Disney World, Hollywood Studios

Hi folks!

Gisteren, zaterdag 22 oktober, zijn we na een rustige start om 09:45 uur gaan ontbijten bij Friendly's. Daarna zijn we rond 10:30 uur op een Trolleybus gestapt in de richting van Disney World. Op buslijn 111 overgestapt en toen kwamen we bij Downtown Disney. Dat lijkt net op een attractiepark, maar dan zonder de attracties! Een heleboel Disney winkeltjes, restaurantjes en felle kleuren. Aan het einde van de lange wandelboulevard, was Planet Hollywood en Cirque du Soleil. We hebben bij Cirque du Soleil nog even gekeken of we kaartjes gingen kopen voor die avond. De voorstellingen zijn om 18:00 uur en om 21:00 uur en duren 1 uur en 40 minuten. Een hele mooie acrobatenshow met veel goede recenties en er waren nog kaartjes over voor die avond. Maar de prijzen stonden ons niet aan. 78 dollar exclusief tax voor de goedkoopste plaatsen. Hmmm. Geen kaartjes gekocht dus. Na Downtown Disney zijn we weer op een Disneybus gestapt voor de overstap naar een andere bus die ons naar een ander park bracht: Hollywood Studios. We hadden Epcot al gehad, nu was Hollywood aan de beurt. We kwamen daar rond 13:30 uur aan. Het park is niet zo groot als alle andere parken waar wij tot nu toe onze voetzolen afgesleten hebben, maar wel weer erg prachtig gemaakt. Het park bestond meer uit shows dan uit spectaculaire rides. Ger had van te voren al gezegd dat hij nergens in zou gaan, maar hij hoefde dus nergens bang voor te zijn. Het was allemaal erg relaxed. We zijn als eerste in een slow moving attractie gegaan die The Great Movie Ride heet. Deze attractie bevindt zich binnen in de grote tovenaarshoed. Deze karretjes bracht ons naar allerlei bekende filmsets, zoals onder andereIndiana Jones, Jurassic Park en Alien. Een hele leuke tour. Daarna zijn we naar de Indiana Jones Epic Stunt Spectacular gegaan. Een mooie show met op het eind veel vuur. Daarna zijn we naar een 3-d film gegaan van de Muppet show. Hilarisch! Beauty and the Beast hebben we gezien in een 30 minuten durende Broadway show. Heel leuk gedaan allemaal. Er waren maar 3 thrill rides op dit park, deStar Tours had een technische storing, Rock 'n' Roller Coaster starring Aerosmith had een wachttijd van 90 minuten en The Twilight Zone Tower of Terror had ook een veel te lange wachttijd. Dus deze thrillseeker was snel klaar met seeken. Snik. Maarrrrrr, de gaafste show aller tijden was de Lights, Motors, Action! Extreme Stunt Show!!!!! Hier ging bijna het hele park om 16:30 uurnaar toe, want het was erg druk en de tribunes zaten helemaal volgepropt. Dit was de show waar je bij moest zijn! En dat klopte ook wel! Het duurde ruim een half uur en met auto's en motoren werden echt waanzinnige stunts uitgevoerd. We keken onze ogen uit. Het ging allemaal zo snel en ook maar net goed elke keer! Veel sprongen, vuur, achter elkaar aan racen, achteruit rijden, je wist niet wat je zag! Echt een waanzinnig gave show en zeker een aanrader! Nou toen hadden we het park wel weer gezien en zijn we na 5 uur genieten naar de uitgang gelopen. Het was toen alweer18:30 uur. Weer op de bus gestapt en overgestapt, en weer overgestapt....maar het wachten op de laatste Trolleybus voor het laaste stukje duurde al ruim een half uur. We zijn toen maar in een taxi gestapt en waren daardoor wel 15 dollar kwijt, wat niet nodig had geweest als die Trolley maar gewoon had verschenen. Slechte zaak. Na 2 (!) uur waren we dus eindelijk terug bij ons hotel, en de hele rit had met een taxi vanaf DisneyWorldnaar ons hotel misschien nog geen half uurtje hoeven duren. Grrrmmppfff. We wilden zuinig doen.... Maargoed, hetwas weer een dag met erg mooi weer, rond de 23 graden en volop zon.Genieten dus. Wij zijnbij terugkomstheerlijk gaan dineren bij onze favoriete restaurant Ponderosa. Dit keer weer een steak. Mmmmm. Om 21:45 uur waren we weer terug in onze hotelkamer. We zijn dus weer 12 uur op pad geweest. We maken lange dagen hier in Florida en we zijn ook bekaf van deze vakantie, maar we zijnfysiek superactiefgeweest en het verstand kon daardoor lekker op nul gezet worden. Ook wel eens goed voor dit overbelaste koppie..... XXX