West-Canada september 2019

Mallacoota

G’day mates!

Vandaag, maandag 7 maart 2016, zijn we weer een halte verder. We zitten nu in Mallacoota. Een prachtige plaats aan het water. De rit hier naartoe was niet lang, maar wel weer prachtig. We zijn om 10:15 uur onderweg gegaan uit Pambula Beach, langs de kust, verder richting het zuiden. We zijn nu net over de grens in de staat Victoria en hebben de staat New South Wales achter gelaten. Dit is de derde staat deze reis, want Canberra ligt in het kleine staatje Australian Capital Territory en daar waren we eergisteren. Onderweg in het plaatsje Eden hebben we lekker ontbeten. Eden zelf is een hele leuke plaats met een gezellige hoofdstraat en een schitterend uitzicht over de baai waar je in het najaar orka’s kan spotten. Rond 13:00 uur kwamen we aan het Mallacoota waar we bij een indonesisch restaurant weer heerlijk hebben zitten smikkelen. Ik ben dol op sweet & sour gerechten! We hadden ieder een gerecht genomen, maar dat was natuurlijk weer veel te veel. Dus de left overs van de sweet & sour gingen mooi mee in een doggy bag! Heel vaak nemen we maar 1 gerecht en die delen we samen, dat is vaak meer dan genoeg. Vlak bij het restaurant was ook de camping en daar zijn we om 14:00 uur gaan staan met onze camper. Het is een hele mooi grote camping met schitterend uitzicht over de rivier en meer, vlak bij de zee. Veel pelikanen hier, geen kangoeroes! Oh, en over kangoeroes gesproken, die hebben we al veel gezien rond onze camper, en natuurlijk poepen die ook, maar dat zijn droge keutels, dus weinig tot geen last van hoor! Ze eten volgens mij ook alleen maar gras, want ik zie ze de hele dag door grazen. Aangezien we zo vroeg waren op de camping, hebben we maar gelijk een wasje gedaan. De vuile was stapelde zich toch wel hard op, dus nu is alles weer heerlijk fris. De was was ook heel snel droog aan de waslijn, want het weer hier is natuurlijk fantastisch! Onderweg 33 graden en volop zon, en hier op de camping was het zo’n 27 graden vanmiddag. Perfect! Ik begreep dat het in Nederland afgelopen nacht heeft gesneeuwd. Maar goed dat wij dan aan het overwinteren zijn hier in Australie! Sterkte daar allemaal! De camping waar we nu zitten ligt ook aan de hoofdstraat van het gezellige plaatsje Mallacoota. Ger heeft een sixpack bier gekocht van Victoria Bitter. Maar we zagen dat hier iedereen liep te sjouwen met hele trays bier, a 24 stuks, ze drinken hier in Australie behoorlijk veel, van wat we hier op de camping meemaken! Het zijn ook erg gezellige mensen, zoeken elkaar allemaal op tijdens het eten, gaan gezamelijk BBQ-en en eten dan hun zelf gevangen visjes op welke ze weg spoelen met bier. Echt typisch Australisch hoor! Aangezien wij zelf geen vis hebben gevangen vandaag zijn we naar de hoofdstrat gelopen en hebben we een heerlijk restaurantje gevonden waar we om 18:30 uur de “catch of the day” hebben gegeten. We hebben natuurlijk een gerecht gedeeld! Het smaakte heerlijk, het bleek Tasmaanse zalm te zijn. We hebben net gedoucht en het weer is nu nog altijd zeer aangenaam, weinig wind en 21 graden en het is nu 21:00 uur. De sterrenhemel is weer adembenemend. Bijna zonde om te gaan slapen zo! WIFI is niet altijd even geweldig op de campings, we hebben vaker niet dan wel WIFI en als het er is, dan is het ontzettend traag. Daarom lukt het ook niet echt om foto’s van al onze avonturen te plaatsen hier op deze site. Hopelijk zien jullie ze wel allemaal op Facebook. Nou lieve mensen, tot de volgende blog maar weer. Wij genieten hier volop in ieder geval!

Liefs van ons XXX

dinie arnold

mooi verhaal weer en de foto's zie ik op FB xxx