West-Canada september 2019

Albany

G’day mates!

Vandaag, dinsdag 30 oktober 2012, zijn we in Albany gebleven en we hebben dezelfde cabin als afgelopen nacht. We dachten er een relaxdagje van te maken, maar daar komt bij ons zelden iets van terecht…. Vanmorgen rustig aan gedaan met opstaan. Eerst heb ik de foto’s van de vorige blogs online gezet. Het was behoorlijk fris vandaag, dus lange broek en trui aan. Het moet niet gekker worden!!!! Rond 9:15 uur onderweg gegaan, naar York Street voor een cappuccino en een bacon and egg ontbijtje. Toen naar de Natural Bridge en naar The Gap gereden. Onderweg zagen we nog twee kangeroos de weg oversteken voor ons. Dat blijft zooooo gaaf!!!!! De Natural Bridge lag ongeveer een half uurtje rijden op een soort schiereiland ten zuiden van het centrum van Albany aan de kust. De Natural Bridge is een brug van steen en ziet er onwijs gaaf uit. We konden er ook overheen lopen en het was behoorlijk hoog. Erg indrukwekkend! The Gap lag een aantal meter verderop en was een grote kloof in de rotsen waar het water in denderd als er hoge golven zijn. Erg fraai, maar je werd er wel nat van! En wat heerlijk was, geen vliegjes!!!! Dat heeft vast te maken met het frisse weer, 17 graden houden die rotbeestjes niet van denk ik. De hele dag geen last gehad van die vliegen! Het viel ons gewoon op! Daarna zijn we doorgereden naar The Blowholes een paar kilometer verderop. Toen we daar aankwamen zagen we dat we 800 meter moesten lopen. Dit was bijna allemaal naar beneden toe…. We moesten dat hele stuk dus ook weer terug omhoog! En daar hebben we best een hekel aan hoor, dat geklim hierzo! Maar goed, stoer en topfit als we zijn, gingen we onderweg. Gaat het me daar toch regenen!!!! En nergens een plek om te schuilen natuurlijk! Super shaggie gingen we op zoek naar die verdraaide blowholes, die we door die zeikregen niet eens konden vinden ook! Het pad hield gewoon op en daar moest het dan zijn. Nou niks te zien! Op een gegeven moment hoorden we wel een bulderend geluid. Dat moest het zijn! Er zou daarbij ook water omhoog gespoten moeten worden, als een soort walvis, maar niks van dat alles. Alleen maar gebulder. Hebben we daar dat hele rot eind voor gelopen! En nog zeiknat geregend ook! Met het windje erbij werd het ook nog koud, dus echt tof vonden we het allemaal niet. De klim terug was slopend. Stijl en zwaar. Eenmaal hijgent en puffent terug bij de auto was het weer droog geworden en begon de zon door te breken. Grrrrmmmppfff. Wat een pech zeg! Maar ja, je kan niet alles hebben. We zitten in Australie! Dus lachend weer onderweg “to make new memories!” We waren ook snel weer opgedroogd, want in de auto was het lekker warm en met de zon die begon te schijnen warmden we snel weer op. We reden weer terug naar het centrum van Albany, zijn daar gaan tanken en toen zijn we op weg gegaan naar Two Peoples Bay via Emu Point. Dat ligt ongeveer 45 minuten rijden ten oosten van het centrum van Albany. Two Peoples Bay ligt in een Nature Reserve. Eigenlijk is heel Australie wat ons betreft een Nature Reserve en een National Park! Het is hier zo onwijs mooi!!!!! Toen we bij Little Beach aankwamen van het Two Peoples Bay waren we weer beland in een paradijs! Het zand van het strand was spierwit en de zee zo mooi helder licht blauw! En we waren helemaal alleen!!!! Een ontiegelijk mooi prive strand, als dat geen paradijs is? En de zon scheen ook nog tussen de wolken door! Samen ontzettend genoten van dit moment en toen weer terug gereden naar Albany. Daar een cappuccino gedronken en een gebakje gegeten en toen waren we toch wel moe geworden. Relaxdag? Terug naar onze cabin waar we om 15:00 uur aankwamen. We zijn nog even naar het strand gelopen welke op 30 meter van onze cabin ligt, zo mooi ook weer en zo groot! We misten alleen de palmbomen, de strandstoeltjes en de cocktailbar! Het was dus eigenlijk gewoon een kaal strand, maar dat mocht de pret niet drukken. We zijn even gaan chillen tot het avondeten. In de speelhal zijn we een half uurtje gaan poolen en daar was ook de WIFI wat beter. Om 17:15 uur weer terug gereden naar York Street en daar gegeten bij Honk Kong Café. Ik heb een Sweet and Sour Chicken op en Ger een gerecht met garnalen. Het smaakte heerlijk, want we hadden ook behoorlijke trek gekregen ondertussen! Om 18:30 uur weer terug in onze cabin, douchen en bloggen. As usual! Beetje tv kijken zo en daarna weer ons bedje in! Hopelijk slapen we vannacht beter, Ger had het koud, want ik trok elke keer het dekbed naar me toe…. Hij duwde dat dekbed gewoon elke keer mijn richting op hoor, echt! Tot blogs!

Liefs van ons, xxx