West-Canada september 2019

Carnarvon - Exmouth

G’day mates!

Hier zijn we alweer met een blog! Ons nieuwe paradijsje heeft ook gratis WIFI, dus we kunnen jullie op de hoogte houden van al onze avonturen! Vandaag zijn we van het ene uiterste naar het andere uiterste gegaan, qua hotel dan. Vannacht sliepen we in een 1 a 2 sterren hok, komende nacht slapen we in de meest luxe kamer waar we ooit in hebben gelogeerd! We denken zeker 5 sterren! De prijs was dan ook 3,5x duurder dan dat armoedige hok van afgelopen nacht, maar we hebben het wel 1000x beter naar onze zin hier! Novotel heet het hotel en het is er fantastisch! Een heerlijk zwembad en aan het strand en volgens ons bestaat dit hotel nog maar een paar jaar, het ziet er zo nieuw uit! We blijven helaas maar 1 nachtje in dit hotel, want 2 nachten wordt echt te gek…$$$$$. Ik zei al tegen Ger, als we straks miljonair zijn, kan ik best aan dit soort hotels wennen hoor! No worries! Maar goed, genoeg gekwijld over dit hotel. Vanmorgen weer om 7:00 uur opgestaan, godzijdank was het tijd. Wat een rampzalige nacht was dat, voor ons beiden dit keer! Snel gedoucht, ingepakt en uitgecheckt. Niet dat er iemand bij de receptie zat om uit te checken! Dan de sleutel maar afgegeven aan een hittepetit vrouwtje met een bloem in haar haar die de kamers zou moeten schoonmaken. Van mij had ze allang ontslagen mogen worden. Ze loopt alleen maar mooi te wezen en te pralen, maar poetsen, ho maar. Met gierende banden zijn we daar weg gereden. De locatie zelf was best fraai, aan het water en je kon de zon mooi zien onder gaan. Maar daar was ook alles mee gezegd. We zijn op zoek gegaan naar koffie en naar een tankstation. Dat laatste hadden we vlot gevonden. Hoe verder je van een grote stad af zit en in the middle of nowhere zit, hoe duurder de benzine…. Tank weer volgegooid, voor de rit van ongeveer 375 kilometer naar Exmouth. Het was nog even zoeken naar de koffie en iets om te snaaien, maar uiteindelijk vonden we wat. De 2 pies die we kochten wogen bij elkaar ongeveer een kilo, dus die waren vreselijk machtig. We kregen ze ook niet weggestouwd hoor, zonde, want ze smaakten wel ok. Toen we eindelijk onderweg waren was het alweer ruim een uur later en al 25 graden. Het is hier geen vochtige hitte, dus de warmte is goed vol te houden zonder te gaan zweten en meuren. Toen we 1,5 uur op de “snelweg” zaten, hebben we deze weg verlaten en zijn we weer een soort schiereiland opgereden naar het Ningaloo Reef Marine Park. Hier heb ik zelf ook een stukje gereden, gewoon cruise control op 110 km/u en gaan! Je moet wel opletten voor de wilde dieren, want koeien, geiten en schapen tref je regelmatig aan op de weg. Zelfs een dooie schaap, waar we omheen moesten slalommen. Dat is toch iets te veel vlees om overheen te banjeren….. Op deze weg zijn we de grens van de Tropic of Capricorn gepasseerd. We zitten nu dus in het tropische noorden! En het werd inderdaad alleen maar warmer, 34 graden! Op dit schiereiland zijn ook allemaal termietenheuvels die hoog boven de dorre struiken uitsteken. Een erg fraai gezicht. Alle riviertjes die we passeerden stonden droog. Het regenseizoen gaat in November beginnen, dus dan zal er eindelijk weer water zijn hier. Nu is alles op z’n droogst. Bij Coral Bay hebben we een lunchpauze ingelast. Het was er een drukte van jewelste met heel veel toeristen, campers en caravans. En toen we de locatie zagen begrepen we dat ook wel. Alweer een paradijs! Een schitterend wit strand, mooie blauwe zee met helder water (al een stuk warmer dan bij Shark Bay!) en in het midden van de baai lag koraal. Je kon daar dus makkelijk naar toe zwemmen en snorkelen! Als dat geen paradijs is? Bij een resort wat gedronken en bij een cafeteria heeft Ger een laat ontbijtje gegeten en ik een beef burger. Jammie! Rond 12:30 uur zijn we weer onderweg gegaan naar Exmouth, ons einddoel. Daar kwamen we rond 14:00 uur aan en we hebben ingecheckt bij Novotel. Ger zei dat we hier hoe dan ook zouden overnachten, wat het ook zou kosten. Ok……. Maar nogmaals, we genieten hier onwijs van alle luxe hoor! De koffers hebben we in de kamer gezet en we zijn het hotel gaan inspecteren. Erg mooi. Bij de receptie is er gratis internet, dus de blog van gisteren even online gezet vanmiddag. Daarna onze zwemkleding aangetrokken en heerlijk in het zwembad gezwommen. Opgedroogd aan de rand van het zwembad en daarna zijn we ons gaan optutten van het diner. Ditmaal hebben we Barramundi vis op, ook een erg lekkere vis! Terug op onze luxe kamer heerlijk gedoucht in de lekkerste douche ooit! Echt waar hoor! En nu is het alweer 20:00 uur als ik dit tik. Tijd om te gaan liggen in het heerlijke grote bed met een matras van minstens 30 centimeter dikte en hopelijk slapen we weer eens wat beter! Deze vakantie is voor mij echt een geweldige afleiding, Ger zegt dat ik zienderogen aan het opknappen ben! Even helemaal geen verplichtingen hebben (afspraken, gesprekken, therapieen, behandelingen, etc!) en in een compleet andere wereld zitten, dat doet me kennelijk goed! Dus wie weet ben ik weer helemaal “de oude” als we over 3,5 week weer thuis zijn! (of we blijven hier gewoon....... ) We gaan het meemaken. Tot blogs en veel liefs uit het paradijs op aarde!

XXX

Arminda

Goh wie had dat verwacht dat je zo zienderogen opknapt. Ik hoop dat dit zich thuis ook doorzet. Enne daar blijven is geen optie hoor, er zijn teveel mensen, waaronder ik, die je dan gaan missen !!!!

Marianne

3,5 week !!!!! Ben je niet goed wijs ofzo. Nee hoor meid, geniet er maar lekker van. Maar waar blijven de foto's bij je blog? X

Marianne

Sorry, geen klachten over je foto's.... Ik heb ze gevonden!

Sjaukje

Hoi zusje
Wat heerlijk om te lezen en de foto's te zien. GENIETEN met hoofdletters.
Xx

Bianca

Fijn dat je opknapt, maar we lezen wel aan het eind van de reis of je echt opgeknapt bent of dat het misschien een kleine opleving is ( hoop het niet hoor )