Northam - Kalgoorlie

G’day!

Vandaag, vrijdag 26 oktober 2012, zijn we weer 500 kilometer verder naar het oosten gereden, landinwaarts dus. We zitten in de goudstad Kalgoorlie, met 30.000 inwoners, waar nu nog altijd veel goud wordt gevonden in de grootste open mijn van Australie. De Super Pit! Deze is 400 meter diep, 3,5 km lang en 1,5 km breed. Een gigantische krater dus in de aarde! We gaan daar morgen kijken, ik ben erg benieuwd! Schepje, emmertje en zeefje mee! Morgen worden we rijk hoor, goede kans! Vanmorgen om 7:30 uur opgestaan, gedoucht, ingepakt, ontbeten en om 8:30 uur onderweg gegaan. Het was al 19 graden met een strakblauwe hemel. Het werd vandaag uiteindelijk een heerlijke 24 graden. De rit ging wederom voorspoedig. Ook al rijden we ook tijdens spitstijden, er is hier geen file! Als we 3 auto’s tegelijk zien op de weg, dan is hier de verkeerschaos al compleet hoor! Echt zoooo relaxt! Zelden zijn er verkeerslichten hier in het Westen, alleen bij de grotere plaatsen, zoals Perth, Geraldton en hier in Kalgoorlie. Bij het plaatsje Merredin hebben we een ontbijtbroodje van bacon, eggs and cheese gedeeld en een cappuccino gedronken. Daarna ben ik zelf eventjes achter het stuur gekropen. Op een gegeven moment begonnen meerdere tegenliggers naar ons te seinen. We dachten dat er mogelijk verderop een ongeval was gebeurd en dat men ons wilden waarschuwen. Dat doen ze wel vaker op deze manier. Nou, we zagen maar niks onderweg, dus we begonnen te twijfelen aan onze eigen auto. Misschien is er iets aan te zien? Auto aan de kant en uitgestapt. Niks! We begrijpen nou nog steeds niet waarom iedereen zo zat te seinen…. Om 14:15 uur kwamen we aan in Kalgoorlie. Het heeft een gezellige hoofdstraat die vrij breed is. De hoofdstraat is lang en er zit van alles, zoals hotels, restaurantjes, winkeltjes en dat vaak in oude panden uit de jaren 1890 met van die gezellige houten verandas. Fantastisch om te zien en we zijn wederom in de tijd terug gegaan! Ze hebben de sfeer van de goldrush van toen proberen te bewaren en dat lijkt ze aardig te zijn gelukt. We kijken onze ogen uit hier hoor. Een groot museum! We zijn ingecheckt bij het Best Western, betaalbaar en gratis WIFI (dat wel amper werkt), dus wij zijn happy! Een prima motelkamer, groot, schoon en fris. Heerlijk. We zijn gelijk onze was gaan doen. De 2 wasmachines en 2 drogers zijn hier gratis! Voor 1 dollar wat waspoeder gekocht en onze drie volle vuilniszakken in de machines gepropt! Ik had voor twee weken kleding ingepakt, dus het werd tijd dat we een keertje gingen wassen. De wasmachines laten werken en wij zijn met de auto een stuk verder de hoofdstraat ingereden. Bij de Town Hall zijn we naar een War Museum gegaan. Dat was gratis, maar er was geen bal aan ook. Daarna lekker wat gaan slenteren door de straat en genoten van de sfeer van deze stad. Bij een winkeltje een chocolade cake gedeeld en een cappuccino gedronken. We hadden best trek gekregen! Na anderhalf uur weer terug naar het hotel gereden en de was in de drogers gepropt. Even gerelaxt op de kamer en daarna naar een chinees restaurant gereden. Daar hebben we heerlijk gegeten, het was er alleen wel ijskoud binnen! Terug bij het hotel onze wasjes opgehaald, gevouwen en al onze kleding is weer fris nu! We kunnen er weer tegenaan deze laatste twee weken van onze vakantie. Toen weer douchen en bloggen. Het wordt vast allemaal een beetje eentonig voor jullie, maar ik wil jullie niks onthouden! Hahahaha We gaan zo zzzzzzzzzzzzzzz! Tot blogs maar weer!