Newman – Meekatharra

G’day again mates!

Vandaag, maandag 22 oktober 2012, gestart met onze dagelijkse rituelen; douchen, inpakken en uitchecken. Dit alles gaat ondertussen als een geolide machine! Om 8:00 uur onderweg gegaan, verder richting het zuiden via de Outback. Maar eerst….jawel, tanken! Dat is nu ook zo’n beetje een dagelijks ritueel geworden. Met een volle tank en een lege maag onderweg gegaan, op naar Meekatharra! Vanaf dat plaatsje schijnt er goud in de grond te zitten! We hebben goede hoop hoor! De rit was ongeveer 425 kilometer lang en toen we Newman uitreden, gaf de tomtom aan dat we over 421 kilometer linksaf moesten. Dat zijn pas lange wegen! Onderweg was er natuurlijk weer helemaal niks, alleen maar een rechte asfaltweg en mooie uitzichten. Een roadhouse tegengekomen halverwege de rit, maar dat was dan ook alles. We kwamen daar om 9:45 uur aan en we dachten dat we daar wel een ontbijtje konden nuttigen. Ging de eettent pas om 10:00 open! Dan maar een ijsje genomen, het was tenslotte al 37 graden! De benzine haalde daar een recordprijs van 1.98,9 dollar per liter! Gelukkig hoefden we daar niet te tanken. Eenmaal weer onderweg zijn we maar aan de kaakjes begonnen om de honger weer wat te stillen. En denk maar niet dat ik ga afvallen deze vakantie, ik val nooit af tijdens een vakantie! Ook niet met een kaakjes dieet! Ik heb zelf ook nog een stukje gereden vandaag, het blijft geweldig om hier te rijden, zo rustig, geen gejakker om je heen, heerlijk! Regelmatig kwamen we onderweg weer oversized vrachtwagens tegen, waardoor je in de berm moest parkeren om ze langs te laten rijden. Ze nemen dan echt beide banen in beslag, zo breed zijn ze! Ze vervoeren echt van alles, brug onderdelen, hele huizen, etc. Machtig om te zien hoor. En de roadtrains zijn hier in de Outback maar liefst 53,5 meter lang! Dat zijn 4 aanhangers er achter. Dat is toch ongelooflijk??? Je weet echt niet wat je ziet soms hoor. Ondertussen hebben we met onze auto al ruim 4000 kilometer gereden in anderhalve week tijd. De afstanden zijn echt gigantisch hier, maar het rijdt echt lekker weg. Dat wordt vast weer ontiegelijk wennen in Nederland…. We hebben onderweg ook regelmatig geen bereik met de gsm, dan zitten we echt in the middle of nowhere hoor! De rit naar Meekatharra ging voorspoedig en we kwamen er rond 12:30 uur aan. Het dorpje heeft een grote hoofdstraat die best gezellig oogt, maar voor de rest is hier niet zo veel. Het heeft wat weg van Coopers Crossing! Een aantal hotels op de hoofdstraat aangetroffen, dus we konden nog kiezen dit keer ook! Bij een hotel geparkeerd welke er het gezelligst uit zag. Het Commercial Hotel, uit het jaar 1900. En het ziet er uit als het hotel van Vic Buckley van de Flying Doctors! Een gezellige pub als je binnen stapt en slaapkamers boven de pub. Wij hebben een kamer gekregen die achter het hotel ligt, en die is echt super! Harstikke nieuw en nog betaalbaar ook! We genieten! In de pub bij aankomst gelijk een drankje besteld en lunch! Eindelijk weer wat voer! Ger heeft een vismandje op en ik een steakburger. Daar kwamen we weer van bij zeg. We zijn na de lunch op zoek gegaan naar de echte Flying Doctors, die hier een basis hebben, maar die zijn gewoon onvindbaar! Ze maken er niet echt reclame voor hier. Jammer, ik had er wel even willen kijken! Daarna zijn we even gaan chillen op de kamer, nou ja even, we hebben 3 uur liggen snurken! We waren toch wel erg moe van alle indrukken, elke dag op pad, de 4000 kilometers, etc. Om 17:00 uur weer opgestaan en we zijn met de auto nog een rondje in het dorpje gaan maken. Het was ondertussen al lekker afgekoeld naar 32 graden, dus iets beter vol te houden buiten. We zijn naar een heuvel gereden welke een mooi uitzicht gaf over dit dorp. Er is ook een wandelpad van 3 kilometer lang die de history van het dorpje vertelt. Dat zagen we met deze hitte toch niet zo zitten en die vliegjes hier in de Outback zijn echt onuitstaanbaar. Je loopt de hele tijd te wapperen met je handen langs je oren. Geen gezicht! Rond 17:45 uur zijn we de pub weer ingedoken en hebben genoten van de locals die daar een voor een naar binnen stapten en weer weg gingen. Druk zat voor Vic daar! Nu leek de barman niet echt op Vic, hij keek scheel, zijn broek was veel te groot en hij meurde uit zijn plaat, niet normaal! We hebben er ons avondeten besteld, Ger een kipburger en ik een schnitzel. Goed binnen te houden! Om 19:00 uur was het toch weer tijd om lekker verder te chillen in onze airco kamer, te douchen, beetje tv kijken, bloggen en op tijd slapen! Hopelijk zijn we morgen wat minder moe. Ook dit hotel heeft geen internet, dus jullie moeten nog even wachten tot ook deze blog online komt!