West-Canada september 2019

The Twelve Apostles

G'day mates,

Vandaag, woensdag 16 maart 2016, was weer een leuke, mooie en zonnige dag! Afgelopen nacht was de koudste nacht tot nu toe, met 11 graden in de camper. Dat was niet zo tof. 's Nachts zelfs de kachel even aangezet, want we leken wel ijspegeltjes! Wat vannacht wel tof was, was de sterrenhemel. Die is nog nooit zo mooi geweest! Weinig lichtvervuiling om ons heen, zo aan de kust in de middle of nowhere, dus dat was genieten als we naar de wc liepen! Om 8:45 uur onderweg gegaan richting The Twelve Apostles. Die rotsformaties in de oceaan wilde ik jaren geleden al zien en nu was het eindelijk zo ver! Gelukkig was de wind gaan liggen en scheen het zonnetje al lekker, dus het weer was vandaag duizend maal beter dan gisteren! Daar wordt een mens ook vrolijker van! Op de parkeerplaats bij de Twelve Apostles stonden al genoeg auto's dus we waren zeker niet de eersten! Na een stukje wandelen kwamen we dan bij het uitzichtpunt en wat een ongelooflijk mooi uitzicht zeg! Die grote hoge rotsen die uit de zee omhoog rijzen. Prachtig! We zagen dat er al een paar waren ingestort, maar we konden er toch zeker nog 8 zien van de 12! Zo geweldig om ze nu in het echt te zien, fantastisch. Na heel veel foto's zijn we weer onderweg gegaan. Verder de Great Ocean Road af. We hebben gisteren ongeveer 2/3 deel van de Great Ocean Road gereden, vandaag het laatste stuk. En we vonden het beiden het mooiste stuk. Het scheelt ook wel als de zon schijnt natuurlijk. Maar de kustlijn was zo mooi, echt prachtig. Bij het plaatsje Port Campbell hebben we ontbeten. Daar waren op dat moment tientalle oldtimers die stonden geparkeerd of aan kwamen rijden. Hele gave oude wagens, mooi opgepoetst en onbetaalbaar. Leuk om te zien hoor. Bij het postkantoortje ben ik nog gaan vragen of ik alsjeblieft die belachelijke bekeuring kon betalen, maar helaas, we moesten het maar online proberen! Echt ongelooflijk hoor, bij 3 plekken geweest, en we kunnen gewoon nergens betalen. Nou, we proberen het nog online en anders bekijk je het maar, overijverig parkeermannetje! Toen weer onderweg gegaan. We zijn bij een paar andere uitkijkposten gestopt, zoals bij de London Bridge en ook daar weer de nodige foto's gemaakt. De helft van de London Bridge is in 1990 ingestort, er staat nu nog maar 1 boog in het water. We zijn heel de Great Ocean Road uitgereden en in Warrnambool hebben we bij een McDonnalds de blog van gisteren weer even online gezet en de campingovernachtingen voor de komende 4 nachten geregeld. WIFI is niet optimaal de laatste tijd, dus de overnachtingen kunnen maar geregeld zijn. 2 nachten in Halls Gap en 2 nachten in Port Elliot. Vanaf Warrnambool ging de route noordwaards, het binnenland in en weg van de kust. De temperatuur steeg al snel flink naar dik 30 graden. Heerlijk hoor! Dat voelt echt meer als vakantie, zo'n warm zonnetje, in plaats van die donkergrijze wolken en zuidwesterstorm van gisteren. Via het nationale park de Grampians, zijn we bij het plaatsje Halls Gap aangekomen. De natuur is echt adembenemend hier hoor, met heel veel verschillende soorten vogels om ons heen, mooie bergen, bossen, een meer, en rustige wegen. Bij een waterval zijn we nog even uitgestapt en na 800 meter wandelen met 30 graden, kwamen we er achter dat de waterval uitgedroogd was, net als wij. Dus we gingen maar weer terug naar de camper. Het meer was nog wel aanwezig, alhoewel ook al behoorlijk kleiner geworden vanwege de droogte. We kwamen rond 16:15 uur aan bij de camping en toen we ons plaatsje hadden zijn we naar het hoofdstraatje van Halls Gap gereden om wat te eten. We hebben een pizza gedeeld, en bij de ijsboer een heerlijk ijsje op. Ger had een paar biertjes op, dus ik reed de camper terug naar de camping. Dat was maar 1,5 km, dus dat moest wel lukken! Tot nu toe heeft Ger alles gereden. Ik kan mij toch niet zo goed concentreren en ik kijk gewoon graag uren uit het raam, genietend van de mooie natuur en uitzichten. Ger vindt het rijden met de camper gelukkig hartstikke leuk, dus dat komt goed uit. Weer terug op de camping hebben we nog een wasje gedraaid, dus alles is weer fris. Nu is het alweer bijna 20:00 uur, en we gaan zo douchen. De temperatuur is nog altijd 29 graden, zalig! We kunnen lekker wat langer buiten zitten nu, genieten van alle flora en fauna.

Liefs van ons XXX