West-Canada september 2019

Sydney

G'day!

Vandaag, woensdag 2 maart 2016, hebben we een erg leuke dag beleefd in Sydney. Ik stel voor dat we hier blijven wonen!!!!! Het is en blijft mijn stad hoor. Echt te gek hier! We zijn vanmorgen om 10:00 uur onderweg gegaan, lopend in de richting van het Opera House. Onderweg een Starbucks tegen gekomen waar we natuurlijk even naar binnen moesten. We zijn ook nog bovenop de Sydney Tower Eye geweest, een toren van 305 meter hoog en de op 1 na hoogste constructie van het zuidelijk halfrond en de hoogste van Australie. Entree kostte 26,50 AUD per persoon. Het uitzicht was adembenemend en we hebben weer de nodige foto's gemaakt van Sydney van bovenaf. Eenmaal weer buiten hebben we bij de mooie bibliotheek van Sydney even binnen gekeken en zijn we via de Botanische Tuinen naar het Opera House gelopen. Dat blijft mijn favoriete plekje van Sydney. Het bijzondere gebouw ligt aan het water en heeft een mooi uitizicht op de Harbour Bridge. Vlakbij het Opera House ligt Circular Quay. Daar vandaan vertrekken allemaal ferry's en rondvaartboten. We hebben er eerst heerlijk geluncht, fish and chips, en ik heb ook eindelijk mijn favorite drankje kunnen drinken: Lemon Lime and Bitters. Zalig! Na het eten een ferry ticket gekocht naar Darling Harbour voor 12,40 AUD per persoon. De boot voer langs het Opera House en onder de Sydney Harbour Bridge door. Bij Darling Harbour uitgestapt en het is daar altijd zo ontzettend gezellig! Tientallen terrasjes aan het water en ook zit er de Dierentuin, Oceanium, Madame Tussaud, Hard Rock Cafe, hotels en een grote shopping mall. We komen er erg graag! We hebben een tijdje heerlijk op een terrasje gezeten met geweldig uitzicht over de harbour. Bij het Hard Rock Cafe een mooi t-shirt gekocht voor mijn verzameling en rond gekeken op zoek naar Bruce Springsteen items. Daarna zijn we terug gewandeld naar ons hotel waar we om 17:15 uur aankwamen. We zijn even gaan relaxen en ons gaan opfrissen voor het diner. En niet zomaar een diner! We hadden vorige week thuis al een reservering gemaakt bij het resaurant Aria, van tv chef-kok Matt Moran. (Masterchef Australia). Dat restaurant zit op een toplocatie, met uitzicht op het Opera House en de Harbour Bridge en met een taxi zijn we naar het restaurant gegaan. We hadden niet verwacht dat de chef en eigenaar Matt Moran zelf aanwezig zou zijn, maar we hadden geluk! Hij kwam naar onze tafel en we hebben even gekletst en wat foto's gemaakt. Echt een ontzettend sympatieke man is hij! Ik denk dat weinig van jullie trouwe lezers hem zullen kennen. Maar goed, onze avond kon in ieder geval niet meer stuk! We hebben zalig gegeten en van een mooie zonsondergang genoten. Hoe kan het romantischer. Na het eten in een taxi gestapt en terug naar het hotel gegaan, waar we rond 21:30 uur aankwamen. Het weer vandaag was heerlijk, veel zon, 30 graden en een briesje. Nu is het tijd om te gaan slapen, het is 22:30 uur, we zijn uitgeput! Maar deze waanzinnige dag in Sydney pakt niemand ons meer af. Morgen gaan we de camper ophalen en gaan we starten met onze roadtrip. Tot blogs!

Liefs van ons xxx

dinie arnold

wat een dag zeg geloof dat het best vermoeiend is maar de moeite waard! leuk om de verslagen te lezen xxx