West-Canada september 2019

Melbourne - Ballarat

G’day again mates!

Vandaag, zaterdag 12 maart 2016, zijn we om 9:30 uur weer onderweg gegaan vanaf de camping in Dandenong, Melbourne. We zijn naar het centrum van Melbourne gereden waar we ongeveer 45 minuten over deden. Het viel qua drukte met het verkeer best mee, onderweg, maar ook in het centrum. We hadden het erger verwacht, zoals New York ofzo. Daar staat alles altijd vast en stil. We zijn op zoek gegaan naar een parkeerplaats en dat valt met een camper niet mee. Alle parkergarages kunnen we niet in omdat die maar 2 meter hoog zijn, en wij zijn 3 meter hoog. Bij de receptie op de camping hebben we geinformeerd waar we het beste konden staan met een camper. Zij adviseerde bij de Mint. Daar zijn we naartoe gereden en we hebben wonder boven wonder een mooi plekje kunnen vinden voor de camper en het kostte maar 10 AUD voor een hele dag! En dat in het centrum van Melbourne! Helemaal heppie waren we. We zijn gaan wandelen door het centrum en gelukkig was het heerlijk wandelweer. Het was de hele dag bewolkt en zo’n 22 graden, dus ideaal. In Melbourne centrum is het gebruik van de tram gratis, dus daar zijn we in gaan zitten. Heel Bourke Street uit naar het Parlementsgebouw. Echt een prachtig gebouw met hele grote pilaren. Daar vlakbij zat vroeger ook het Hard Rock Café, maar die is op de een of andere manier verdwenen uit Melbourne. Helaas. Bij het Parlementsgebouw over gestapt op tram 35. Deze tram is ook gratis en maakt een loop om het centrum heen en vertelt ook nog van alles onderweg. Net een hop on hop off bus, maar dan gratis en met een tram! Bij het station Flinders Street uitgestapt. Dat station is echt prachtig. Dat was het enige dat Ger zich nog kon herinneren toen wij hier in 2004 ook waren. Er is inderdaad veel veranderd in Melbourne. Het is veel gezelliger geworden, vooral bij de Yarra River. Allemaal restaurantjes en terrasjes, een en al gezelligheid. Na de nodige foto’s te hebben gemaakt zijn we bij Southbank bij de Foodcourt een hapje gaan eten. Heerlijke aziatisch eten en we hebben een groot bord gedeeld. Na het eten zijn we weer een stukje gaan wandelen en na een tijdje weer op tram 35 gestapt om de loop te vervolgen. Bij de Mint weer uitgestapt en naar onze camper gelopen. Melbourne is echt een hele leuke, gezellige stad met veel kunst, cultuur, theater, kleuren en gezelligheid! We vonden het er erg leuk. Na 3 uurtjes Melbourne zijn we om 13:30 uur onderweg gegaan naar Ballarat. Dat is een plaats dat ten westen van Melbourne ligt op ongeveer een uur rijden. Ballarat is een goudstadje van vroeger toen er goud werd gevonden en het hier helemaal opleefde. Je kan het zien aan de hele oude gebouwen die je uit westerns kent. Prachtig allemaal. De meeste campings waren vol hier in Ballarat, dat hadden we online al gezien, en bij de camping waar we nu zitten was nog maar 1 plek voor 32AUD. Ook gelijk maar voor morgennacht geboekt, want ook voor morgen was er nog maar 1 plek. Er is hier dit weekend een Begonia Festival gaande en de Australiers hebben een lang weekend vrij in verband met Dag van de Arbeid komende maandag. Dus overal is het druk en alles zit vol. Gelukkig hebben we voor morgenavond dus ook een plekje om te overnachten. Nadat we bij de camping onze 2 nachten hebben geboekt, zijn we nog even het centrum van Ballarat gaan bekijken. Zoals ik al zei, een erg leuk stadje die doet denken aan de goldrush in de jaren 1800. Bij een pizzeria een heerlijke pizza gegeten die we ook weer hebben gedeeld. De maaltijden zijn gewoon niet te doen in je eentje hoor. Burp. Na het eten en een leuke wandeling door het rustige stadje Ballarat, die ondertussen al een beetje was uitgestorven, omdat het al wat later werd, 17:30 uur, zijn we weer terug gereden naar de camping. Net lekker gedoucht en deze blog aan het tikken. Op deze camping is geen WIFI, dus het is nog maar even de vraag wanneer jullie deze blog te lezen krijgen! Sweet dreams!

Liefs xxx

dinie arnold

nou het is goed gegaan hoor ik zit dus deze blog te lezen zondag 13 Maart om 10.20! Maar weer een fantastisch verhaal om te lezen, jullie zitten niet veel stil! groetjes xxx

Sil

Hier in Capelle is ie ook aangekomen! Wel op zn zondags dus ietwat later.... Gaap zucht ..rek uit.... hmmm brunch.....=) Fijn weer te horen wat jullie allemaal uitvreten. Betwijfel nog steeds of jullie wel van plan zijn terug te komen..
Dukke knuf en GENIET xx