West-Canada september 2019

Canberra

G'day!

We zijn vandaag, zaterdag 5 maart 2016, aangekomen in Canberra, de hoofdstad van Australie. Vanmorgen zijn we erg traag op gang gekomen, pas om 9:30 uur werden we wakker en brandden we onze camper uit door de hete zon. Eindelijk eens een nacht veel geslapen! Wel een paar keer naar het toilet gelopen vannacht, langs de vele kangoeroes en onder een adembenemende sterrenhemel. De hemel hier in Australie is zo ontzettend mooi, gewoon onwerkelijk! Had ik mijn telescoop maar bij me! Je kan de melkweg goed zien en ook Jupiter en duizenden sterren, echt prachtig. Na een klein ontbijtje in hetzelfde tentje als waar die lekkere hamburger was gisteren, zijn we onderweg gegaan. Het was een mooi route naar Canberra, dus we hebben erg genoten van de rit. Onderweg onze eerste tankbeurt gehad, benzine en diesel is hier in Australie erg goedkoop. Rond de dollar per liter. Twee keer zo goedkoop als in Nederland dus. De camper rijdt 1 op 10, dus niet echt zuinig, maar wel fijn dat de diesel lekker goedkoop is! Rond 16:00 uur kwamen we aan op de camping, die dit keer wel WIFI heeft, maar niet zulke frissen toiletten. Je kan niet alles hebben. We hebben in ieder geval een plek voor de camper met stroom, en dat voor maar 34 AUD. Morgenochtend gaan we eens kijken in het centrum en bij het Parlementsgebouw. Vanmiddag zagen we dat niet meer zitten, aangezien het 36 graden was! Zo lekker douchen en genieten van de mooie natuur voordat we de camper induiken voor ons nachtje rust. Sweet dreams mates!

Liefs van ons XXX

Michaeli Probert

Enjoy Canberra.
Head to the War Memorial, fascinating history -- my grandfather's name is on the wall. Head to the high court, and the australian mint.

Dinie Arnold

weer genoten van je verhaal, hoe is het daar met slangen en spinnen of zo als je b.v. 's nachts naar het toilet moet???

barbara dekker

hallo, Sylvia en Gert.
Vanavond heb ik al jullie reisverhalen gelezen .Wat een heerlijke belevenis. Vooral alle dieren die jullie tegenkomen zijn super. En oude vrienden opzoeken is ook erg leuk.
Doe voorzichtig met de camper en veel groetjes van Arie en Barbara uit Terneuzen.