West-Canada september 2019

Singapore

Hi ya'll!

We zitten in Singapore! De eerste horde hebben we alweer achter de rug. De vlucht van Perth naar Singapore duurde net iets meer dan 4,5 uur, dus dat viel goed mee. Onderweg konden we weer zelf kiezen uit een heleboel films en ik heb de nieuwste Batmanfilm The Dark Knight Rises gezien. Die duurde lekker lang, dus voor dat ik het wist waren we al weer aan het landen! Ger had niet zo'n zin om film te kijken. Het eten was prima, beef met rijst. Singapore Airlines bevalt ons echt prima! Nu moeten we in Singapore 3,5 uur wachten tot de volgende vlucht gaat. Die zal rond middernacht zijn. Er is geen tijdsverschil tussen Perth en Singapore, dus middernacht hier is in Nederland 17:00 uur. Vanmorgen, donderdag 8 november 2012, waren we al vlot wakker. Rond 8:00 uur opgestaan, gedoucht, ontbeten in het hotel, koffers gepakt en om 9:15 uur zijn we onderweg gegaan. De auto moesten we eerst nog schoonmaken, zuigen en voltanken voodat we deze op het vliegveld konden inleveren. Toen we Fremantle uitreden kwamen we een tankstation tegen met een carwash. Daar hebben we de auto uitgezogen, maar de carwash deed het helaas niet. Op naar het volgende tankstation. Daar stonden we in de rij voor de carwash toen deze kapot ging! Hebben wij dat! Weer weg, op zoek naar de volgende carwash. Niet meer te vinden natuurlijk.....Wel genoeg tankstations, dus we konden de tank wel volgooien, maar nergens een carwash te vinden. Dus we moesten zelf met wat water en een sponsje aan de gang. En dat met een lange winterbroek in die vroege hitte! Het was vandaag in Perth echt zalig warm zomerweer, strakblauwe hemel, 25 graden! Toch geen weertje om te vertrekken zeker? De voorkant van de auto zat vol met insectenlijken. Je zag de lak haast niet meer! De auto was echt behoorlijk vies geworden van de ruim 8300 kilometer. En de rode zanderige Outback zorgde ervoor dat alles rood was van de auto, zelfs de binnenkant! We hebben ons best gedaan om de auto schoon af te leveren. Als deze niet schoon was, zou het ons 220 dollar schoonmaakkosten kosten.... Grmpfff. Om 10:15 uur kwamen we aan op het vliegveld en daar hebben we de auto geparkeerd en de sleutels ingeleverd. Ze gingen niet eens naar de auto kijken!!! Hebben we daarvoor nou zo lopen sloven????? Maar goed, ze hebben onze creditcard gegevens, dus als ze de auto niet schoon genoeg vinden, dan kunnen ze zo geld afboeken. We gaan het zien. We waren 5 uur te vroeg op het vliegveld. Niet dat we zin hadden om te vertrekken hoor!!! Maar op zo'n vertrekdag heb je ook niet echt zin meer om nog iets te gaan ondernemen. Zeker niet als je ook nog die auto moet inleveren en er van alles tegen kan zitten. Stel je voor dat we onze vlucht zouden missen..........................Hmmm.....!!!??? We konden de koffers nog niet inleveren en moesten 2 uur wachten voordat de balie open ging zodat we konden inchecken. De koffers waren in totaal maar 1,7 kilo te zwaar, dus dat hebben we goed gedaan! We hoefden gelukkig niks bij te betalen en ze hadden geen commentaar gelukkig. We hebben aardig wat gekocht in Australie, maar we hebben ook heel veel wat we uit Nederland hadden meegenomen weggegooid. Zoals oude t-shirts, ondergoed, washandjes, etc. Die sparen we thuis gewoon op voor reizen zoals deze en dan gooien we het na gebruik gewoon weg. Dan past er weer lekker veel nieuwe leuke spulletjes en kleding in onze koffers! Is me dat slim of niet? Nadat we onze koffers kwijt waren na het inchecken, konden we nog een beetje gaan shoppen om onze laatste Australische dollars kwijt te raken. Dat is niet helemaal gelukt en met een belachelijke wisselkoers hebben we de laatste 60 dollar omgewisseld naar 40 euro. Grmpffff. Onze lunch bestond uit een warme ham/kaas croissant voor een prijs om weer te janken. Vliegvelden...... De vlucht ging keurig op tijd en we zaten bij het raam. De stoel naast ons bleef leeg, dus we hadden 3 stoelen tot onze beschikking! De vlucht zat niet helemaal vol, maar er zat wel een jankert van een kind vlakbij ons in het toestel..... Dolletjes. Hopelijk gaat die niet mee naar Nederland! Net bij het Hard Rock Cafe in Singapore een gaaf t-shirt gekocht. Je kan hier gewoon met euro's betalen, je krijgt alleen wel het wisselgeld in Singapore Dollar terug. Wat moet je daar nou weer mee..... We gaan zo inchecken voor het laatste 'stukje' van de reis en de allerlaatste blog van deze vakantie zal volgen als we weer thuis zijn!

Liefs van ons, xxx

Margie

Ik heb genoten van je verhalen, waardoor ik zo'n beetje kon meereizen met jullie. Welcome home :)

Jeanettetr

Ook ik heb met veel plezier jullie verhalen gelezen ! Goede reis terug !

k.ruisch@hotmail.com

Wat moet ik nu zonder mijn dagelijkse portie "Ger en syl" ??? Nou fijne reis nog het laatste stukkie en tot gauw!