West-Canada september 2019

Shark Bay - Carnarvon

G’day lieve mates!

Het was een lange dag vandaag, dinsdag 16 oktober 2012. Drie uur op een boot gevaren en 4 uur in de auto gezeten! Daar word je niet moe van toch? Nou, we zijn bekaf! Vanmorgen om 7:00 uur opgestaan (we zetten nooit de wekker), gedoucht, ingepakt en uitgecheckt. Daarna weer terug richting Monkey Mia gereden waar we om 8:00 uur aankwamen. De dolfijnen waren net gearriveerd, dus daar hoefden we vandaag niet op te wachten! Allemaal weer in een rijtje gaan staan, ongeveer 175 mensen, en er waren dit keer twee dolfijnen die gevoerd mochten worden met een paar visjes. Ik had mijn allerfelste t-shirt aangetrokken, knalroze, zodat ik flink zou opvallen, want ik wilde dolgraag een dolfijn voeren met zo’n stinkvisje! Zwaaien naar de persoon die mensen uitzoekt mag namelijk niet, alleen lief lachen. En ja hoor, het heeft gewerkt!!!!! “That lady in the pink t-shirt”. Dat was ik!!!!!! Ik ben naar voren gelopen, kreeg een dooie vis in mijn hand en daar kwam dolfijn Surprise! Die trok dat visje zo uit mijn hand, harstikke gaaf! Nou, na een half uur gingen de dolfijnen er weer vandoor en gingen wij naar het bookings office om nogmaals een boottocht te boeken. De boot was gelukkig gerepareerd en we vertrokken om 10:00 uur. Maar eerst zijn we nog even wat gaan eten en drinken in het restaurant, een heerlijk warme ham/kaas croissant. (dat rijmt!) De boottocht was met een catamaran en er was een heerlijk dek waarop we met zo’n 35 mensen konden vertoeven. Ook kon je in de netten gaan liggen vlak boven het water, maar die deden mij te zeer aan mijn poezelige lichaam. De motor van de boot ging al snel uit, de zeilen werden gehesen, waarbij ik heb mogen helpen, en daar gingen we. Geweldig mooi helder water, strak blauwe lucht en op jacht naar dolfijnen, schildpadden, dugons, zeeslangen, vogels en haaien. Op een gegeven moment werd het windje wat fris en we hebben onze truien er maar even bij aangetrokken. Gelukkig hadden we die meegenomen omdat men ons dat geadviseerd. We hebben geprobeerd om uit de zon te blijven, maar dat was haast onmogelijk op het water met een boot die alle richtingen op draaide. Dat werd smeren, smeren en nog eens smeren. Nou ja, ik dan toch, want Ger dacht wel zonder zonnebrandcreme te kunnen….. Die heeft nu mooie rooie benen en een hoofd als een tomaat. De ozonlaag is hier in West Australie extreme dun, dus het is best gevaarlijk. Maar goed, we hebben veel dolfijnen gespot, die gezellig met ons mee zwommen naast de boot. Ook hebben we een paar dugons gezien, dat zijn hele grote dikke vissen, het lijken wel roggen en die komen om de paar minuten naar boven om adem te halen. Ze zijn erg lelijk hoor. Ook schildpadden gezien en last but not least: een hamerhaai!!!!!! Die zwom ineens langs de boot en met een paar ferme slagen met zijn staart scheerde hij binnen een paar seconden weer weg, uit het zicht! Het is echt geluk hebben als je een haai ziet, en wij zagen toch wel een fraai exemplaar, met zo’n dwarse snuit, zeker 4 meter lang. Deze baai waarin wij voeren heet tenslotte ook Shark Bay. Toch wel fijn als je dan ook nog een haai ziet! Na exact 3 uur varen waren we weer terug bij het resort. We hebben erg genoten van de boottocht, het was het wachten waard! Snel de truien weer uit, want het was 32 graden aan wal! We zijn gaan lunchen in het restaurant en we hebben een hamburger gedeeld. De porties die je hier krijgt zijn zo groot, dat je makkelijk een bord kunt delen. Toen zijn we rond 13:45 uur weer onderweg gegaan met de auto, met als doel Carnarvon. Dat was ongeveer 350 kilometer rijden. Onderweg weer veel dode kangaroes gezien en ook veel dode emu’s. Dat zijn kleine struisvogels. Een behoorlijk homp vlees elke keer langs de weg dus. Om triest van te worden. Tijdens de rit liep de temperatuur nog op tot maximal 33 graden, lekker warm dus. Na een uur rijden kwamen we bij een ander bijzonder natuurspektakel: Hamelin Pool Stromatolites. Dat is levend gesteente aan de kust en dat ziet er uit als zwarte bollen en koeievlaaien in het ondiepe water. Heel apart om te zien. De foto’s zullen het allemaal wel duidelijker maken voor jullie. Rond 16:00 uur waren we het schiereiland weer af en zaten we op de “snelweg”. Onderweg weer ontzettend mooie uitzichten gezien, en het werd ook steeds droger en alles ziet er dor uit. Steeds minder verkeer ook, soms komen we een auto tegen. Ineens zagen we langs de weg koeien staan, dat is toch bijzonder te noemen hier! Ook hebben we geiten gezien en hagedissen die snel de weg over rennen. Mooie natuur hoor! Voor ons doemde een wagen op met knipperende lichten, die midden op de weg stond. Bleek dat het een waarschuwingsauto was dat er groot transport onderweg was. We moesten daarom in de berm parkeren en wachten tot de vrachtwagen voorbij was. En het was een behoorlijk groot transport! Twee banen breed, dus in de berm parkeren was geen overbodige luxe! Na 4 uur rijden kwamen we rond 18:00 uur aan in Carnarvon. Gelukkig vlak voordat het donker werd, want om 18:30 uur gaat hier de zon onder. We hadden op internet al een goedkope motel gevonden, Carnarvon motel, en het is inderdaad een betaalbaar motel. Ook erg oubollig en smoezelig, maar ach, het is 2x zo goedkoop als de afgelopen nachten, dus dat is ook wel eens fijn! De koffers in ons hok gezet en gelijk gaan eten in het restaurant van dit motel. Het is wel the place to be, het restaurant, want alle locals komen er eten en drinken. Het was een typische Australische stamkroeg. We hebben wederom vis gegeten, we zitten tenslotte nog aan de kust, en daarna zijn we terug gegaan naar ons hok. Douchen en slapen, maar eerst natuurlijk deze blog even tikken, want ik ga anders alles vergeten! Geen internet natuurlijk in dit motel. Toen we vroegen aan die griet van de receptie waar we wel internet konden krijgen, keek ze ons heel appelig aan. Ze vroeg nog NET niet “interwhat????”. We blijken gewoon 15 jaar terug in de tijd gegaan te zijn. Je kan hier alleen internetten in de bibliotheek van dit dorp. Whahahaha! We zijn natuurlijk erg verpest met het gratis internet wat we bij Shark Bay hadden….. Nu gaan we slapen, 20:00 uur is een mooie tijd! Trusten!

Liefs van ons, xxx

Reacties

Reacties

Bonnoo

Een mooi avontuur en ik sluit me aan bij eerdere reactie , dat je een groot schrijf talent hebt. Veel plezier daar.

Margie

Wat een schitterende avonturen beleven jullie! Volop genieten, want hier regent het nóg steeds!!!

Arminda

Ik zie je al weer staan in je felroze t/shirt haha maar het is je wel weer gelukt he. Ben benieuwd naar de foto´s ook die van Ger met zij tomaat rode hoofd hahaha

Jeanette

Had ik al gezegd dat ik jaloers ben??

Rob&does

Ha die Syl. Raar maar waar. Ik heb een weekje vakantie opgepakt van 12 tot 20 oktober. Grieks eilandje Zakyntos. Maar toen ik terug was was het eerste wat ik deed je avonturen opzoeken haha. Maf he.Maar jke schrijft ook lekker ontspannen en als ik goed tussen de lettertjes doorlees heb je eindelijk weer af en toe een welverdiende nachtrust te pakken. Yo go girl. Groetjes Robbedoes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!