West-Canada september 2019

Perth - Fremantle

G'day mates!

Vandaag, 6 november 2012, zijn we uitgecheckt in het Murray Hotel na daar eerst een ontbijtje genuttigd te hebben. Om 09:15 uur zijn we onderweg gegaan naar een winkel waar ze Blundstone schoenen verkochten. Dat adres hadden we op internet gevonden en nu moesten we die winkel ook nog in het echt zien te vinden! Perth heeft 1,3 miljoen inwoners, dus de stad is mega groot! Gelukkig deed de tomtom z'n werk en vonden we de juiste straat. Het was niet bepaald in het centrum, maar we zijn daar uiteindelijk wel geslaagd! Beiden een paar Blundstones gekocht en de prijs viel goed mee gelukkig! Daarna zijn we naar ons hotel gereden in Fremantle, Terrace Central B&B Hotel. Fremantle ligt ten zuiden van Perth, een soort buitenwijk. We hadden dit hotel via internet geboekt voor de laatste twee nachten. Fremantle ligt aan de kust en is ontzettend gezellig. We kwamen om 10:45 uur al aan bij het hotel en onze kamer was al klaar! We konden dus gelijk onze koffers in de kamer zetten. Een erg leuk en knus hotelletje, waar we anders gewoon voorbij hadden gereden! Het ligt centraal en alles is hier op loop afstand. Ideaal! De kamer is niet zo groot, maar erg leuk ingericht met antieke meubeltjes. Het ontbijt zit erbij inbegrepen, gratis parkeren en gratis WIFI. Wat wil je nog meer? En het hotel heeft ook een veranda en daar is Ger helemaal wild van! Om 11:00 uur zijn we richting de Esplanade gelopen, de boulevard bij de kust. Daar zitten allemaal visrestaurantjes met grote terrassen met parasollen aan het water. Zo onwijs gezellig en leuk! We zijn daar een cappuccino op een terras gaan drinken met een gabakje erbij. Genieten!!! Daarna zijn we naar een pub gelopen aan de Cappuccino Strip. De Melbourne Cup was vandaag en het is 'the race that stops the nation'. Het is een paardenrace welke 1x per jaar gereden wordt in Melbourne om 15:00 uur 's middags. Hier is het 3 uur vroeger, dus om 12:00 uur ging het hier helemaal los in de pubs. Grote tv schermen en luidspeakers en de pubs stampvol met gokkers en paardenliefhebbers. Je zag de 24 paarden allemaal in hun hokjes gepropt worden voor een renpartijtje van 3200 meter. Ik vind het altijd zo zielig voor die paarden. Ik kan me niet voorstellen dat ze het leuk vinden om zo buitensporig hard te moeten rennen en dan ook nog keihard op je reet te worden gemept met een zweep! Maar goed, iets over twaalven ging het dan los. De poorten gingen open en daar gingen ze, allemaal paardenkrachten! De stem van de commentator werd steeds fanatieker en hij begon steeds sneller en hoger te praten. De mensen in de pub gingen ook ineens allemaal schreeuwen. Wat een fanatiekelingen! Na 4 minuten was daar de winnaar, Green Moon! En toen was het alweer voorbij............ Wat een heisa voor maar 4 minuten zeg. Het gaat hier wel over heel veel geld trouwens.... De vrouwen zijn hier allemaal opgedoft in felgekleurde jurkjes en stomme hoedjes, je weet niet wat je ziet. De mannen allemaal netjes in pak. Ze maken er hier een hele happening van, met dure lunch arrangementen van 3 uur lang. In de staat Victoria, waar Melbourne ligt, is deze eerste dinsdag van november zelfs een heuse public holiday! Nou ja, nadat we ons drankje op hadden in de pub, zijn we maar weer weg gegaan. Je moet het een keertje meegemaakt hebben. Gekke Ozzies! We hebben trouwens zelf geen gokje gewaagd hoor, we snappen er geen klap van, hoe het werkt allemaal. En ik had sowieso niet voor Green Moon gekozen! Wat een naam voor zo'n mooi paard...... We zijn de Cappuccino Strip door gewandeld. Een erg gezellige straat met alleen maar restaurantjes, terrasjes, hotels en pubs. Daarna zijn we weer terug gewandeld naar de vistentjes aan het water. Daar hebben we een fish and chips gedeeld. Het smaakte erg lekker, verse vis! Daarna zijn we in het park in het reuzerad gegaan en hadden zo een waanzinnig mooi uitzicht over de haven van Fremantle en over de stad. We gingen 5x in het rond voor 20 dollar. Nadat we weer met beide voetjes op de grond stonden zijn we wederom naar Cappuccino Strip gelopen. We zijn daar in de omgeving een beetje de toerist gaan uithangen en gaan shoppen. Er zijn meerdere shopping malls en winkelstraten in de omgeving, erg leuk om te winkelen! Een paar leuke dingetjes gekocht en toen vonden we het om 16:00 uur toch wel weer tijd worden om even te gaan relaxen in ons hotel. Ik had afgelopen nacht weer een slapeloze nacht, dus ik liep er vandaag weer bij als een zombie. Even anderhalf uur gerelaxt in de kamer en toen naar een Italiaans restaurant gelopen op de Cappuccino Strip. Die straat ligt echt maar 5 minuten van het hotel vandaan, echt perfect dus. We hebben een spaghetti bolognese op en om 19:00 uur waren we alweer terug in onze kamer. Douchen, bloggen, tv kijken en hopelijk zzzzzzzz!! Het weer was vandaag eindelijk weer erg prettig, veel zon en lekker warm! Rond 22 graden. Morgen gaat voor de laatste keer dit jaar onze korte broek weer aan!

Liefs van ons, xxx

Margie

Leuk dat jullie de laatste dagen nog lekker in de zon kunnen genieten :) Wat zijn blundstone schoenen eigenlijk?

Renata

Morgen laatste dag.... geniet er nog lekker van en alvast een hele goeie reis terug x

Jeanettetr

Ja ik vroeg mij ook af wat voor schoenen dat zijn, heb je geen uggs gekocht ? Wat zal het voor jullie hier weer saai zijn, snert weer, alles grauw en weer aan de bak. Maar jullie hebben dan de foto, s nog en de vele mooie herinneringen :-)