West-Canada september 2019

Ballarat

G’day!

Zondag 13 maart 2016 was weer een leuke dag! Nadat we om 7:30 uur wakker werden gekrijst door honderden kakatoes, zijn we ons weer klaar gaan maken voor de dag. Bakkie koffie, douchen, camper opruimen en dit keer hebben we de camper zelfs even schoongespoten, want hij zag er niet meer uit. Met een frisse witte camper om 10:15 uur onderweg gegaan naar Ballarat Wildlife Park. Entrée kostte 31AUD per persoon, best prijzig, maar het was een mooi park! De Australische dieren zijn zo leuk om te zien. En toegankelijk ook. Vele kangoeroes liepen om ons heen en kun je aaien en voeren. En ook 4 emus liepen er rond en maakten maar rare geluiden. Ook kon je op de foto met meerdere dieren, zoals wombat, koala, boa constrictor, reuzenschildpad. Wij zijn met de koala en wombat op de foto gegaan. De koala mag je in Victoria ook niet meer vasthouden sinds een jaar of 5. Dat was wel een tegenvaller, maar het blijft gaaf om er dicht bij te staan en we mochten ze wel aaien over hun rug. De wombat mocht je wel vasthouden en Ger ging er weer voor zitten hoor! 21 kilo vlees wat plom op je schoot wordt neergezet. Echt zulke lieve beesten! Die wombats zijn echte goedzakken en vinden alles best. De foto’s waren elk 30AUD per stuk, maar ze zijn prachtig geworden! De meet en greet zaten er natuurlijk ook bij! In dit park zit ook de oudste wombat in gevangenschap ter wereld, Patrick. Hij is 30 jaar en heeft een eigen facebook pagina. We wilden hem wel eens in het echt zien. De foto’s op facebook zien er altijd gaaf uit, als hij bijvoorbeeld wordt rondgereden door het park in een kruiwagen. Nu lag Patrick uitgeblust in zijn hok, als een oud beessie aan het einde van zijn latijn. Mij benieuwen hoe lang hij het nog volhoudt. We mochten hem heel eventjes aaien, omdat we speciaal voor hem naar het park waren gekomen. (dat hadden we die gast van het park verteld) Eventjes op de foto met Patrick en toen ging zijn hok weer dicht. Kon hij weer lekker verder slapen. Rond 14:15 uur zijn we weer onderweg gegaan. Het was een warme dag, 30 graden en volop zon. In het centrum van Ballarat wat gedronken en weer genoten van de oude gebouwen en mooi aangelegde straten. Ballarat is echt een heel leuk plaatsje. Niet al te groot en ze hebben er toch alles. Ideaal. Veel gezellige cafeetjes en restaurantjes ook, daar houden we wel van. Daarna zijn we terug naar de camping gereden en hebben ons een beetje opgefrist. Om 16:00 uur werden we namelijk opgehaald door Martijn, een oud-politiecollega van mij. Hij is vorig jaar november naar Australie geemigreerd, aangezien hij een Australische vrouw heeft en 2 kinderen met haar. Hij woont nu dus in Ballarat bij zijn schoonouders met zijn gezin. Het was leuk om Martijn en Melissa weer terug te zien en de kleine kinderen waren al flink gegroeid. Ze wonen in een prachtig groot nieuwbouw huis, een echte villa. Zo ruim, mooi, groot, met een flinke tuin er omheen en garages. We wilden het zo kopen! Martijn heeft het goed voor elkaar hoor! Het is fijn om te zien hoe gelukkig hij daar is. We hebben een heerlijke Aussie BBQ gekregen en het eten was overweldigend en zalig! Ze hebben zich allemaal flink uitgesloofd voor ons. Tonnetje rond en met doggy bags werden we om 22:30 uur weer bij onze camper afgezet. Wat een heerlijke avond! Hopelijk tot snel weer eens Martijn en familie! Bedankt!

Liefs van ons XXX

Michaeli Probert

Did you make it to Sovereign Hill and experience the gold mining history of Australia back in the 1800s?

Hope you head down to the Great Ocean Road??

Enjoying your reading your blogs.

dinie arnold

heb de foto's van de BBQ gezien wat een vlees zeg, echte levensgenieters!
groetjes xxx