West-Canada september 2019

Wave Rock - Albany

G'day mates!

Vandaag, 29 oktober 2012, weer lekker op tijd opgestaan. Vannacht heeft het aardig gespookt, veel regen en onweer! Maar toen we om 7:30 uur onze mooi opgeknapte kabine uitstapte, scheen de zon alweer en was het ongeveer 23 graden! We zijn voor de derde keer naar Wave Rock gelopen, dit keer dus in de morgen, zodat de zon weer ander licht gaf op de rots. Schitterend! Weer veel foto’s gemaakt en daarna zijn we via een trap naar boven gelopen, zodat we op Wave Rock konden komen! De trap hield op een gegeven moment op en toen werd het flink oppassen waar we liepen, want de rots was stijl en erg hobbelig. Het deed me denken aan Ayers Rock, welke ik in 1992 heb beklommen in de Outback vlakbij Alice Springs. Zelfde gesteente en dat was toen ook flink klauteren. Alhoewel Wave Rock wel wat minder hoog was en ook minder stijl. Het uitzicht bovenop de rots was waanzinnig. We zijn naar het hoogste punt gelopen en een klein stukje verderop op de rots waren een aantal hele grote ronde rotsblokken, die mij weer deden denken aan de Olga’s, dat zijn ronde rotsblokken vlak bij Ayers Rock. Je kon er makkelijk naar toe lopen en ook hier hebben we weer de nodige foto’s gemaakt. We zaten vrij hoog en we moesten natuurlijk ook weer naar beneden. Dat werd nog best spannend, want nergens een trap te vinden aan de andere kant van Wave Rock. Dat werd via de stijle want zigzaggend naar beneden klauteren en maar hopen dat we niet zouden uitglijden. We hadden ook niet echt superslimme schoenen aan; slippers…. Maar goed, na een uur wandelen waren we weer terug in onze cabin. Onderweg zijn we nog een paar Bobtail Lizards tegengekomen. Dat zijn hele dikke hagedissen met een dikke ronde staart. Zo weet z’n vijand niet wat de voorkant en achterkant is. Ze worden in Australie vaak als huisdier gehouden en zijn ongevaarlijk. Ze zien er best wel eng uit! We zijn om 9:00 uur gaan uitchecken en bij het Wave Rock Café hebben we een taartpuntje gedeeld en een cappuccino. We zijn toen naar Mulka’s Cave garden, 18 kilometer verderop. Daar was een grot te bewonderen. Niet zo heel indrukwekkend. Toen weer 18 kilometer terug en onderweg een slang op de weg tegen gekomen! Geen idee of deze giftig was hoor…. Om 10:00 uur was het al 30 graden, dus het was weer genieten. Toen we weer terug waren in het dorpje Hyden hebben we getankt en om 10:20 uur zijn we onderweg gegaan voor een lange rit naar de kust. Weer terug naar het zuiden dus, na ons uitstapje in de Outback, omdat Wave Rock totaal niet op de route lag. Ons einddoel was Albany. Deze stad heeft 30.000 inwoners, en best een grote stad te noemen. De rit vandaag was ongeveer 500 kilometer. We hebben wat omgereden om de smalle wegen te vermijden zodat we via een stuk “snelweg” konden rijden. Dat gaat een stukje sneller, maar is ook een stuk veiliger. En dat is toch wel heel belangrijk! Ik heb zelf twee stukjes gereden vandaag, langer dan een uur achter elkaar sturen hou ik het niet vol. Dan slaat die vermoeidheid toch genadeloos toe en zakt mijn concentratie weer weg. Ger vindt rijden gelukkig leuk en hij rijdt dus ook het meest. We zitten nu al op 7000 kilometer deze vakantie! Om 12:15 uur hebben we in het plaatsje Wickepin een ijsje gegeten. De temperatuur was daar ook nog altijd zalig, 31 graden. Onderweg heel veel Bobtail Lizards op de weg zien lopen, de meesten hebben we kunnen omzeilen…. Om 13:00 uur zijn we in Narrogin gaan lunchen. We hebben een kip club sandwich gedeeld. Ik vond het zalig, Ger was wat minder enthousiast. Hij houdt niet van mosterd… Toen we eindelijk op de snelweg zaten op weg naar het zuiden, werd het kouder en kouder. Er kwamen meer wolken en het zag er allemaal maar triest uit ineens! Bij aankomst in Albany om 16:30 uur was het nog maar 17 graden en zwaar bewolkt! Gisterenmiddag was het nog 37 graden! Vestje dus maar snel aangetrokken, bah! Zit je lekker aan de kust, met je hotelletje lekker bij het strand, is het gewoon slecht weer! Je kan niet alles hebben…. Het hotel waar we zitten is het Middleton Beach Holiday Park. We hebben weer een schitterende cabine, helemaal nieuw weer, ruim en echt onwijs goed betaalbaar! 125 dollar en dat is een van de goedkoopste overnachtingen tot nu toe in West Australie en dat voor zo’n leuke cabin. We kunnen ons geluk niet op! Nu nog wat warmer en zonniger weer en het is perfect. Het hotel heeft WIFI, maar dat werkt niet overal even perfect. In de kamer zou je het moeten betalen, maar soms hebben we daar ook gewoon (gratis) bereik! Nadat we onze koffers in de cabin hadden gezet, zijn we met de auto onderweg gegaan naar de hoofdstraat van Albany, het centrum. Dat is Yorkstreet en ongeveer 3,5 kilometer rijden. In Yorkstreet zijn we wat gaan eten bij een pizzaria. Spaghetti Bolognese, ieder een bord, en natuurlijk was dat weer veel te veel! Burp. Rond 18:00 uur waren we weer terug bij onze cabin en we zijn alle blogs online gaan zetten die jullie nog te goed hadden van ons. ReisMee beheer werkte weer, ze waren afgelopen weekend druk geweest met een update. En dat precies als ik ReisMee nodig heb! Vandaar dat jullie de afgelopen dagen geen blogs hebben ontvangen. Maar goed, jullie hebben vandaag weer 4 blogs ontvangen, dus enjoy mates! Foto’s volgen zo spoedig mogelijk, dat uploaden gaat retetraag hier. Het is weer bijna 20:00 uur, dus tijd voor een beetje tv en zzzzzzzzzzz!

Veel liefs van ons weer, xxx

Jeanettetr

Ik keek al uit naar de blogs, ben er even voor gaan zitten, nu lekker bijgelezen !