West-Canada september 2019

Perth

G’day mates!

Vandaag, maandag 5 november 2012, hebben we onwijs veel gelopen! We hebben geen voeten meer over! Na het ontbijtje hier in het Murray Hotel zijn we om 9:00 uur naar de Perth Zoo gereden, dat ongeveer 4 kilometer van het hotel af ligt, in het zuiden van Perth. De entrée was 22,50 dollar per persoon. We hebben er bijna 4 uur rond gelopen en ontzettend genoten van alle dieren, vooral de Australische dieren, zoals kangaroos die we konden aaien en de koala’s natuurlijk! Er waren er 4, maar we konden er maar 3 spotten in de bomen! We konden er niet mee op de foto, dus dat was wel een tegenvaller. Toen we in de dierentuin liepen regende het zo nu en dan ook een beetje, dus we moesten een aantal keer schuilen helaas. De temperatuur was wel aangenaam vandaag, zeker om veel te wandelen, ongeveer 20 graden. Er was ook een olifant die allemaal kunstjes deed, zoals op z’n achterpoten staan, doodliggen, pootje geven, een mega band omgooien, trompetteren. Echt helemaal leuk, en het beest leek er echt plezier in te hebben! Ook waren verzorgers met een 50 jarige olifant aan het wandelen tussen alle bezoekers door. Heel apart om ineens een olifant naast je te zien wandelen! We hebben nog wat gegeten in de dierentuin, ik een wrap en Ger een gebakje. Na de dierentuin zijn we terug gereden naar ons hotel. We waren eigenlijk bekaf, maar vonden het zonde om de rest van de middag op bed te gaan liggen. You can sleep when you are dead! We zijn naar de Outlet Shopping Mall gelopen, 15 minuten lopen, en wilden daar ons laatste geld flink laten rollen! Maar de winkels waren niet de winkels die we zochten. We waren na 1,5 uur alweer terug in onze kamer. Toen toch maar even via internet een hotel geboekt voor de laatste 2 dagen, want we willen niet weer allemaal hotels langs gaan en te horen krijgen dat ze vol zitten. We zitten de twee laatste nachten in Fremantle. Daar waren we gisteren met gierende banden weggereden omdat het er zo druk was, remember? We gaan daar gewoon weer naar terug! De hotels in het centrum van Perth zijn of vol, of echt ontiegelijk duur! Dan maar naar een buitenwijk en lekker aan de kust! Het hotel is redelijk betaalbaar, inclusief ontbijt, gratis parkeren en gratis WIFI! Nadat we dit hotel hadden geboekt, het Terrace Central B&B Hotel, zijn we om 15:45 uur met de auto naar het centrum gereden. Dat bleek toch niet helemaal op loopafstand te zijn, tenminste, het is best een eindje lopen, maar ook heuvel af, en dus ook weer heuvel op! Ons hotel zit aan de Murray Street, en het centrum is aan het begin van Murray Street, maar deze straat is nogal lang….. We hebben onze auto geparkeerd en daar moesten we wel voor betalen natuurlijk. We zijn naar de shopping mall van Murray Street en Ray Street gelopen en we zijn nog even verder gaan shoppen. Hier waren de winkels wel meer onze smaak en we zijn redelijk geslaagd! Het centrum van Perth is echt ontzettend leuk en gezellig. Bij een foodcourt dachten we lekker Aziatisch te gaan eten, maar het was echt niet weg te tremmen! Na 2 happen hebben we het bordje dat we deelden weggegooid. Bah! We zijn toen rond 18:00 uur een pizza gaan eten bij Durty Nelly’s, een erg gezellige pub/restaurant en daarna terug gereden naar ons hotel. Voor ons gevoel hebben we een halve marathon gelopen vandaag, echt hoor! Al dat auto rijden en dat zitten op onze luie kont heeft ons niet echt fitter gemaakt! Maar goed, net gedoucht, nu bloggen, ondertussen tv kijken en zo hopelijk lekker slapen. Aan het bed zal het niet liggen, want die ligt zalig! Trusten!

Liefs van ons, xxx

Jeanette/Pepper..

Hou de laatste dagen het ontspannen en vrije gevoel nog even vast en GENIET !!!

k.ruisch@hotmail.com

Geniet nog even van de laatste daagjes!!! De foto' s zien er weer gaaf uit!!! Die olifant!!!! Cool.