West-Canada september 2019

Exmouth – Karratha

G’day mates!

Vandaag een rit gehad van ongeveer 575 kilometer en dat hebben we in 6 uur afgelegd, inclusief 2 korte stops. Tussen Exmouth en Karratha is helemaal niks, alleen maar schitterende natuur. De twee stops waren bij roadhouses waar je naar het toilet kan, een snack kan eten of ontiegelijk duur kan tanken, maar daar is verder ook alles mee gezegd. We hadden ons voorbereid op een lange rit en het ging heel voorspoedig. Vanmorgen in Exmouth om 7:00 uur opgestaan, gedoucht, ingepakt en om 7:30 uur onderweg gegaan. We zijn eerst gaan tanken. Wel zo handig om een volle tank te hebben als je zo ver gaat rijden. De benzine wordt hoe noordelijker, hoe duurder. De eerste stop die we tegen kwamen was ongeveer 275 kilometer verder. Het was toen 10:30 uur en we hebben daar een portie bacon & eggs gedeeld. Een laat ontbijtje dus. Daarna weer onderweg gegaan. Ik heb zelf ook weer een stukje gereden, echt heel relaxed rijden hier. Je komt bijna geen verkeer tegen en de wegen zijn alsmaar rechtdoor. De tomtom gaf op een gegeven moment aan dat we na 378 kilometer rechtsaf moesten! We kwamen een bord tegen dat de snelweg waar we op reden ook dienst deed als landingsbaan voor de Flying Doctors! Erg gaaf zeg! Je zal dat vliegtuigje ineens voor je op zien doemen! Het werd onderweg ook weer steeds warmer, met wederom een strakblauwe hemel. Wolken zullen we voorlopig niet gaan zien denk ik. Op z’n warmst was het vandaag 40 graden, zelfs wij vinden dat wel een beetje te veel van het goede hoor! En het is nog maar lente hier! Gelukkig is het een droge hitte, we zweten er niet van. Misschien ook, omdat we met onze luie reet alleen maar in een airco auto zitten! De tweede stop was voor een ijsje om 12:30 uur, ook weer bij een roadhouse in the middle of nowhere. Toen we weer een tijdje onderweg waren, reden we over een groot stuk ijzer wat midden op de weg lag. We konden het niet meer ontwijken en we hoopten dat de auto hoog genoeg zou zijn, maar nee hoor. Het was een enorm kabaal onder onze auto, we schrokken ons lam! Er begon ook een vaag lampje te branden op het dashboard, niet best! Toch doorgereden en niet durven kijken naar de schade, want stel je voor dat je ergens stil gaat staan en dan niet meer verder kan! Voordat je dan hulp hebt hier….. Zolang die wagen nog rijdt, dan gewoon door gaan!!!! De laatste 80 kilometer naar Karratha met samengeknepen billetjes gezeten, in de hoop dat we geen grote schades hadden. Bij het hotel aangekomen zagen we op het eerste gezicht geen schade aan de auto, gelukkig maar. We hebben de auto vandaag precies een week en we hebben er al ruim 2500 kilometer opzitten. Best veel! Hopelijk blijft de auto het doen de komende paar weken, ook al brand er een lampje op het dashboard….. We hadden op internet een hotel gevonden in Karratha die we gelijk in de tomtom hadden gezet vanmorgen, dus dat scheelde ook dit keer weer zoeken naar een slaapplekje. Erg handig hoor, internet! We zitten weer in een All Seasons hotel en het is prachtig! Heel mooi, groot, netjes, schoon, gezellig, inclusief 3 barren en een restaurant, dus perfect! We hebben het maar even niet meer over de prijs…. Er is wel gratis WIFI, ook op de kamer, en het continental ontbijt zit bij de prijs inbegrepen. Hoeven we morgen niet zo te zoeken om wat te kunnen eten! Ook is er in dit hotel een hele ruimte ingericht om te gokken. En dan heb ik het niet over gokautomaten, maar over het gokken bij hondenrennen, paardenraces, boxen, etc. Er hangen dan grote schermen om alle wedstrijden te kunnen volgen en schermen met allemaal getallen waar we niks van begrijpen. Deze goktaferelen hadden we in Carnarvon ook al gezien, maar het is hier echt populair in West Australie! Nou om 14:00 uur ingecheckt, koffers in de kamer gezet en lekker met een drankje bij het zwembad gaan zitten. De temperatuur was vandaag enorm heet, ook bij het zwembad, dus zwemkleding aan en verkoeling gezocht in het water. Heerlijk! Na een paar uur bij het zwembad gezeten te hebben, zijn we een uurtje gaan chillen op de kamer. Even lekker in de airco! Om 18:00 uur ging het restaurant open en zijn we lekker romantisch buiten aan een tafeltje bij het zwembad gaan zitten. Ger had een garnalen gerecht en ik had een rijst gerecht welke behoorlijk goed gekruid was! We vonden deze maaltijden tot nu toe de beste van de vakantie! Australiers gebruiken niet zoveel kruiden, dus wij vermoeden dat er een Aziaat in de keuken stond. Overheerlijk was het! Buiten is het nog altijd 29 graden en het is nu 20:00 uur ‘s avonds. Echt zalig hoor. Nou, alweer een dag voorbij in dit mooie Australie. De tijd gaat echt veel te snel. Net gedoucht en ik zal deze blog zo online zetten voor jullie, dan een beetje tv kijken en hopelijk lekker slapen! Morgen gaan we weer richting het zuiden, via een paar onwijs mooie natuurparken. Noordelijker dan Karratha zullen we dus niet gaan. Tot blogs!

Liefs van ons xxx