West-Canada september 2019

Exmouth en Cape Range National Park

G’day mates!

Vandaag, donderdag 17 oktober 2012 een aardige chilldag gehad. We zitten nog altijd in Exmouth en toch hebben we 150 kilometer gereden vandaag! We zijn vanmorgen rond 7:30 uur opgestaan, gedoucht, ingepakt en we zijn nog even bij de bar gaan zitten van het luxe hotel voor een cappuccino en het waanzinnig uitzicht vanaf het terras op de vijver, zwembad en de zee! Rond 9:15 uur uitgecheckt en we zijn onderweg gegaan naar het Cape Range National Park, welke aan de westkust van dit schiereiland ligt. De entrée was 11 dollar. Het park was ongeveer 50 kilometer lang, en via de zelfde weg moest je ook weer het park uit. De weg liep langs de kustlijn en om de zoveel kilometer had je een zijweggetje waar je in kon slaan voor een mooi stukje natuur of uitzicht. Meestal waren die zijweggetjes niet geasfalteerd. De eerste stop was bij een mangrove baai, fraai! De tweede stop was bij het visitor centre, waar we dachten wat te gaan ontbijten. Niks te krijgen natuurlijk, alleen snickers en koffie. Nou, de cappuccino was aardig weg te tremmen. Dan maar door zonder ontbijt. De volgende stop was Trealla Beach. Een mooi prive strand met wit zand en helder blauw water! Prachtig! Maar het kon nog mooier! Bij Turquoise Bay was het weer een paradijs om te zien! Ik ben daar ook gaan zwemmen en er zwommen hele grote witte vissen om me heen. Van een paar Australiers mocht ik de snorkel even lenen, dus dat was genieten van de onderwaterwereld! Niet al te lang in het water en op het strand verbleven, want we verbrandden er levend! Daar viel niet tegenaan te smeren hoor. Het was een graad of 34, behoorilijk wat wind, met een strakblauwe hemel, dunne ozonlaag, dus wij zijn als het even kan in de schaduw te vinden hoor! En toch zijn we elke avond weer een stukje roder….. Dat wordt bladderen de komende dagen! Na deze fantastische stop zijn we doorgereden tot het eind van het park. Onderweg kwamen we een aktieve kangaroo tegen die over de weg heen hupte. Gaaf om zo’n beest een keer levend te zien en in het wild! In het park zijn heel veel campeerlocaties, met uitzicht op de zee, maar meer dan dat is er niet. Geen eetgelegenheden, geen bomen om onder te schuilen, geen zwembad, geen receptie, geen stroom of airco…. Alleen maar vakken om je tent, camper of caravan te parkeren. Dat vonden wij toch maar niks. Wij zijn wat dat betreft toch wel luxe paarden! Nadat we het hele park hadden gezien met al zijn schoonheden, zijn we weer terug gereden naar Exmouth. Onderweg zijn we nog even naar de vuurtoren gereden voor een mooi uitzicht over de noordkant van het schiereiland. Als het whale seizoen is, dan kun je die vanaf dat punt mooi spotten, maar het seizoen is ongeveer van maart tot en met juli. Dus helaas. Terug in Exmouth zijn we naar het winkelcentrum gereden. Het was onderhand 14:30 uur en we hadden alleen nog maar een paar kaakjes op die we in Perth hadden ingeslagen om de honger te stillen. We zijn bij een Pakistaans tentje neergestreken op het terras en hebben een wrap besteld. Ik vond het zalig, maar Ger kreeg ‘m niet weg. Dan maar bij een bakkerij een lamington gekocht. Dat is een typisch Australisch vierkant cakeje met een chocolade laagje en kokos er overheen gestrooid. Zaaaaalig! Daarna zijn we op zoek gegaan naar een ander hotel dan Novotel, eentje die ietsiepietsie goedkoper is. We zitten nu in Ningaloo Lodge. Een ok hotel, niet al te luxe, kleine kamer, maar schoon en het hotel ziet er gezellig uit. Wel een stuiterend tweepersoonsbed, dus dat wordt weer bal vannacht! We zijn toen op zoek gegaan naar een biertje voor Ger. Je zou verwachten dat bier in dit bierland overal in overvloed te verkrijgen zou zijn, nou niet dus! Niks te krijgen bij deze lodge. De meeste tentjes in het winkelcentrum gingen pas om 18:00 open en de supermarkt mag geen drank verkopen! We kwamen uiteindelijk uit bij een drankwinkel waar Ger eindelijk zijn biertjes kon kopen. Het werd dus geen gezellig terrasje, maar we zijn de rest van de middag aan het kleine zwembad van het hotel gaan liggen, welke er erg gezellig bij lag met allemaal mooie planten en palmbomen er omheen. Gelukkig heeft dit hotel ook gratis WIFI, maar niet in de kamer. Dat geeft natuurlijk niks, zolang het maar gratis is! Rond 18:15 uur in de auto gestapt, (ik reed) en naar een Italiaans restaurant gereden vlakbij het hotel, genaamd Pinocchio. We konden buiten op de veranda zitten en de temperatuur was echt zalig, 23 graden! Beiden een spaghetti bolognese gegeten en knoflookbrood vooraf. Ik heb nu al medelijden met de schoonmaakster van onze hotelkamer morgenochtend! Wat zal de kamer meuren! Het eten was heerlijk, weer eens wat anders dan vis! Na afloop een heerlijk Italiaans ijsje gegeten. Terug gereden naar het hotel, waar we rond 19:45 uur aankwamen Het was nog best spannend om het hotel terug te vinden in het donker, zonder tomtom, en ik had niet eens gedronken! We zijn maar 2x verkeerd gereden…. De sterrenhemel is hier in Australie adembenemend. Vooral als je zelf op een donkere plek staat dan weet je niet wat je ziet. Je kan hier ook de melkweg goed zien, een dikke witte streep in de lucht, schitterend! Net lekker gedoucht en nu liggen we alweer op bed. Het is 20:45 uur nu, dus mooie tijd om te gaan slapen. Ook al was het een relax dag, door alle indrukken die we weer opgedaan hebben vandaag zijn we toch moe geworden! Morgen een lange rit voor de boeg, dus hopelijk slapen we goed! Wish us luck mates!

Ciao! xxx

pa

hee globe-trotters,mooie plekken bezocht lees ik maar een overnachting zoeken dat valt niet mee,dat weet ik uit ervaring,nog veel mooie dagen. gr.pa&ma.

Bianca

Ger gelijk een tray bier gekocht.;)

Rob&does

Die sterren. Bizar he. Net of je naar zo'n zwart viltje kijkt war je vroeger op school met een steekpennetje gaatjes in mocht maken. Als het echt donker is en je kijkt naar boven is het net zo'n prikbord met gaatjes waardoor sterrelicht komt.Je kan dan niet bevatten dat er zoveel sterren zijn. In ons overbelicht Nederland zie je nog geen 1% van de hoeveelheid zichtbare sterren. Ik heb deze ervaring trouwens niet in Australia maar bij buurtje Indonesie op Bali gehad. Om stil vante worden.