West-Canada september 2019

Margaret River (dag 2)

G’day!!

Vandaag is het vrijdag 2 november 2012. Het weekend staat weer voor de deur! Vanmorgen lekker rustig aan gedaan met opstaan en om 8:30 uur weer onderweg gegaan. We hoefden niet in te pakken, want we blijven nog een nachtje in het zelfde Comfort Inn Hotel! We zijn naar de hoofdstraat gereden, twee blokken verderop en daar hebben we bij Dome Café weer heerlijk ontbeten en de lekkerste cappuccino gedronken! Ik heb pannekoekjes op en Ger bacon and eggs. Daar is ook gratis WIFI, dus ik heb de blog van gisteren weer online gezet en ook wat foto’s. Hopelijk hebben jullie er weer van genoten. Na het ontbijt zijn we naar de derde grot gegaan, de Mammoth Cave. Deze konden we zelf bezichtigen zonder gids. We kregen een kastje mee en een koptelefoon en daarop werden we met verhalen begeleid door de grot. Deze grot was weer totaal anders dan de andere twee grotten. Alle drie waren ze erg verschillend, dus we hebben zeker geen spijt dat we drie grotten hebben bezocht. Mammoth Cave was ook weer een flinke grot met een wandelpad die omhoog en omlaag door de grot ging. We hebben weer fraaie stalagtieten en stalagmieten gezien. Ook stond in deze grot een laagje water wat mooie reflecties geeft. De uitgang van de grot was niet de ingang. We kwamen bij een ingestort plafond van de grot uit en dat was de uitgang. Niet wetende dat het 180 treden omhoog waren! Gloeiende!!!! Hijg puf dus weer! De grot zelf was best een koude grot, 12 graden maar, terwijl de andere twee ongeveer 15 tot 17 graden was. Dus een trui was geen overbodige luxe geweest dit keer! Maar toen we buiten aan onze klim begonnen, waren we blij dat we geen trui aan hadden! De temperatuur was vandaag aangenaam, 20 tot 23 graden en veel zon met wat wolken. We moesten nog een stukje door het bos wandelen tot we bij de ingang van de grot terug waren. Bijna een uur weer onderweg geweest en het was toch echt wel weer de moeite waard. Eenmaal weer in de auto zijn we naar het noorden gereden van de Caves Road. Deze weg is ongeveer 100 kilometer in lengte. Ten zuiden ligt Augusta waar we gisteren zijn geweest en ten noorden ligt het plaatsje Dunsborough. Margaret River ligt daar precies tussenin. Toen we in Dunsborough aankwamen zagen we dat het er heel erg modern en strak uit zag. Alle huizen leken wel schilderijen van Mondriaan en het gras lag er zo mooi bij dat het gewoon nep leek! De restaurants en winkels waren hypermodern ingericht en niks deed denken aan alle andere antieke en oude plaatsen die we deze vakantie zijn tegen gekomen. Het leek een stad dat nog maar een jaar of 20 oud was! Het lag aan een schitterend mooie kustlijn en het strand en de zee waren ook hier weer adembenemend! We hebben een cappuccino gedronken in een café en daarna zijn we bij het strand op een bankje in de zon gaan zitten. Genieten van het mooie uitzicht over het water. Heerlijk was dat! Daarna toch maar weer onderweg te gaan. Het was ondertussen alweer 12:00 uur geweest. We zijn op zoek gegaan naar een leuke Winery. De eerste waar we naar toe reden had een gigantische oprijlaan en toen we er aan kwamen was het onwijs chique. Veel te chique voor ons, dus met gierende banden weer weg gegaan! De tweede was niet veel minder chique en toen begonnen we toch te vermoeden dat het wijnproeven niet in een oude stoffige kelder zou zijn waar allemaal vaten vol met wijn lag opgeslagen. Niks van dat alles! Veel te shiek de friemel hier! We zijn bij de derde Winery in het restaurant buiten op het terras gaan zitten, hebben een pizza gedeeld en wat gedronken in het zonnetje. Het lag gelegen bij een leuk meertje en aan de overkant van het meer stonden allemaal wijnranken. Heel gezellig en knus was het daar. Na de lunch weer onderweg gegaan. Klaar met al die Wineries. Toch niks voor ons hoor. Ik heb het laatste stukje gereden terug naar Margaret River, want Ger had een lekker biertje genuttigd op het terras. In Margaret River een ijsje gegeten, nou ja, het was een bolletje, maar zeker geen kleintje! Burp! Daarna terug naar ons hotel. Daar kwamen we om 15:00 uur aan. Ik storte lichtelijk in van vermoeidheid en we zijn even gaan liggen…. We werden om 17:30 uur pas weer wakker! We hadden in de tussentijd ook nog visite gekregen van de muts van het hotel hier die in onze kamer een nieuw menu kwam leggen. Wij lagen gewoon op bed, komt dat mens ineens binnen stampen! Maar goed dat we braaf waren…. We hebben ons na de powernap opgefrist en we zijn naar Settlers Tavern restaurant gereden waar we al twee keer eerder gedineerd hebben. Het is daar zo gezellig en zo lekker, we vinden het ‘t leukste restaurant van Margaret River, dus ook vanavond waren we daar weer te vinden, op het terras. Ger nam weer zijn Malaysian soep en ik een taco. Genieten was het weer! En het was er ook druk vanavond, vrijdagavond! Na het eten weer terug naar ons hotel, en toen was het alweer douche tijd, blog tijd, tv tijd en snurk tijd!

Liefs van ons, xxx

Jeanette/Pepper

Heb je nog geen behoefte om terug te komen, Syl? In dat geval maak ik jouw laatste dagen daar wel op!! Enjoy!!

Sylvia

Wat denk je zelf?????