West-Canada september 2019

Northam - York - Northam

G'day mates!

Vandaag, donderdag 25 oktober 2012, heeft de vermoeidheid toch weer genadeloos toegeslagen bij mij. De adrenaline van de afgelopen twee weken is kennelijk gezakt.... Vanmorgen heb ik mij om 8:00 uur toch maar uit het lekkere bed gezeuld. Het wordt gelukkig een chilldag! We blijven nog een nachtje in het zelfde Shamrock Hotel in Northam, dus we hoeven niet in te pakken en uit te checken. We hebben gedoucht en het ontbijt zat bij de hotelkamer inbegrepen. Er zaten dit keer lekkere pannenkoekjes bij! Weer eens wat anders dan toast en fruit. Rond 9:00 uur zijn we onderweg gegaan naar het plaatsje York, 35 kilometer ten zuiden van Northam. Ger had op internet gelezen dat dat plaatsje erg fraai en historisch moest zijn, dus hup, daar gingen we weer! En inderdaad, er stonden in de hoofdstraat van York onwijs mooie oude panden van zeker 100 jaar oud. Erg fraai onderhouden en we gingen weer een beetje terug in de tijd. De hoofdstraat was erg gezellig. Eerst zijn we naar het Motor Museum geweest. Daar hadden ze hele oude auto's, motoren, brommers en fietsen van soms wel meer dan 100 jaar oud. Echt fantastisch om te zien. Het museum bestond uit drie grote hallen en deze hingen vol met hele oude foto's. De entree was 8 dollar per persoon, maar het was het zeker waard! Er stonden echt hele dure modellen tussen hoor! Daarna zijn we op een terrasje neergestreken en hebben een cappuccino gedronken en een muffin gedeeld. Genieten, in het zonnetje! De temperatuur was vanmorgen rond de 20 graden en vanmiddag werd het zo'n 25 graden. Geen wolkje aan de lucht. Heerlijk! Daarna zijn we naar de suspension bridge gereden en er over heen gelopen. Deze hangbrug hing ook over de Avon rivier en de brug was 90 jaar oud. Hij slingerde behoorlijk heen en weer! Burp! Toen weer getankt bij tot nu toe het goedkoopste tankstation! Benzine was maar 1.42,9 dollar per liter! Dat is wel wat anders dan de 1.98 dollar in het noorden!!!! Daarna kwamen we langs een heel oud kerkhof, waar graven lagen van meer dan 100 jaar oud. Echt bijzonder om de stenen van toen te zien, sommige waren nog amper te lezen, waren afgebroken, of stonden scheef. Veel babies ook, dat was in die tijd zo. Hele familigraven en er was er eentje echt hilarisch. Van een overleden man was een gigantisch grote mooie dure steen gemaakt. Kennelijk hield zijn vrouw veel van hem. De vrouw lag er naast begraven, die dus wat later was overleden. Zij had een miezerig klein stenen paaltje met een bordje erop geschroeft dat zij er nu ook dood lag te wezen! Wahahahahaha. Haar familie was zeker blij dat ze dood was ofzo, geen geld te veel hoor! Arme Annie..... Maar goed, verder maar weer snel weg gegaan daar, niet echt een plek om je vakantie door te brengen. We zijn een toeristische route gaan rijden door een mooie stukje natuur en daarna weer terug gereden naar Northam. Daar kwamen we rond 12:30 uur aan. Het was een bijzondere ochtend terug in de tijd! We zijn naar een terrasje aan de Avon rivier gelopen, welke vlak bij het hotel ligt. Daar hebben we geluncht. Ger een lasagne en ik een kipburger. Ik had er ook een ijskoffie bij besteld. Dat is hier gewoon koude koffie met een bolletje ijs er in en slagroom! Best weg te tremmen hoor! Mmmmmm. Na een tijdje vertoeft te hebben op het terras zijn we naar het winkelcentrum gelopen voor een ijsje en voor nog een paar boodschapjes bij Woolworths. Terug in de hotelkamer zijn we even gecrasht. Ik hield het niet meer wakker en Ger ging er maar even bij liggen. Uiteindelijk hebben we anderhalf uur liggen snurken! Ook Ger, hij is blijkbaar toch moeier dan hij dacht.... Om 16:30 uur naar de pub van het hotel gegaan, drankjes besteld en naar de veranda gegaan. Daar hebben we nog heerlijk een uurtje in de zon gezeten. Om 18:00 uur zijn we naar een tentje gelopen waar ze rijstgerechten verkochten. We hebben een bak besteld die we samen deelden. Ze serveren hier toch altijd veel te veel en we hadden meer dan genoeg aan 1 bak! Het was sweet and sour spicy pork, heerlijk! Tonnetje rond weer terug gewaggeld naar het hotel en toen was het alweer douche- en blogtijd! De vermoeidheid heeft de dag gelukkig niet al te veel verpest. Hopelijk verdwijnt het snel en kan ik de tweede helft van de vakantie nog even flink knallen en voluit genieten! Bedankt allemaal voor al jullie reacties, daar genieten wij echt van!!!! En zwagertje, bedankt voor de fotoruimte! We kunnen voorlopig weer vooruit nu! XXX

Veel liefs van ons weer, xxx

Jeanettetr

Ik vind het niet zo gek hoor, reizen is heel vermoeiend, en jullie zijn s'morgens ook al zo vroeg op :-) maar ik begrijp wel dat jullie niets willen missen, maar er is zoveel te zien ! Jullie boffen maar om daar te zijn, geniet er lekker van . Ik ben jaloers :-)

Rob&does

Ha ha de tweede helft van de vakantie zegt ze. Ik dacht net zo , die zullen zo langzamerhand wel weer eens terug gaan na een kleine 5000 kilometers vreten. Haha Nog twee weken. ik lig in een deuk. Lekker nog meer lezen. Hier is het supersaai. Komen weekend krijgen we te horen hoe het PVDA en VVD kabinet, kabinet spic&span ons de komende jaren financieel gaat uitkleden. Ik hou m'n hart vast. Dat wordt afzien in Nederland de komende jaren. En zoals het er nu voorstaat kan ik reizen de komende decenia helemaal schudden. Dus geniet van wat jullie nu nog hebben en dat dure Australie moet je maar zien als once in a lifetime experience. Terug in Nederland wacht jullie niet veel goeds. dus zou maar illegaal in Australie onderduiken. Schijnt een van de econiemieën te zijn die nog wel groei kent.

Rob&does

He e eindelijk ben ik weer bij. He schrijfbeest. Zet hem op he. En Ger, zorg dat ze genoeg slaap krijgt.