Margaret River - Bunbury

G’day mates!

Vandaag, zaterdag 3 november 2012, zijn we rustig opgestart en om 8:30 uur zijn we onderweg gegaan na het uitchecken in het hotel. We zijn eerst gaan ontbijten bij Dome, Ger een muffin en ik pannekoekjes. Daar de blog van gisteren weer online gezet en een aantal foto’s. Om 9:30 uur zijn we richting het noorden vertrokken. Vandaag maar een korte rit, naar Bunbury, wat maar 100 kilometer was. We kwamen net buiten Margaret River nog langs een chocolade fabriek en daar zijn we nog even naar toe geweest. Wat was me dat heerlijk zeg! Gratis chocolade proeven, en dat om 10:00 uur!!! We hebben een paar zakjes met chocolade gekocht en maar snel weer weg gegaan, want het is veel te slecht voor me om daar uren te blijven! Mmmmmmm! Dus, burp, weer onderweg, op naar Bunbury. Een stad met ruim 30.000 inwoners. Het ligt nog maar 150 kilometer van Perth vandaan, dus we zijn bijna bij onze eindbestemming, daar waar we ook onze vakantie zijn begonnen. We kwamen om 11:30 uur aan in Bunbury. Deze stad heeft ook een waanzinnig gezellige hoofdstraat, Victoria Street, en het hotel zit aan deze straat. Echt een fantastische locatie dus! We reden er langs en we zijn gewoon naar binnen gegaan. Het was betaalbaar en er was nog plek! Perfect! Het hotel heet Rose Hotel en is oud, maar erg fraai opgeknapt! Met erg schattige verandas en hele grote zalen met hoge plafonds. Ook voor een uurtje gratis WIFI! Hier in Bunbury moet je in het centrum wel weer betalen voor het parkeren, maar bij het hotel kunnen we gelukkig gratis parkeren. Nadat we waren ingecheckt zijn we de hoofdstraat gaan verkennen. We kwamen al snel een koffie tentje tegen, de Coffee Bean, dus daar zijn we gaan zitten voor een cappuccino en een lunch. Ger nam een burger en ik een wrap. Daarna verder de straat doorgeslenterd en bij Henrys weer neergeploft voor een gebakje. Er zijn heel veel restaurants en winkels in deze straat. Erg gezellig! Daar houden wij wel van. Ook is er in deze straat een grote bioscoop en we zijn daar gewoon spontaan een film gaan kijken! Even lekker lachen met de film Bachelorette. Om 15:45 uur stonden we weer buiten en de zon scheen volop. Vanmorgen vlak voor dat we uit ons hotel vertrokken kwam de regen met bakken uit de hemel. Maar hier duren die buien maar kort, gelukkig! Onderweg hadden we flink veel zon, maar het werd steeds bewolkter naar mate we verder naar het noorden reden. De temperatuur was aangenaam, 23 graden. Na de film zijn we terug gelopen naar het hotel om onze koffers in de kamer te zetten. Dat hadden we nog niet kunnen doen, omdat onze kamer nog schoon gemaakt werd. Daarna weer op pad gegaan naar het winkelcentrum hier om de hoek. Een ijsje op en een beetje gewinkeld. De winkels gingen allemaal een voor een dicht, dus we zijn maar weer terug gewandeld naar ons hotel. Even gerelaxt in onze kamer en deze blog getikt. Dan hoef ik dat vanavond niet meer te doen. We zijn weer twee uurtjes verder nu als ik deze blog verder tik. We zijn rond 18:00 uur gaan dineren in een Thais restaurant. Lekker pittig eten, dus dat was zweten! Maar het smaakte zalig en Ger heeft zijn zinnen nu gezet op een vakantie naar Thailand! Whahaha. Wat hier in Australie ook bijzonder is, zijn de bordjes BYO bij heel veel restaurants. Dat betekent dat ze zelf geen drank mogen verkopen en dat je je eigen bier en/of wijn mag meebrengen. We hebben dus twee blikjes bier gekocht voor Ger bij de drankwinkel en deze biertjes hebben we meegenomen naar het restaurant. Heel apart. Uiteindelijk wel een stuk goedkoper! Na het eten weer terug naar onze hotelkamer en douchen. Deze blog aftikken, tv kijken en slapen. Hopelijk slaap ik vannacht eindelijk weer eens wat beter, want de afgelopen nachten waren prut… Morgen terug naar Perth!