West-Canada september 2019

Port Elliot

G'day mates!

Vandaag, vrijdag 18 maart 2016, was een reisdag. We hebben 530 kilometer afgelegd in bijna 7,5 uur met 3 stops. We vertrokken vanmorgen om 9:15 uur en kwamen om 16:00 uur aan op de camping in Port Elliot. We zitten nu in de staat South Australia, de 4e staat van onze reis. Voor Ger de eerste keer dat hij hier is, ik was hier al eens eerder in 1992. Het is hier ook een half uur vroeger dan in de andere staten waar we waren, dus het tijdsverschil met Nederland is nu 9,5 uur. We hebben nu 7 staten van Australie gezien, we missen alleen Tasmanie nog op ons lijstje. Voor de volgende keer maar dan. Tasmanie is het eiland onder Melbourne. Nog even terug naar vanmorgen, of eerder, vannacht. We gingen rond 20:30 uur naar bed en een kwartier later ging het regenen. We zagen de bui al hangen en ook buienrader dreigde er al mee, en ja hoor, regen. Het ging steeds harder regenen en waaien, en steeds harder en harder! Het heeft de hele nacht ontzettend hard geregend en gewaaid, met bakken kwam het uit de hemel! En ook een wind, niet normaal, de camper bleef maar schudden! Ook de tuintafeltjes en stoelen van andere campinggasten lagen verspreid over de camping. We stonden ook nog eens onder een grote boom met onze camper, dus ik zag die hele boom in mijn gedachten al omvallen bovenop onze camper! Pfffff wat een nacht! Amper een oog dicht gedaan dus. En dan moet je ook nog eens midden in de nacht naar het toilet... Sprintje trekken! En dan schrikt er een kangoeroe van je die dan weer hard weg hupt. Echt zo gaaf, die kangoeroes rond je camper! Dat was ook het geval op deze camping in Halls Gap. Veel mooie vogels met aparte vogelgeluiden en huppelende kangoeroes. Prachtig toch? Maar goed, zo prachtig was het vannacht niet. En ook vanmorgen niet. Het regende nog altijd hard en we zijn maar snel gaan douchen en onderweg gegaan. Eerst even getankt, want er stond een hele lange rit voor de boeg. De rit zelf was niet spectaculair. Een aardige rit, met glooiende bruine heuvels en vergezichten. Een paar stevige regenbuien gehad onderweg, maar het klaarde al snel op. De temperatuur bleef wel een beetje steken vandaag, tussen de 12 en 18 graden. En de wind was onderweg ook nog flink aanwezig. Ger moest echt beide handen aan het stuur houden en hard werken, want anders zaten we zo op de rechter rijbaan! Bij het plaatsje Bordertown hebben we gelunched en al met al ging de rit vandaag toch best wel snel. Het was even een rit van A naar B, waar verder gewoon weinig te beleven viel. Onderweg zagen we wel een Pink Lake. Dat meer is echt roze van kleur, heel bizar en prachtig tegelijk. Een roze meer, kun je het je voorstellen? Toen we om 16:00 uur op de camping aankwamen (16:30 uur oude tijd), hebben we ingecheckt en zijn we gelijk naar het plaatsje even verderop gereden, Victor Harbor. Daar hebben we bij het Informatie Centrum een bustoer geboekt naar Kangaroo Island. We hadden de laatste 2 stoelen in de bus, dus wat een mazzel weer! De ferry vertrekt om 9:00 uur vanaf Cape Jervis, en dat is ruim een uur rijden vanaf de camping. De wekker gaat morgen om 6:00 uur, 7:00 uur onderweg en dan zijn we hopelijk ruim op tijd. We willen natuurlijk de boot niet missen! De toer gaat over het hele eiland en er zit een lunch bij inbegrepen. Rond 20:15 uur zijn we weer terug in Cape Jervis en moeten we nog een uur terug rijden naar de camping. Een lange dag dus, maar het zal vast een mooie dag worden! Dat mag ook wel voor de prijs, 225AUD per persoon. Ger schrok zich kapot en trok helemaal wit weg! Tja, maar het is wel inclusief lunch schat...hihihi. Als we het niet doen, krijg ik vast later spijt, het schijnt een schitterend eiland te zijn met veel wild life. Zeehonden, pinguins, koala's, etc. Jullie gaan het allemaal lezen in de volgende blog! Nu gaan we snel slapen, want de wekker gaat zo! Het is nu al weer bijna 20:00 uur! Trusten!

Liefs XXX

Michaeli Probert