West-Canada september 2019

Mullewa - Northam

G'day dear mates!!

We zijn weer terug in de beschaafde wereld!!!! Na bijna 4 dagen compleet afgesloten te zijn van de buitenwereld (gsm bereik, internet), zijn we er eindelijk weer! Ik begreep van een aantal mensen al dat we gemist werden en of het wel goed ging met ons aan de andere kant van de wereld. Lief! Vandaag, woensdag 24 oktober 2012, zijn we alweer twee weken van huis. Wat gaat de tijd toch snel! Time flies when you're having fun..... We waren vanmorgen errug vroeg wakker. Gisteravond kregen we zomaar een 'rustigere' kamer toegewezen die niet naast de hoofdweg lag. We dachten dat we dus lekker rustig zaten in onze bouwkeet. Niet dus! De weg hoorde je nog steeds en de roadtrains denderden flink voorbij vannacht! Ook lagen we langs de spoorbaan..... En rond 5:00 uur 's morgens staan alle mijnwerkers en wegwerkers op en die doen niet zo zachtjes. Dat hadden we al een aantal nachten ervaren, zo ook deze nacht. Het was dus weer een enerverende nacht...gaaaaaap! En om het feest helemaal compleet te maken, de kamer was bijna een ijsgrot toen we vanmorgen wakker werden! 12 graden en niet warm te krijgen! Mijn tenen vroren er zowat af en er hing nog net geen ijspegel aan mijn neus. Ik zag het niet zitten om te gaan douchen en heb me maar vroeg in mijn spijkerbroek en trui gehesen om op te warmen. We zitten toch in Australie? Waar het warm is??? Ger was stoer, die ging douchen! Brrrrrr. Om 7:00 uur zaten we al in de auto! Daar kwamen we wat op temperatuur en gelukkig scheen de zon en die was al lekker warm. We zijn gaan tanken en hebben bij het tankstation een cappuccino en een lamington gedeeld. Heerlijk was dat! Ons einddoel vandaag was Northam en dat lag ongeveer 415 kilometer naar het zuiden en niet ver van Perth vandaan. We hebben er dus een mooi 'rondje' opzitten. Via de kust omhoog en via de Outback weer omlaag. Ongeveer 5100 kilometer in nog geen twee weken! De weg naar Northam was best een vermoeiende weg, aangezien een heel groot deel van de route maar uit 1 baan bestond. En de weg was golvend over fraaie heuvels heen, je kon een tegenligger dus niet op tijd zien aankomen. En op maar 1 rijbaan...... Billenknijpen dus! De omgeving was onwijs mooi. Glooiende heuvels met graanvelden zo ver als het oog kon zien. Mooie bomen, zoutvlaktes, rode aarde, en helaas wederom geen enorme bloemenzee. We zaten dan wel in Wildflower Country, maar de velden waren uitgebloeid. We zijn een maand te laat. Ik had echt gehoopt om de gigantische velden te zien met wilde bloemen, paars, geel en wit, waarbij de Keukenhof zou verbleken, maar dat zat er dus niet in. You can't have it all! We zijn onderweg gestopt bij het plaatsje Morawa. Daar hebben we weer een cappuccino gedronken en muffins gegeten. Om 8:45 uur weer onderweg en ondertussen was het toch al 19 graden geworden! De temperatuurverschillen zijn best groot hier in Australia. Zelfs in 1 plaatsje binnen 24 uur! Gisterenmiddag was het nog 35 graden in Mullewa en vamorgen maar 12 graden! En toen we liepen te puffen in het Karijini National Park een aantal dagen terug, bleek het 1 van de warmste dagen te zijn sinds tijden! Wisten wij veel! We dachten dat het daar altijd 40 graden was.... Niet zo raar dat het zweet uit al onze porien spoot toen we weer omhoog moesten klauteren! Vandaag is het in West Australie een redelijke koele dag geweest en morgen is het in veel delen weer 10 graden warmer! Het kan vriezen en het kan dooien hier! Als het maar droog blijft! In het plaatsje Wubin hebben we even een plaspauze gehouden. Ik ben daarna zelf nog even achter het stuur gekropen, want het rijden was vandaag best vermoeiend voor Ger met die smalle wegen, heuvels en bochten. In Wongan Hill hebben we om 11:30 uur geluncht. Ger heeft een lasagne op en ik een wrap. Heerlijk! En het was een tentje die er eindelijk weer eens fris en verzorgd uitzag ook! Je kan merken dat we verder naar het zuiden komen, alles is niet meer zo stoffig en rood. En er zijn minder aboriginals en mijn/wegwerkers die in hun kloffie overal maar doorheen banjeren en alles bevuilen. Dat is de Outback! Je moet het een keer meemaken hoor! Hygiene is vaak ver te zoeken daar. De temperatuur werd vandaag uiteindelijk 24 graden. Best aangenaam dus. Om 13:15 uur kwamen we in Northam aan en vonden we een schitterend hotel uit 1866! Het Shamrock Hotel. Het ligt ideaal in het centrum, vlakbij de Avon rivier. Het hotel is mooi onderhouden en in de oude stijl gehouden. Echt prachtig! Wij hebben de Pioneers kamer en die is zo mooi. Oude meubels en een hele oude badkamer, alsof we terug in de tijd zijn! We blijven denk ik een tweede nacht in dit hotel. Het is betaalbaar, mooi, schoon, in het centrum, gratis ontbijt en gratis internet! Dus wat wil een mens nog meer? Het is weer ultiem genieten hier hoor! Het stadje Northam zelf is best groot te noemen. Ongeveer 7000 inwoners. Dat is wel wat anders dan al die spookdorpjes die we onderweg zijn tegengekomen van 500 inwoners of minder! Je kan ook merken dat we weer een beetje terug zijn in de bewoonde wereld, want onderweg kom je steeds vaker weer in dorpjes terecht waar je even kunt pauzeren, eten, tanken, plassen, drinken, etc. In de Outback was het gewoon minimaal 400 kilometer rijden voordat je weer wat tegen kwam. De prijzen in het zuiden ook veel aangenamer dan in het noorden. De hotelkamers zijn 2 tot 3 keer goedkoper. De benzine zakt al onder de 1.60 en ook het eten en drinken is gewoon weer betaalbaar! We hadden echt geen idee dat het noorden, en dan vooral de Outback zo onwijs duur zou zijn. Ik denk ook niet dat we daar snel weer naar terug gaan. Maar goed, we zitten nu weer vlak bij Perth, de grootste stad van West Australie. We gaan voorlopig nog niet terug naar Perth. We gaan een nieuw 'rondje' maken, ditmaal ten oosten van Perth en ten zuiden van Perth. De temperatuur zal daar in ieder geval niet zo hoog worden als in het noorden, ik hoop alleen dat het droog blijft. Eenmaal ingecheckt in dit onwijs mooie en oude hotel zijn we twee uur gaan chillen op onze kamer. Daar konden we eindelijk de 3 blogs van de afgelopen dagen en een paar foto's online zetten voor jullie. Daarna zijn we rond 15:30 uur naar de pub van dit hotel gegaan en hebben we een drankje gedronken op de veranda in het zonnetje. Wat een leven! We zijn daarna nog een wandeling gaan maken naar de rivier en we zijn over de Suspension Bridge gelopen. Dat is de grootste hangbrug van Australie. Als je er over heen loopt zwaait het behoorlijk heen en weer! Toen even naar de shoppingmall gelopen, een ijsje gegeten, en bij de supermarkt nog wat dingetjes gekocht. Daarna bij een pizzaria gegeten, Ger een spaghetti en ik een pizza hawaii. Ook dit restaurant was schoon en fris! Wat hou ik toch van hygiene! Rond 18:00 uur waren we weer terug in onze hotelkamer, net lekker gedoucht en toen was het alweer blog tijd! Deze blog krijgen jullie dus ook zo, dat zijn er dan 4 op 1 dag! Het was me een waar genoegen hoor, tot de volgende blog weer!

Liefs van ons xxx

Reacties

Reacties

Margie

Heerlijk om al die blogs te lezen Syl :) Wat een avontuur, geniet maar lekker in je Pioneerskamer en hopelijk slapen jullie vannacht wél lekker:)

Jeanette/Pepper (naamsaanpassing ivb nog een Jeanette :)

Ik ben blij dat ik nog wat vrije dagen heb....zou niet weten hoe ik anders door al die verhalen heen moest komen *gniffel*. Maar ehhhh ga vooral door met beleven, genieten en schrijven, dan gaan wij weer door met lezen.
:D

Rob&does

Ja ja . Ik ben nu weer bij met lezen. Als je jullie reizen en blogs zou bundelen zou je denk ik een aardig reisverslag voor veronica's travel hebben. Ik hou het ook niet mee bij. Amerika, Cuba, Australie. Dat wil ik ook.Wat doe ik verkeerd? Haha geniet er maar van. Life is short, enjoy it. Heb onze Fred D de reisgids van Fox gegeven omdat hij graag eens met de vrouw iets anders wil gaan doen met vakantievieren. Ik hoop dat ik een zaadje gepland heb en dan kan ik lekker nog meer blogs lezen. Ga ik zelf niet geniet ik in ieder geval mee van andere.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!