West-Canada september 2019

Camper

G’day mates!

Vandaag, vrijdag 4 maart 2016, zijn we al weer 2 dagen onderweg met de camper. Gisteren bij het Travelodge hotel in Sydney uitgecheckt en om 9:30 uur een taxi genomen naar het camperverhuurstation. Daar werden we lekker vlot geholpen en binnen 5 kwartier reden we met de camper het terrein al af! Op naar een nieuw avontuur! In Sydney is het natuurlijk erg druk met het verkeer en we moesten ook weer even wennen aan het links rijden, dus het was opletten geblazen. Er werd een paar keer getoeterd naar ons, want we reden kennelijk niet naar de zin van de lokale bevolking. We zijn onderweg gegaan richting het westen, van het centrum en de kust vandaan dus en richting de Blue Mountains. Daar zijn we naar de dierentuin gegaan: Featherdale Wildlife Park. Daar hebben ze allemaal Australische dieren en kun je ook kangoeroes aaien en op de foto met een koala. Hartstikke gaaf natuurlijk! In deze provincie, New South Wales, mag je de koala’s niet zelf vasthouden. Andere provincies wel gelukkig. In deze dierentuin hebben ze erg veel koala’s, dus ik was dolgelukkig! Ook volgen we op Facebook de jonge koala Archer, en die zagen we nu dus in het echt! Na 2,5 uur in de bloedhitte van 35 graden in de dierentuin rond geslenterd te hebben, vonden we het tijd worden om weer onderweg te gaan. Op zoek naar een supermarkt om flessen water in te slaan. Dat is uiteindelijk gelukt en we hebben een flink voorraadje water in de koelkast staan nu. Dat is toch wel noodzakelijk hier in Australie hoor. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een camping en dat viel nog niet mee. Er is een event gaande in de omgeving, dus alles zat vol. Ook bij een hotel in Penrith gecheckt omdat we na 3 campings genoeg hadden van het zoeken naar een camping, maar ook het hotel zat vol. Pfffff Wat een pech! Het was ondertussen al 19:00 uur. Toen zijn we maar bij het hotel op een parkeerplaats gaan staan en daar hebben we overnacht. Wel zo goedkoop! Maar daar was natuurlijk geen airconditioning en ook nagenoeg geen stroom en geen WIFI. Bij de parkeerplaats waren gelukkig een McDonnalds en een Outback Steakhouse, dus dat kwam mooi uit. Bij het steakhouse heerlijk gegeten en bij McDonnalds konden we voor 30 minuten gratis online. En ook was de McDonnalds 24/7 open, dus daar konden we eventueel naar de wc voor een grote boodschap. Het viel in ieder geval niet mee, camperen op een parkeerplaats, echt behelpen! Hahahaha De eerste nacht was dus flink cRamperen. De hitte viel ‘s nacht wel mee, we hadden een raampje open en het dakraam. Maar daardoor hoorde je weer alle geluiden van buiten heel goed, zo ook de honderden luidruchtige vogels (kakatoos, Rosella’s, Lorikees) in de bomen om ons heen. Wat een gekrijs en geschetter de hele nacht! We hebben niet echt goed geslapen in ieder geval en we waren blij dat het weer ochtend was en we onderweg konden. We zijn als eerste naar mijn vriendin Sharon gereden, die ik al ken sinds ongeveer 1993. Vijf jaar geleden heb ik haar voor het eerst ontmoet en nu zijn we naar haar huis gereden en hebben een bakkie gedaan bij haar, kort bijgekletst en ik heb voor het eerst haar man ontmoet. Ze woont erg leuk en maar 45 minuten rijden van het centrum van Sydney vandaan. Na kadootjes uitgewisseld te hebben, zijn we weer onderweg gegaan. Bedankt Sharon, voor de Lemon Lime and Bitters en voor de Lemmington! Onderweg gegaan richting het zuiden en bij de Fitzroy Falls een korte lunchstop gemaakt. De watervallen waren 150 meter lopen en toen we daar aankwamen waren we zwaar onder de indruk van het uitzicht. Enorme vergezichten en dieptes en de waterval was prachtig! Na deze stop zijn we verder gereden naar een camping. De camping die we op het oog hadden zat ook weer vol, maar een paar straten verder hadden we geluk. Eindelijk een camping! We zitten nu in het plaatsje Lake Conjola, aan een schitterend meer. De weg hier naartoe was echt adembenemend mooi. Via valleien en bergweggetjes, bossen en vergezichten, heuvels en rivieren. Prachtig allemaal. Ook zagen we onderweg een kangoeroe hoppen. Jawel, echt waar. Dat zie je alleen maar in Australie! Hahahaha En terwijl ik deze blog zit te tikken, huppen er net 3 kangoeroes langs mij op een meter of 10 afstand. Fantastisch toch??? Nadat we de camper hadden neergezet en de stroom hadden aangesloten voor de airco zijn we een stukje gaan wandelen. Het meer ligt hier op 50 meter vandaan en het uitzicht is erg mooi. Om verder te wandelen zagen we niet zo zitten, want het was pas 15:00 uur en dus erg heet zo midden op de dag. Het zal ongeveer 31 graden zijn geweest. Met de camper zijn we even wat geld gaan pinnen, wat biertjes gaan kopen en bij een bistro hebben we wat gegeten. Daar heb ik trouwens een zalige hamburger op! Toen weer terug naar de camping gereden. Op de camping waar we nu staan is het lekker rustig, schone toiletten en douches en het kost 35 AUD per nacht. Er is helaas wederom geen WIFI hier voor ons. We konden nu eindelijk wel weer even lekker douchen, want gisteravond en vanmorgen ging dat natuurlijk niet op de parkeerplaats. En in de camper willen we niet douchen. Het is hier nu 18:00 uur geweest en we zitten heerlijk fris gedoucht op onze campingstoeltjes naast onze camper in de schaduw te genieten van alle mooie flora en fauna om ons heen. Je komt hier helemaal tot rust!

Liefs van ons weer. XXX

Tamara Vieveen

Echt super gaaf ! Dat is heerlijk genieten ! Veel plezier nog !x

Michaeli Probert

What's next? Vegemite on toast?
I woke this morning to a kookuburra laughing

Gerda Tuijthof

Goh dat lijkt me echt genieten!!!!!

Dinie Arnold

nou weer met plezier gelezen was een mooi verslag !!!