West-Canada september 2019

Cervantes – Geraldton

G’day again mates!

Het is alweer zaterdagavond 20:00 uur hier, 13 oktober 2012, als ik deze blog tik. De tijd gaat snel hoor. We zijn weer zo’n 280 kilometer verder en zitten nu in de stad Geraldton. Vanmorgen zijn we om 07:15 uur opgestaan (ik heb weer niet best geslapen, Ger gelukkig wel), we hebben gedoucht en daarna hebben we om 8:30 uur uitgecheckt in het hotel in Cervantes. We zijn in de auto gestapt en zijn naar het einde van de straat gereden (meer dan deze straat is er niet in dit gehucht) naar het tentje waar we gisteravond ook hadden gegeten. Dit maal gingen we voor een ontbijtje: bacon and eggs! Het smaakte weer prima, zoals eigenlijk alles tot nu toe hier in Australie. De gerechten zijn geen hoogstandjes, maar de smaak is prima! Na het ontbijt zijn we richting de Pinnacles gereden. Dat was ongeveer 20 kilometer rijden. Daar aangekomen kostte het 11 dollar om het Nambung National Park binnen te komen. Met de auto kon je een rondrit doen van 4 kilometer door het park en dat was zeker de moeite waard! (Een camper of bus kon daar niet rijden, dus wat een geluk dat we een auto hebben! Je kon anders wel 1,2 kilometer wandelen, als je niet met de auto was....hmmm, best warm!) We hebben onze ogen daar wel uitgekeken hoor. Duizenden puntige kalkrotsen van soms wel 5 meter hoog! Dit schijnt een bijzonder natuurverschijnsel te zijn en komt verder nergens in Australie voor. Ongeveer 500.000 jaar gelden zijn ze ontstaan en ze zien er indrukwekkend uit. Ze zijn onder de zandoppervlakte ontstaan en door de wind zijn ze tevoorschijn gekomen. We hebben natuurlijk weer ontzettend veel foto’s gemaakt en daar zullen jullie er wel een paar van te zien krijgen zodra we een beetje snelle internet hebben. Hier in Australie lopen ze echt dramatisch achter voor wat betreft het internet. Bijna nergens internet of WIFI en als dat er wel is dan kost het onwijs veel geld en het is ook nog rete traag! Soms lukt het bij de McDonnalds om even online te komen, gratis, maar ook dat gaat vaak traag. Nadat we anderhalf uur bij de Pinnacles hadden doorgebracht zijn we rond 10:30 weer onderweg gegaan. Ons doel was Geraldton, een plaats aan de kust. Onderweg hebben we een leuke stop gemaakt in het plaatsje Dongara. Daar hebben we heerlijk op een gezellig terras gezeten, onder de parasol en met een heerlijk briesje. De temperatuur vandaag was 25 graden, perfect! Op het terras hebben we wat gedronken en een chocolade taartpunt gedeeld. Wat was dat genieten! Rond 16:00 uur kwamen we dan eindelijk aan in Geraldton. Best een grote stad te noemen en we zijn weer back to civilisation! Direct even een McDonnalds opgezocht zodat we de vorige blog voor jullie online konden zetten. Daarna op zoek gegaan naar een leuk hotelletje en daar zitten we nu, het All Seasons Hotel. Een prima kamer, groot, twee bedden en een heerlijke douche. De kamers zitten allemaal op de begane grond, net een soort motel, waar je je auto voor parkeert. Je ziet dit soort kamers altijd in van die films waarin iemand vermoord wordt, of waar iemand zich schuil houdt! Maar goed, we hebben net lekker gedineerd in het hotel. Ger heeft een king snapper vis op en ik chickenwings. Erg smakelijk! Terug naar de kamer gelopen, gedoucht en naar bed! Morgen is het plan om richting Shark Bay te rijden. Daar zwemmen de dolfijnen! Hopelijk slaap ik vannacht wat beter en ben ik niet zo moe als vandaag, want het was geen beste dag voor mij…. Ger heeft de hele route tot nu toe gereden, ik heb er de energie niet voor en zat vandaag behoorlijk tegen mijn vermoeidheid aan te vechten. Deze vocht keihard terug! En het lijkt alsof we druk druk druk zijn, maar eigenlijk rusten we zeker 12 uur per dag, van 19:00 uur tot 07:00 uur liggen we gestrekt! Ik heb dat nodig…. En Ger doet gewoon gezellig mee! Het is ondertussen alweer 20:30 uur. We gaan snurken! Tot blogs maar weer en we genieten van al jullie reacties hoor! Laat ze maar komen!

Liefs van ons. xxx

Reacties

Reacties

Joyce

Ga vooral zo door met je verhalen, ik geniet ervan, en zo te lezen jullie ook.

Groetjes

Jeanettetr

Klinkt goed allemaal, en je schrijft het zo boeiend :-) ik kijk al uit naar de volgende blog. Geniet ervan, en luister naar je lichaam, rust als het nodig is, en wees aktief als dat kan :-) veel plezier samen !!

Arminda

Hey lieve mensen,

Het was weer een waar avontuur om te lezen, als je de politie beu wordt dan kan je altijd nog boeken gaan schrijven, want volgens mij ben ik niet de enige die aan je lippen hangt om weer je volgende verhaal te lezen. Het is een soort van verslavend ha ha. Ach ik ben net gestopt met roken, mag wel weer een nieuwe verslaving hebben ha ha. Alleen jammer te lezen dat je niet zo best slaapt. Misschien komt dat nog, ik hoop het voor je meis.... Nou ik ben heel erg benieuwd naar jullie mooie foto´s want die kalkrotsen lijken me helemaal geweldig.

Ik wacht weer op het volgende verhaal. Heel veel plezier daar he !!!!!

Dikke knuffel van mij en Wil

Edith

Geweldige verhalen schrijf je weer en vind het erg leuk om ze te lezen lekker genieten daar denken dan ook weer aan onze eigen reis naar Australië Gr. Edith

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!