gelukkig hadden we de dag ervoor de tank nog volgegooid met diesel. 2x tanken op 1 dag is niet echt de bedoeling hoor, maar wel noodzakelijk dit keer. De rit van een dag eerder van 530km heeft ons 60AUD gekost. Dat viel goed mee! Het was een uurtje rijden van Port Elliot naar Cape Jervis. Onderweg kwam de zon op en zagen we hoe prachtig de natuur hier weer is. Glooiende groene heuvels en vergezichten. Ook het wildlife was flink vertegenwoordigd, zo 's morgens vroeg. Herten, vossen, konijnen, kangoeroes, vogels. Prachtig! Om 8:00 uur kwamen we aan bij de ferry en hebben we de camper geparkeerd. Dat was gelukkig gratis. Ingecheckt en een bakkie koffie gehaald. Om 8:30 uur mocht iedereen aan boord en iets over 9:00 uur vertrokken we, op naar Kangaroo Island! Het zonnetje scheen heerlijk op het dek en uit de wind was het genieten! Een klein uurtje varen was het naar het eiland en daar stonden de bussen klaar voor alle verschillende toers. Wij hadden een dagtoer en ons busje was geen grote toerincar. We waren met 20 man, inclusief chauffeur, mooi zat! De chauffeur en tevens gids heeft ons het hele eiland over gereden en heel wat moois laten zien! Zoals bijvoorbeeld Seal Bay. Daar lagen allemaal zeehonden op het strand bij te komen van hun 3 daagse tocht om eten te zoeken. Echt leuk hoor, om ze zo dichtbij te zien relaxen op het strand. De lunch was een buffet met verschillende salades, worst en kip. En het viel niet tegen! Er was zelfs een desert, cheesecake. Na de lunch zijn we naar Hanson Bay Koala Walk gereden. Daar kun je koala's in het wild zien, en deze worden niet gevangen gehouden, zoals bij de meeste koala parken. Echt zo tof om ze te spotten in de eucalyptus bomen! En dat viel nog niet mee hoor, die kleine bolletjes die zitten te slapen op een tak zie je haast niet! Gelukkig bewogen er een paar en zat er zelfs eentje op 3 meter hoogte, dus die was goed zichtbaar! De nodige foto's weer gemaakt en daarna vertrok de bus weer, helaas. We zijn naar het Flinders Chase National Park gereden waar de Remarkable Rocks zijn. Die grote granieten rotsen zijn door wind en water gevormd tot vreemde vormen en creaties, echt heel mooi om te zien. Daarna naar de Admirals Arch, en dat was een flinke wandeling en klim naar beneden. Halverwege vonden wij het wel weer welletjes. We konden ook de zeehonden goed zien vanaf het uitzichtpunt. Toen was het weer tijd om terug te gaan naar de ferry. Binnen 1,5 uur zijn we heel het eiland overgesjeesd met het busje, terug naar het beginpunt. Het weer was vandaag een beetje wisselvallig. Een paar buien, die gelukkig op de juiste momenten vielen! En de temperatuur rond de 20 graden. We hadden onze lange broeken aan en een truitje mee, dat was was geen overbodige luxe! We hebben op het eiland weer veel dieren gezien, zoals een Echidna (grote egel), kangoeroes, wallibies, koala's, zeehonden, zeeleeuwen, veel vogelsoorten, maar helaas geen pinguins. Die schijnen hier steeds minder voor te komen werd gezegd. Om 19:30 uur vertrok de ferry weer richting het vaste land. We konden net op tijd een schitterende zonsondergang zien. Na bijna een uur kwamen we weer terug bij onze camper en moesten we in het donker nog een uur terug rijden naar de camping. Daar zagen we best wel tegenop, want we werden gewaarschuwd voor kangoeroes die ineens voor je auto springen. En hier in Australie zijn niet alle wegen zo goed verlicht als in Nederland. Met groot licht en met een heel rustig tempo zijn we terug gereden naar de camping, waar we na 5 kwartier eindelijk om 21:40 uur aankwamen, volledig uitgeput. Het was een vreselijk lange dag, maar die is wel voorbij gevlogen hoor! Het was een leukte trip en Ger vond het ook wel weer eens leuk om rond gereden te worden! :-)

Liefs XXX

Wout

Foto's op FB zien er goed uit!