West-Canada september 2019

Meekatharra – Mullewa

G’day mates!

Weer een dag zonder internet, dus helaas zullen een aantal blogs allemaal tegelijk gepost worden. Maar ik ben gewoon braaf door blijven tikken hoor, want we hebben weer behoorlijk wat meegemaakt! Vandaag, dinsdag 23 oktober 2012, wederom onze strakke en geoliede activiteiten uitgevoerd nadat we opstonden. Het ontbijt zat bij de prijs van de kamer inbegrepen, dus we hebben wat toast met jam gegeten. Rond 8:30 uur onderweg gegaan, nogmaals op zoek naar de Flying Doctors basis. Na uitgebreide research en grondig onderzoek hebben we het dan toch nog gevonden! Nergens stonden borden waarop ze stonden aangegeven, zelfs geen bord naar het vliegveld! We gaven niet op en eindelijk kwamen we bij de basis terecht van de echte R.F.D.S.!!!! De Royal Flying Doctor Service. Later begrepen we ook dat ze helemaal niet zo dol zijn op toeristen, vandaar dat ze zo moeilijk te vinden zijn, maar wij waren wel ok werd gezegd! Hahahaha. We kwamen daar om 9:00 uur aan en gelijk kwam er een man naar buiten gerend van een jaar of 70 en hij vroeg of we soms een rondleiding wilden. Maar natuurlijk! Dolenthousiast begon hij te vertellen dat hij piloot is bij de Flying Doctors en zijn naam was Geoff! Niet te verwarren met doctor Geoff natuurlijk! Hij liet ons de basis van binnen zien en daarna nam hij ons mee naar het vliegtuig. We mochten er zelfs in zitten! Helemaal geweldig natuurlijk! Veel foto’s gemaakt en gefilmd, wat het gaat dan toch allemaal zo snel weer. Na een half uur afscheid genomen van Geoff en hem gevraagd waar ik dat petje kon kopen welke hij op had. Dat had het logo van de Flying Doctors en de tekst Royal Flying Doctors Service. Het petje was eigenlijk een piloten petje zei Geoff, maar ik mocht het hebben! Wat een toffe peer! Nou, na dit avontuur zijn we weer onderweg gegaan, verder naar het zuiden, richting het koudere weer. Maar eerst weer tanken natuurlijk. De temperatuur was vanmorgen vrij fris, 17 graden met een best windje. Ik heb er maar even een vestje bij aangetrokken. De temperatuur werd uiteindelijk toch nog een heerlijke 27 graden vandaag. We hadden niet echt een einddoel vandaag. We zijn gewoon gaan rijden. Het eerste plaatsje dat we tegen kwamen was Cue. Dat lag ongeveer 125 kilometer zuidelijker. Het leek wel een museum, dit dorpje! De panden waren gebouwd rond de jaren 1895 en alles was nog in die staat gelaten! Echt prachtig om te zien, met houten veranda’s en oude bouwstijlen. Cue was verder eigenlijk een spookdorpje, er was echt niks te beleven verder en heel klein ook. We zijn er 115 jaar te laat, want rond 1890 was er de gold rush en zal het er vast druk geweest zijn met goudzoekers! We hebben een ijsje gekocht om 11:15 uur en zijn toen maar weer verder gaan rijden. Helaas hebben wij geen goud gevonden daar. Het volgende plaatsje lag weer ongeveer 85 kilometer verder, Mount Magnet. Daar kwamen we rond 12:15 uur aan en we hebben daar een hamburger gegeten in een broodjeszaak. Rob Geus zou er niet blij zijn geweest in deze tent, want het was me daar een gore bende, hartstikke vies en plakkerig! Maar het eten was prima. We hebben het er gewoon op gewaagd, want verder was er in dit dorp weer niks te krijgen. Wederom een spookdorp! Na de lunch weer onderweg gegaan en ik heb toen zelf een stukje gereden. We zijn de snelweg afgegaan en zijn in de richting van de Wildflower Country gereden. In dat gebied zou vanaf augustus tot oktober mooie velden van wilde bloemen te zien zijn. Wij hoopten die ook te kunnen zien, maar ik denk dat we een maandje te laat zijn. Geen bloem te zien! Uiteindelijk na weer 250 kilometer, om 15:30 uur in Mullewa aangekomen en ingecheckt in het enige hotel hier, het Railway Hotel. De prijs was prima, de kamer karig, lijkt net een bouwkeet, nog net geen container, maar goed vol te houden. De koffers in de kamer gezet en lekker wat gaan drinken in de pub van het hotel. Daarna een uurtje gaan chillen in de kamer en om 18:00 uur was het alweer tijd voor het diner. In dezelfde pub een lekker kipgerecht gegeten. Terug naar de kamer, douchen en bloggen, zoals elke avond eigenlijk. We zijn vandaag best weer moe, want ook vandaag hebben we aardig wat gereden, zo’n 475 kilometer. Vannacht weer niet best geslapen, dus hopelijk wordt het komende nacht beter! Trusten!

Liefs van ons, xxx

Arminda

3 verhalen op één dag, heerlijk hoor. Het blijft elke keer weer genieten van alles wat jullie meemaken en de manier hoe je dat opschrijft !!!!

Ik kijk weer uit naar de foto´s

Xuzz Armin

pa

zo te lezen weer een beetje normale temperatuur voor jullie en huisjes zat voor een tweede huis voor de vakantie in de spookstadjes hahaha nog veel plezier en goed weer gr.pa&ma.

Renata

Wat een kilometers allemaal. Ik word al moe als ik er aan denk. Maar al dat moois zal ook weer veel goed maken!
Groetjes Renata