West-Canada september 2019

Toora

G'day mates!

Vandaag, woensdag 9 maart 2016, zijn we aanbeland in het plaatsje Toora. Erg rustig hier kun je wel zeggen, een kleine camping en geen kip in de hoofdstraat. Maar zo komen we heerlijk tot rust! Vanmorgen om 9:30 uur onderweg gegaan en voor het eerst geen zon te zien. Heel de dag is het bewolkt gebleven. Onderweg werd het op een gegeven moment 33,5 graden en binnen 5 minuten kelderde de temperatuur naar 27 graden. Nog altijd lekker natuurlijk! Maar wel heel bizar. Na 1,5 uur rijden zijn we gestopt in het plaatsje Stratford. Daar hebben we lekker gegeten in een gezellig restaurantje. Ze hebben er echt heerlijke pannekoeken! Een paar straten verderop woont de broer van Ineke, dus daar zijn we even langs gegaan. Ze waren gelukkig thuis! Toen ik in 1992 alleen naar Australie reisde, waren zij mijn eventuele redders in nood, mocht er iets gebeuren tijdens mijn reis. Gelukkig is toen alles goed gegaan en heb ik ze nooit hoeven bellen. Daarvoor kon ik ze nu hoogstpersoonlijk bedanken en het was leuk ze eens te ontmoeten. Ze wonen ook in een prachtig huis met alles er op en er aan. Fantastisch hoor! Wij zouden er zo kunnen wonen! We hebben daar bij hun thuis zelfs nog even geskyped met Ineke en Arie die nu op Curacao zitten. Een tijdsverschil van maar 15 uurtjes. Hahahaha. Na een uurtje zijn we weer onderweg gegaan met een paar meegekregen tomaten uit eigen oogst. Onze tocht eindigde vandaag in het plaatsje Toora. We kwamen om 14:45 uur aan op de camping en hebben gelijk maar weer een wasje gedraaid. Heerlijk om weer schone handdoeken te hebben! Hahaha. Internet doet het hier tot nu toe het best van alle campings, dus ik heb gelijk maar een aantal foto's geplaats op deze site. Rond 18:00 uur dachten we in een pub om de hoek wat te gaan eten, maar heel het dorp is gesloten en uitgestorven! Dus onverrichte zaken weer terug naar de camper gelopen en maar weer een bakje noodles gegeten. Altijd handig, voor nood! Lekker gedoucht net en nu weer aan het bloggen. We worden hier in Toora trouwens wel gek van de vliegjes! Die gaan echt letterlijk in je ogen, mond en oren zitten! In de Outback is het helemaal een ramp met die vliegen, daar moet je oppassen met eten, dat je geen levend vlees naar binnen zit te werken. Hoogst irritant! De temperatuur is nu, om 20:00 uur nog maar 20 graden. Ik moest er vanavond zelfs even een vestje bij aantrekken! Wat een verschil met de afgelopen 1,5 week zeg. We zijn nu een een week onderweg in Australie en we hebben nog 2 weken te gaan. De tijd vliegt wel hoor. Dat is altijd een nadeel van vakanties he, dat de tijd zo snel gaat. Dat betekent toch dat we het naar ons zin hebben? ;-))))

Liefs van ons, XXX

dinie arnold

Lieve Ger en Sylvia, mooi verhaal weer en er is geen twijfel of jullie het naar je zin hebben, de foto's zijn allemaal prachtig! Groetjes Dinie