West-Canada september 2019

Aangekomen in Perth!

G’day mates!

We zijn weer in Australie! Na een reis van 27 uur van deur tot deur zijn we in het Ibis Hotel in Perth aangekomen. De vlucht van Singapore naar Perth duurde ruim 4,5 uur en we landden op het vliegveld om 14:37 uur plaatselijke tijd. De vlucht zelf ging weer erg voorspoedig. Geen films dit keer, daar was ik echt te moe voor. We hebben wat zitten dutten, maar echt slapen kwam er natuurlijk weer niet van. Een maaltijd gekregen die ook weer goed smaakte. Ger had een buurman ergens uit Azie vandaan, maar die zei geen woord. Wel zo rustig! Hahaha. Eenmaal op het vliegveld aangekomen moesten we weer door allerlei security checks. Formulier ingevuld en ingeleverd dat we niks invoeren, en een stempel gekregen in onze nieuwe paspoorten. De koffers lieten gelukkig niet lang op zich wachten. Wij werden er natuurlijk weer uitgepikt om de drugshond te laten oefenen. We moesten daarvoor een extra rondje lopen zodat de hond die in opleiding was kon trainen. Daar zit je echt op te wachten na een reis van meer dan 24 uur. Maargoed, bij 1 persoon in de rij werd wat neergelegd door de security en de hond moest dat vinden. En jawel, hij vond het! Nou, klaarrrrrrr en snel door naar buiten! Gelukkig hoefde dit keer niet weer alle koffers op de band door de scan heen. Australie is wat dat betreft een erg lastig land. Op het vliegveld gelijk gepind en Australische dollars ingeslagen. De koers staat waanzinnig slecht voor ons, dus het gaat een dure reis worden…. Toen we eindelijk buiten stonden en bevrijd waren van alle security checks gingen we op zoek naar vervoer naar het hotel. Nou, dat was erg makkelijk, het eerste wat we zagen was een hokje waar je kaartjes kon kopen voor een transfer per busje naar je hotel! Dat was de helft goedkoper dan een taxi, maar duurde ook twee keer zo lang. Er zaten natuurlijk meer mensen in dat busje en die moesten ook gedropt worden. Zo kregen we er nog een scenic tour gratis bij ook! Maar de rit kon ons eigenlijk niet snel genoeg gaan. We waren moe. Het weer bij aankomst was wat bewolkt, zo nu en dan zon, maar de temperatuur heerlijk warm, ongeveer 28 graden. Na ruim een uur in het busje gezeten te hebben, werden we eindelijk bij ons hotel afgezet door een chauffeur die alleen maar heeft zitten zuchten achter het stuur. Het klonk behoorlijk hilarisch, maar hij had het duidelijk niet naar zijn zin! Het Ibis Hotel bevindt zich echt perfect, helemaal down town Perth! Je loopt het hotel uit en zit gelijk in een en al gezelligheid! Heel veel restaurants, barretjes, winkels en terrasjes! Daar houden wij van! We hebben onze koffers op de kamer gezet (gelukkig werden we verwacht!) en zijn daarna gelijk weer op pad gegaan. Het was ondertussen 17:00 uur. Gelijk naar bed was niet zo’n goed idee, dan kom je daar niet meer uit tot de volgende dag! En er moest nog gegeten worden! Tegenover ons hotel zit een grote Vlaamse pub, dus daar zijn we gelijk wat gaan drinken. Ger nam een biertje (nou ja, -tje?) en ik nam een lemon lime and bitters. Een heerlijk Australisch drankje wat ik 2 jaar terug heb ontdekt. We schrokken alleen wel van de prijs voor 2 drankjes. Hopelijk komt het omdat we op dit moment in een miljoenenstad zitten en zal de prijs dalen zodra we uit de drukte weg zijn, maar we betwijfelen het! Na ons drankje zijn we op zoek gegaan naar een hapje. Veel restaurants en terrasjes, maar nu nog een geschikte vinden. We kwamen uit bij een healty hamburger tent. Lekker en cheap! Nadat we de sfeer van Perth hadden opgesnoven, kwamen we tot de conclusie dat het een hele leuke en gezellige stad is. In ieder geval het centrum dan toch! Er zijn een aantal wolkenkrabbers die typerend zijn voor Perth. Het theater van Perth is een schitterend mooi groot wit gebouw en vanuit onze hotelkamer kunnen we deze zien. Eenmaal terug in onze kamer zijn we gaan douchen en gaan liggen. Het was pas 19:00 uur maar wat waren we moe! De kamer is echt megaklein. Toch wel een van de kleinste van het hotel. Je kan net langs het bed schuiven om aan de andere kant te komen van de kamer. Het bed is voor 1,5 persoon en niet al te groot dus. Gelukkig blijven we hier maar 1 nachtje. Het is nu bijna middernacht in Nederland als ik dit blogje tik. Hier is het bijna 6 uur ‘s morgens, vrijdag 12 oktober alweer. Ik kon vanaf 4 uur niet meer slapen, dan maar bloggen. Geen internet hier in het hotel en dat zal waarschijnlijk de hele reis wel zo zijn. Weinig tot geen WIFI. Maar zodra het kan, dan gooien we weer een blog in de lucht, zodat jullie kunnen meegenieten met ons. Het is al licht hier in Perth, Ger ligt nog heerlijk te ronken naast me en ik zal me nog een uurtje stil moeten houden denk. Om 11 uur kunnen we onze auto ophalen en ik denk dat we dan snel de stad en de drukte gaan verlaten! Jullie gaan het wel weer lezen! Tot de volgende blog maar weer!

Liefs van ons. xxx

Yvonne

Ik volg je verhalen op de voet het is hier nu 3.20 in de ochtend en ook ik kan niet slapen (familietrekje?) have fun en hele fijne vakantie xxxx yvonne

Corina

Hallo
Goed aangekomen las ik en alweer de nodige avonturen beleefd
Ik heb niet echt een beeld bij "healty hamburgers"maar misschien komen er nog foto's???
Ben ook benieuwd naar de huurauto of toch stiekem een kleine camper jullie hebben al geoefend met de hotelkamer.
Fijne dag vandaag en het weer in Gouda om 08:30 uur is 12 graden en veel regen dus dat lopen jullie dan weer mis.

Jeanette tr

Ook ik wil niets missen van jullie reis en volgt de blog op de voet. Heel veel plezier !!

Marjorie

Nu gaat het dan echt gebeuren!
Zorg goed voor jezelf en geniet.

Rob&does

Ik heb met je meegedaan hoor Syl. Was erg laat uit de NH laat en kon niet slapen voor 04:00 uur. Bij jou dus al 10 uur. Zo laat werd ik wakker in een regenachtig Hollandia. Zojuist is de Nobelprijs voor de vrede aan de Europese Unie gegeven. Misschien een klein opstekertje voor de euro. Wordt het bij jullie weer wat goedkoper. See you mate.

Bianca

Mmm, jullie zijn ook van die ongure types. Ik zou ook de drugshond op jullie afsturen ;) om te oefenen. Ben je in australie ga je bij een vlaamse tent wat drinken en ee je bij een veredelde Mac donalds. En Syl een hotelkamer is om op te slapen niet om er een partijtje tennis te spelen.

Milka

Heeeel veel plz!

Renata

Ook door mij worden jullie nog steeds gevolgd ;-), dus laat af en toe ff wat horen...uhhh lezen. Geniet !!!