West-Canada september 2019

Lakes Entrance

G'day mates,

De rit gaat voorspoedig! We zitten nu op een camping van BIG4 in Lakes Entrance. Met BIG4 krijgen we zelfs nog een paar dollar korting op de camping, en de campings van BIG4 zijn net even iets netter, schoner, luxer en mooier. Het was vandaag weer een prachtige rit vanuit de vorige plaats, Mallacoota. Rond 10:15 uur gingen we weer onderweg en direct even voor de tweede keer getankt. Het zal ons niet gebeuren dat we in de middle of nowhere zonder benzine staan! We kwamen door het plaatsje Cann River en daar hebben we gelunched. Verder via de Princess Highway richting het zuidwesten en bij Cape Conran hebben we een detour genomen richting de kust. Daar zouden namelijk koala's in het wild zitten. Nou, waar we ook keken en zochten, geen koala te zien natuurlijk! We zijn wel gestopt bij het strand en ook daar was het weer prachtig! Bijna uitgestorven en zo mooi! Er liepen ook duizenden hele kleine krabbetjes te rennen, erg grappig om te zien. Na een paar mooie foto's zijn we weer in de camper gestapt en zijn we weer onderweg gegaan. Heel lang kun je het hier in de zon niet uit houden, en al helemaal niet bij het water. Bloedheet! En ik ben in Singapore al zodanig verbrand op mijn schouders dat Beverwijk al bijna in het zicht kwam voor me... Er groeit nu een mooi nieuw roze babyhuidje op mijn schouders. Daar moet ik natuurlijk heel erg voorzichtig mee zijn! Ik heb ook Australische zonnebrandcreme gekocht, dat zijn de beste cremes! Hier is ook de ozonlaag heel dun, of zelfs geheel afwezig. Daarom zijn we erg voorzichtig en komen we bijna niet in de zon, tenzij noodzakelijk. Het is overigens ook gewoon veel te warm in de zon. Vandaag was het weer ruim 30 graden, op zich heerlijk vakantie weertje natuurlijk, maar niet als je de toerist aan het uit hangen bent en actief wilt zijn. Hijg Puf. Na de detour zonder koala's zijn we weer verder gegaan op de hoofdweg richting Melbourne. We kwamen bij de camping aan in Lakes Entrance om 14:45 uur. De camping is mooi gelegen vlak bij winkels en restaurantjes. Ook bij het water. Hier zijn allemaal meren en vlakbij is de zee. De natuur is overal zo mooi, gewoon moeilijk te beschrijven, er zijn gewoon geen woorden voor. Die Australiers hebben maar geluk! Na even uitgerust te hebben bij de camper zijn we een stukje gaan wandelen. Er is een grote footbridge die naar een schiereiland loopt en daar is ook 90 Mile Beach. Een groot strand en natuurlijk was ook dat weer erg mooi. Bij een pizzaria hebben we een pizza gedeeld en dat was maar goed ook, want zelfs die ging niet op! Eten en drinken hier in Australie is best duur. Zeker als je 3 maaltijden buiten de deur eet en je porties niet deelt. Gewoon onbetaalbaar dan eigenlijk. Net als in Nederland, dat doe je ook niet toch, 3x per dag uit eten? Maar goed, voor wat je krijgt en wat je moet betalen is het best schrikken soms. Maar over het algemeen is het eten heerlijk hier. Veel vis ook! Na het eten zijn we terug gelopen naar de camping en hebben we nog even gerelaxt voordat we gingen douchen. We hadden nog even kunnen zwemmen en afkoelen in het zwembad, maar daar had ik de puf niet meer voor. De zon gaat hier om 19:30 uur onder en dat is vaak een mooi gezicht. Deze camping heeft WIFI, dus deze blog zal jullie snel bereiken! We slapen best veel uurtjes per nacht, vaak meer dan een klok rond! We zullen het wel nodig hebben zeker? ;-)

Liefs XXX

dinie arnold

weer een leuk verhaal een lust om te lezen, maar als ik het allemaal begrijp hebben jullie je goed voorbereid op deze reis! Nog veel plezier en goed smeren hé ! xxx

m.de.beer@minvenj.nl

Goh, je hebt de natuur zo mooi beschreven, ik krijg onmiddellijk zin in Australié.

Gerda Tuijthof

Ik zou het best allemaal zelf eens willen zien.