West-Canada september 2019

Singapore - Sydney

G'day mates!

We zijn in Sydney, Australie!!!! Zoals ik al zei, mijn tweede thuis. Voor mij is het de 6e keer dat ik in Australie ben, voor Ger de 4e keer. Echt fantastisch om weer terug te zijn hoor. Vanmorgen, 1 maart 2016, stond de wekker op 6:00 uur, maar we waren al eerder wakker. Het was wederom geen beste nacht voor mij. (Jetlag, migraine, spanning voor Sydney, verbrande armen....) De taxi was mooi op tijd om 7:00 uur en die bracht ons binnen no time naar Shangi International Airport. De vlucht van Singapore naar Sydney verliep voorspoedig en duurde bijna 7,5 uur. We zaten helaas niet bij het raam maar in het midden, en we werden weer heerlijk verwend met eten en drinken door de mooie Singapore Airlines stewardessen. Ik heb een heel stuk geprobeerd te slapen, wat natuurlijk niet lukte. De tijd gaat wel sneller als je je ogen dicht doet en niet op het vluchtschermpje voor je de tijd vooruit zit te wensen. Filmpjes gekeken, Ger 2 en ik 1 film. Dan gaat de tijd ook een stuk sneller. Nou, om 10:00 uur vanmorgen Singapore tijd dus vertrokken en geland om 20:20 uur Sydney tijd. Eenmaal geland ging het allemaal voor de verandering hier in Sydney vrij vlot. De koffers kwamen vlot en ook bij de security hadden we geen problemen. Velen moesten weer in de rij staan om hun koffers en tassen door de security te laten checken, wij mochten gewoon naar buiten lopen. Hoppa! Dat is wel eens anders geweest! Ook geen snuffelhond dit keer. Australische dollars gepind en een taxi genomen naar het hotel, en die taxi was niet goedkoop. 40 AUD. Pfffff. Nu staat de koers gelukkig gunstig voor ons, maar toch. Het was tijdens de landing net donker geworden in Sydney, dus echt veel zagen we onderweg niet. In het hotel aangekomen besefte ik dat ik hier in 1995 ook al ben geweest, Travelodge Wentworth. Ingecheckt en kamer 204 gekregen. Prima kamer voor zover we het nu kunnen zien met onze vermoeide lijven. Net gedoucht en nu liggen we op bed. Even deze blog aftikken en dan lekker slapen! Het is hier in Sydney 10 uur later dan in Nederland, 3 uur later dan in Singapore. De temperatuur hier is op dit moment nog altijd 25 graden en het is nu bijna 23:00 uur 's avonds. Heerlijk temperatuurtje dus!!! Foto's uploaden op deze site gaat vrij moeizaam, hopelijk kunnen jullie ze op Facebook zien. Bedankt voor de reacties op onze verhalen en foto's die we hebben mogen ontvangen tot nu toe, erg leuk dat jullie meereizen!

Liefs van ons uit SYDNEY, AUSTRALIAAAAAAA!!!! xxx

Michaeli Probert

Welcome home

Corina

Hardstikke mooi dat jullie weer" down inderdaad" zijn. Het genieten gaat nu echt van start. Veel plezier daar.????????????

Andere Sil

Inderdaad Welkom thuis!! Touch DOWN =)
Temperatuur klinkt geweldig !!!! Have fun X

michaeli Probert

I'm hoping that you guys will miss Adelaide's hot weather (click onto the link below)

Margie de Beer

Goh wat een geweldige belevenissen weer in Sydney. Lijkt me idd een geweldige stad en om dat af te sluiten in een restaurant van de master Chef, Top!! Alvast goede reis morgen met de camper. Groetjes

Margie de Beer

Oh "by te way", hoeveel is een australische dollar?