West-Canada september 2019

Kalgoorlie - Esperance

G’day mates!

We hebben goud gevonden!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het ligt in Kalgoorlie letterlijk voor het oprapen! Bij de Superpit is een uitkijkpunt waar afgedankte stenen uit de pit liggen. En tussen die stenen liggen klompen goud!!!! Nou ja, klompen…. Het zijn meer schilfertjes en splintertjes op stenen. Maar ik heb ook een steen gevonden waar weldegelijk een goudklompje aan zit!!! Een echte goldnugget! Het is dat we gek werden van de vliegjes daarzo, anders had ik er nu nog lopen zoeken, 10 uur later! Ik vond het me daar een partij gaaf! Elke keer was het alsof ik de jackpot had gewonnen als ik weer wat zag glinsteren tussen al die miljoenen stenen. Maar goed, na een half uurtje toch maar gestopt en we zijn onderweg gegaan naar het zuiden, naar de zuidkust. Naar de stad Esperance met zo’n 10.000 inwoners. En verder oosterlijk dan dat zullen we deze vakantie niet gaan. Vanmorgen, zaterdag 27 oktober 2012, gewoon zelfde tijd opgestaan, gedoucht, ingepakt en uitgecheckt. Getankt en in de hoofdstraat een cappuccino gedronken. Ger nam er een muffin bij en ik een appel slice. Mmmmm. Daarna dus naar de Superpit wat vlakbij de stad Kalgoorlie ligt. Het is echt een onwijs groot open gat waar men met mega vrachtwagens alle stenen naar boven aan het rijden waren. Ze hadden mooie banen gecreerd in de wanden zodat op die manier de vrachtwagens naar boven en naar beneden konden rijden. Je weet echt niet wat je ziet hoor! Veel bedrijvigheid en een kabaal. De pit is 400 meter diep, 1,5 kilometer breed en 3,5 kilometer lang. Echt groot dus! Rond 9:15 uur uiteindelijk toch onderweg gegaan, nadat ik al mijn goud had ingeladen in onze auto. Ger had het zoeken na 1 minuut al opgegeven vanwege de irritante vliegjes. Die verdomde beestjes gaan echt in alle gaten in je hoofd zitten hoor! Vreselijk! Bij het plaatsje Norseman hebben we om 11:15 uur een laat ontbijtje genuttigd van Bacon & Eggs. Deze deelden we wel, want dat is meer dan genoeg voor ons. Na een half uurtje gingen we weer onderweg, verder naar het zuiden. Vandaag was de rit 400 kilometer, en wederom goed te doen. Ik heb zelf ook weer een stukje gereden. We hebben er deze vakantie nu ruim 6000 kilometer opzitten! We kwamen onderweg een bizar tafereel tegen. We zaten te genieten van de mooie natuur, de fraaie groene bomen langs beide kanten van de weg, het leek net een mooie laan. Ineens zagen we kilometers lang dat al deze bomen gewoon dood waren! Alleen de struiken waren nog groen, daar boven alleen maar dode taken! Zou een goede locatie zijn voor een griezelfilm. Heel bizar. Een virus ofzo? Zonde hoor. Gelukkig kwamen we na een aantal kilometer weer in de mooie natuur terecht. Veel graanvelden weer, maar ook opgedroogde zoutmeren en rood zand. Tot nu toe is nog geen een rit niet mooi geweest! Het is hier zo compleet anders dan in Nederland. Elke dag is het hier genieten van al het moois, de ruimte, de rust, het weer…. De temperatuur werd vandaag 28 graden onderweg. Aan de kust in Esperance werd het niet meer dan 24 graden vandaag. Hier staat een aardig windje vanaf de oceaan, dus het is hier wat frisser. Rond 13:45 uur zijn we in het hotel aangekomen, Comfort Inn. Betaalbaar en het is echt een mooie kamer, groot, fris en schoon. Ook weer gratis WIFI en hopelijk werkt het dit keer wel naar behoren. ReisMee wil hier alleen niet openen, dus mogelijk dat jullie ook vandaag onze blog niet ontvangen. Na aankomst in de kamer, zijn we een uurtje gaan relaxen. Daarna met de auto een stukje gaan toeren in de omgeving hier, langs de kustlijn. Ons hotel ligt aan The Esplenade, dus aan de kust. Erg mooi. En hoe verder we reden, hoe mooier de kustlijn werd! De zee is hier echt zo onwijs mooi lichtblauw, haast onwerkelijk! We hebben weer een paar schitterende foto’s gemaakt die zo weer in een folder kunnen! Na een uurtje rondrijden weer naar onze hotelkamer gereden en nog een uurtje gerelaxt. Ik was vandaag weer erg moe…. Om 18:00 uur was het tijd om te gaan eten en we hebben de pasta van de dag gegeten in het restaurant van het hotel. Het was weer om te smullen! Eenmaal terug in onze hotelkamer ben ik in bad gegaan en Ger is gaan douchen. Ook zo mooi, komen we vanmiddag aan in dit hotel en vraag ik bij de receptie wat een kamer kost. Zegt dat mens 170 dollar met bad en 160 dollar zonder bad. Ik zeg, doe maar een kamer zonder bad. Wij betalen de 160 dollar en gaan naar onze kamer. Zit er gewoon een bad in! Snappen jullie het nog??? Nou ja, het was in ieder geval zalig om er even in te liggen! Nu is het alweer 19:45 uur en zit deze blog er ook weer op voor vandaag. Beetje tv kijken nu op een ontiegelijk grote flatscreen hier en dan maar weer proberen te slapen! Trusten mates!

Liefs van ons, xxx

Reacties

Reacties

Margie

Goud.......... jullie zijn nu dus rijk;) Heb je het al geprobeerd te verkopen? Lijkt mij idd super cool om goud te vinden!!!!!! Al gezwommen in het lichtblauwe water? Lekker genieten de komende dagen.

arminda

Je bent ook echt zo´n dagobert duckje he, ik zie je zo staan daar ha ha... Ger moest je zeker weer wegslepen daar !!!!!

Ach meid, rijk zullen we nooit worden, maar gelukkig hebben we beiden een hele lieve man en dat is toch ook heeeeel wat waard !!!!

Xuzz terug van wil en mij

Jeanettetr

Goudzoeken leuk !! En zeker als je ook wat vindt, al is het maar als souvenier, als je er naar kijkt herinner je altijd deze vakantie ...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!