West-Canada september 2019

Geraldton - Denham Shark Bay

G’day!!

We zijn gearriveerd in Shark Bay! Van Geraldton naar Denham, via een “kleine” omweg naar Kalbarri aan de kust, is het 530 kilometer. We hebben er dus een aardige rit opzitten vandaag! Vanmorgen, zondag 14 oktober 2012, zijn we om 8:00 uur opgestaan en deden ons vaste ritueel weer; douchen, koffers inpakken en uitchecken. Het ontbijt was trouwens inclusief dit keer en we hebben nog even wat gegeten in het hotel. Het was een continental breakfast, geen warm voer, want dan moest je weer 11 dollar bijbetalen. We hadden nu alleen de keus uit fruit, toast, yoghurt, cereal, thee en koffie. Aangezien we eigenlijk niet van die grote ontbijters zijn, was dit prima voor ons. Om 9:00 uur zijn we onderweg gegaan richting het noorden. We zijn eerst gaan tanken, onze eerste tankbeurt deze vakantie. Er zullen er vast nog vele volgen! De dag begon bewolkt maar het was toch al 22 graden. Hoe verder noordwaards we kwamen, hoe warmer het werd. Op een gegeven moment was het 30 graden! Heerlijk toch??? Zeker met airco in de auto! We zijn halverwege de 'snelweg' afgeslagen richting de kust naar het plaatsje Kalbarri. Dat lag in een National Park en de natuur is er schitterend. Trouwens, de hele rit tot nu toe is adembenemend. Elke 10 kilometer is het uitzicht weer anders. Mooie vergezichten, heuvels, grote vlaktes met kleine groene struiken, hoge bomen, rood zand, gras, echt heel veel verscheidenheid. Soms is de weg net een achtbaan, zo onwijs golvend is het! De kustlijn is ontzettend mooi. Strakblauwe zee met hoge golven die op het witte strand eindigen. Wel veel zeewier op de stranden maar geen mensen! In het plaatsje Kalbarri hebben we wat gedronken en weer een heerlijk stukje taart gegeten. Rond 11:30 uur weer verder gegaan, weer richting de snelweg. Dit maal reed ik zelf voor het eerst deze vakantie. Het links rijden went snel hoor. Je moet bij het afslaan en bij rotondes even opletten, want dat zijn de spannendste momenten! Voor je het weet zit je weer aan de rechterkant van de weg.... In de auto zit ook cruise control, dus die kun je gewoon honderden kilometers op 110 kilometer per uur zetten, want de weg gaat alsmaar rechtdoor en je komt bijna niemand tegen! Is dat niet fantastisch????? Rond het middaguur waren alle wolken verdwenen en ontstond er een strak blauwe hemel boven ons. Lekker rijden, stilte om ons heen, zonnetje, mooie natuur, wat wil je nog meer? Ik vond al die dode kangaroes op de weg wel om te janken hoor. Eentje lag precies midden op de weg vers uit elkaar gerukt en ik walste daar natuurlijk over heen. Wat een geklapper onder onze auto. Snik…. Bij de kruising met de snelweg naar het schiereiland waar Shark Bay is zijn we nog even gestopt voor een ijsje. Dat was bij Overlander House, waar je kon tanken als een van de weinige plaatsen op deze route. Om 15:30 uur kwamen we bij het plaatsje Denham aan bij het Shark Bay Marine Park. Het ligt aan de kust en het is hier behoorlijk winderig! Op internet hadden we dit hotel al gespot welke redelijk betaalbaar zou moeten zijn, dus daar zijn we via de tomtom direct naar toe gereden. Dat scheelt weer zoeken! Eenmaal aangekomen kregen we nog korting op de kamer ook zeg! Heerlijk die Aussies!!! De kamer is wederom op de begane grond, zoals alle kamers hier bij dit hotel. Het zijn meer vrijstaande kleine huisjes allemaal. Dus ons huisje is wederom lekker ruim en er zijn 4 bedden! Ik zei al tegen Ger dat als hij niet lief tegen mij is, dat hij dan mooi in de andere kamer kan gaan liggen! Whahahaha. Nog een bonus van dit hotel is dat het internet GRATIS is en nog redelijk snel ook! En ik maar klagen over dat internet hier! Niks mis mee! Er zullen dus snel een aantal foto’s gaan volgen van de afgelopen dagen, zodat jullie ook kunnen zien wat ik nou eigenijk allemaal bedoelde in mijn blogs. Na aankomst in ons huisje zijn we een stukje gaan wandelen, op zoek naar een supermarkt en naar een tentje om wat te eten. Alles ligt precies op de weg langs de kust, net als ons hotel, dus makkelijk te vinden. Erg groot is dit plaatsje Denham ook niet, maar wel gezellig. We zijn bij een bistro fish and chips gaan eten en het smaakte wederom prima! In de supermarkt nog wat lekkernijtjes gekocht voor onderweg en daarna zijn we weer terug gelopen (terug gewaaid) naar het hotel. Het is nu 18:00 uur als ik dit tik en de blog kan gelijk op internet gezet worden zo. Wat een luxe! We gaan zo lekker douchen en op bed liggen en bijkomen van de lange rit en geweldige indrukken. Tot morgen en fijne zondag allemaal!

Liefs xxx

Sjaukje

Wat heerlijk om dit te lezen op de zondagochtend. Net een boek met mijn favoriete hoofdpersoon. Hoe gaat dit aflopen. Xxxx

Arminda

Zo jullie hebben al weer aardig wat kilometers achter de rug zo te lezen en daar zullen er nog heeeel veel bij gaan komen. Goed van je Syl dat je ook een stukkie getuft hebt. Ben blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben, dat hebben jullie verdiend.

Tot de volgende blog

Dikke kus armin