West-Canada september 2019

Albany - Margaret River

G’day! HAPPY HALLOWEEN!!!!!!

Vandaag, woensdag 31 oktober 2012, zitten we weer 400 kilometer richting het westen en weer dichterbij Perth. Het plaatsje waar we nu zitten heet Margaret River. Een heel gezellig stadje met een erg gezellige hoofdstraat waar allemaal restaurantjes, hotels, terrasjes en winkeltjes zitten. Ook in deze stad kunnen we gratis parkeren. Dat was tot nu toe overal in West Australie het geval voor ons. Ideaal! En er is ook altijd plek waar je wilt staan, precies voor een terrasje of restaurant. Scheelt weer veel lopen! Vanmorgen was ik alweer vroeg wakker. Ik heb Ger nog maar een poosje laten slapen en ik heb de blog van gisteren op internet gezet. ReisMee deed het gelukkig weer. Ook de foto’s geselecteerd en online gezet voor jullie. Dat is soms nog een hele klus hoor, dat uitzoeken. We maken zo onwijs veel foto’s en ik vind ze allemaal mooi! Australie is gewoon een groot natuurpark! Het uploaden van de foto’s gaat soms erg traag, dus ik ben er altijd wel een poosje mee bezig. Maar ik weet dat we veel lezers hebben die van onze foto’s genieten! Om 8:00 uur zijn we onderweg gegaan. We zijn eerst naar York Street gereden waar ik een ontbijtje op heb. Bacon and eggs on toast. De toast was niet weg te tremmen, zoveel kauwen was het! Ger had niet zo’n trek. Hij wilde alleen maar zijn cappuccino, dan is hij weer helemaal heppie! Na het ontbijt afscheid genomen van Albany en onderweg gegaan. Het was bewolkt en 17 graden, dus wederom lange broek en trui aan. Helaas. Onderweg kreeg ik op mijn gsm een sms. “Welkom in Australie” . Dat is zo’n automatisch bericht van m’n provider. Lekker vlot! We zitten hier al drie weken!!!! Tsssss. Om 10:30 uur kwamen we aan bij de Valley of the Giants voor een Tree Top Walk. De entrée was 12,50 dollar per persoon en je kon via een stalen constructie omhoog lopen naar de boomtoppen van de Tingle Trees. Deze bomen komen nergens anders in de wereld voor en zijn best hoog. We waren ongeveer 50 meter boven de grond en best gaaf om op gelijke hoogte te komen van de bomen! Sommige bomen waren wel 400 jaar oud, erg indrukwekkend. We hebben daar een uurtje rond gelopen en daarna zijn we weer onderweg gegaan. In het plaatsje Walpole hebben we geluncht. We hebben een fish and chips en een cappuccino gedeeld. Meer dan genoeg weer! Om 12:30 uur gingen we weer onderweg. De route was vandaag grotendeels door bossen en natuurparken. Heel veel bomen onderweg in plaats van vergezichten dit keer. Weer een totaal andere natuur dus, heel mooi hoor. De “snelweg” was een behoorlijke smalle slingerweg, dus echt vlot reden we niet. Gemiddeld 80 km/u in plaats van 110 km/u op de snelweg. De snelweg is hier ook gewoon geen snelweg te noemen hoor. Het is een soort B-weg waar je in Nederland 80 km/u mag rijden en soms is dat zelfs nog te hard voor Nederlandse maatstaven. Men houdt zich hier trouwens ook allemaal aardig aan de snelheid hoor. Ik denk dat de verkeersboetes wel erg hoog moeten zijn. Ze rijden erg relaxt, niet gejaagd, laten iedereen voor gaan en zijn gewoon een heer in het verkeer hier! Als je daar niet chill van wordt??? No worries mate! Onderweg ook veel koeien gezien. Verschillende soorten, maten en kleuren. Verder weinig andere dieren gezien. Het is meer een koe gebied hier. En we zitten nu ook in een wijngebied! Onderweg ook steeds meer wijnranken tegengekomen en Wineries, waar je gratis naar toe kan. Dat ziet Ger wel zitten! Hicup! Ik heb vandaag ook weer een stukje gereden, een heel klein stukje maar. Het was met al die bochten veel te vermoeiend….. Om 15:45 uur kwamen we aan in het plaatsje Margaret River en bij het hotel Australis. We hebben onze koffers in de kamer gezet en zijn naar de hoofdstraat gereden. Daar zijn we bij een erg gezellig restaurant met terras gaan eten, de Settlers Tavern. We konden buiten zitten, de temperatuur was net warm genoeg. Ger had een Malaysian soep en ik een spaghetti. Het was echt zaaaalig! Daarna de hoofdstraat op en neer gewandeld en de toerist uitgehangen. Toen weer terug naar het hotel waar we rond 18:00 uur aankwamen. Douchen en bloggen. Tv kijken en slapen. De kamer is trouwens mooi en betaalbaar. De douchestraal is flut, om toch wat te zeuren te hebben. Ohja, en geen gratis WIFI! Belachelijk! En dat in 2012. Maar goed, jullie moeten dus even wachten op deze waanzinnig leuke blog. Hahahaha. Doeiiiiii mates!

Liefs van ons! xxx