West-Canada september 2019

Melbourne

G'day mates,

Vandaag, vrijdag 11 maart 2016, zijn we op een camping van BIG4 beland ten oosten van Melbourne. Het centrum van Melbourne beloofd een ware hel te worden met de camper, qua rijden en parkeren, dus we zijn benieuwd hoe het morgen gaat. Maar eerst over vandaag. We hebben weer wat beleefd hoor! Vanmorgen om 9:30 uur onderweg gegaan vanuit Phillip Island naar het noorden, richting Melbourne. Ons doel was Puffing Billy in Belgrave, ten oosten van Melbourne. Daar kwamen we na 5 kwartier aan en het parkeren viel er niet mee. Bovenop een heuvel een plek gevonden en het hele stuk terug gelopen naar het trein station vanwaar Puffing Billy, de oudste stoomtrein ter wereld, vertrok voor een toeristisch ritje door de bossen en heuvels van oost Melbourne. Gelukkig waren er nog kaartjes en we hebben 2 retourtjes gekocht naar Lakesite. Dat kostte ons in totaal 103 AUD. We konden nog net mee met de trein van 11:10 uur, dus we hadden geluk! Anders hadden we tot 12:30 uur moeten wachten. De rit duurde 5 kwartier naar Lakesite, met 2 stops onderweg. Terug gingen we via de zelfde route en na 2,5 uur waren we weer terug op het station in Belgrave. Echt heel leuk om te doen hoor! Zo'n hele ouderwetse stoomtrein met die rookpluimen en getoeter, fantastisch! We zaten na afloop wel helemaal onder het roet! hahaha. Ook weer hele mooie uitzichtgen gehad, we hebben genoten. Net als in 1992, toen ik ook een keertje met het treintje ben meegeweest. Daarna weer terug naar de camper gelopen en dat viel niet mee. Stijle hellingen op en de temperatuur was ondertussen gestegen naar 30 graden en het zonnetje was ook weer flink aan het schijnen. We waren blij dat we bij de camper waren. En wat schetste onze verbazing? Een bekeuring achter de ruitenwisser! We stonden niet in de rijrichting geparkeerd! Wat is dat voor een belachelijke regel??? Pislink was ik. 91 AUD, zonde van het geld! We stonden gewoon keurig langs de weg, niemand tot last en het was een straat waar je sowieso met de camper niet eens kon keren om wel in de goede richting te gaan staan. En die agent kan toch zien dat wij toeristen zijn? Dat we misschien niet wisten van deze achterlijke regel? En dat we ons best gedaan hebben om een mooie parkeerplek te vinden, en dat we daarom een heel eind berg op moesten lopen? Dat doen we echt niet voor onze lol hoor! Sjonge jonge, op zo'n moment ben ik blij dat ik niet meer bij de politie werk. Nou, afkoelen duurde dus even, en we zijn op weg gegaan naar onze volgende camping. We zitten nu nog altijd ten oosten van Melbourne, in Dandenong. Een mooie camping en lekker rustig ook. Het kostte ons 36,90 AUD, dus de duurste tot nu toe. En daar is ruim 4 dollar korting vanaf gegaan. Melbourne belooft wat! Eten is er een beetje bij in geschoten vandaag, zoals dat wel vaker voor komt met ons. Vanmorgen een koekje op de trein, vanmiddag een hamburger bij de Mac en vanavond noodles. Het is nu bijna 20:00 uur en de temperatuur is nog altijd heerlijk, 23 graden. Vandaag was het qua weer echt een stuk beter dan gisteren, genieten dus!

Liefs van ons weer xxx

dinie arnold

goeie morgen (of avond?) Nou was weer een avontuur zeg, hebben jullie weer, was de desbetreffende agent nog aanwezig of misschien beter niet want volgens mij kwam de stoom uit je oren! Maar verder was het wel leuk zo te lezen, maar wat is de waarde van een AUD in Euro's? groetjes x