West-Canada september 2019

Florida Adventure Tour

Hi folks!

Gisteren, vrijdag 21 oktober,weer een lange dag gehad van 13,5 uur, maar het was een geslaagde dag! Er stond weer een excursie op het programma. Het was de excursie die afgelopen dinsdag was gecancelled vanwege de storm. We hadden de wekker gezet om 07:30 uur, maar we waren natuurlijk al wakker. Om 08:25 uur werden we weer opgehaald door de bus bij het restaurant Sizzler. Het ontbijt zat inbegrepen bij deze tour, dus we konden bij Sizzler gelijk met z'n allen gaan ontbijten. Na een prima ontbijtje zijn we om 09:15 uurin de bus gaan zitten. We gingen onderweg naar Crystal River reden. Daar dobberen de met uitsterven bedreigde zeekoeien rond. We zijn in groepjes van ongeveer 16 personen opgedeeld op pontoonbootjes en zijn de rivier opgevaren. Daar konden we gaan zwemmen met de zeekoeien. Erg gaaf om te doen hoor! Die beesten zijn gigantisch groot, een meter of 3 lang,maar ze doen geen vlieg kwaad. Ik aaide zo'n beest in zijn zij en hij rolde gelijk op z'n rug. Heerlijk vinden die grote zeekoeien het als ze over hun mega buik worden geaaid! Ophun ruggen zitten allemaal harde dingetjes vastgekoekt, het lijken wel schelpjes, maar hun buiken zijn wit, schoon en ruw. Na een tijdje gekroeld te hebben met een zeekoe, zag ik iets lichtbruins uit het achterwerk van dat beest verschijnen. Een drol van zeker 20cm lang! Die drol vermengde zich gelijk met het water. Gatverdamme! Ik ben toen maar snel terug gesnorkeld naar de pontoonboot. Je zwemt gewoon in stront zeg. Ger is niet gaanzwemmen, die had het natuurlijk al lang door dat hetstrontwater was! Hahaha.Later vroeg ik aan Ger of hij het verschil nog wel zag tussen mij en zo'n zeekoe. Gewoon als geintje, want ikhad zo'n dikkewetsuit aan en die was zwart en het zag er niet uit.Het antwoord van Gerduurde mij iets te lang. Grrmmmpffff.....De zon scheen de hele dag, maar als je hetkoude water uitkwam, was het toch welerg fris. We hadden namelijk ook nog te makenmet een koufront dat over Florida heen was komen zetten en de temperatuur was maarongeveer 22 graden met een fris windje.Na twee uur op de pontoonboot gevaren, gedobberd en gezocht naar zeekoeiente hebben zijn we weer teruggegaan naar ons beginpunt. Toen we om 14:00 uurweer in de bus zaten kregen we onze lunchpakketen uitgereikt. Dat waren zakken met daarin een watertje, 1 broodje met ham/kaas, een drankje, een zakje ships en een zakje met m&m koekjes. Hmmm. Na 45 minuten rijden kwamen we aan bij de volgende stop: het Homosassa State Wildlife Park. Dat was een kleine dierentuin met allemaal dieren van Florida. Krokodillen, roofvogels, zeekoeien (die heten Manatees in het Engels), panters, beren en zelfs een nijlpaard. Leuk parkje om te zien, maar we waren er na een uur wel uitgekeken. Gelukkig vertrok de bus alweer na 70 minuten. We gingen opweg naar onze laatste stop: de Whitlacouchie River. Daar gingen we met een airboat 30 minuten varen. Deze airboat was even groot als de boot die we hadden in de Everglades, maar de rit was nu veel spectaculairder! We gingen lekker snel over het water heen, op zoek naar alligators. We vonden er eentje. Ook deden we twee maal een 360 graden, zo gaaf! Als je voorop de boot zat werd je lekker nat, dus wij gingen lekker op rij drie zitten. Nou, ook wij werden nat hoor! Hahaha. En toen zat de excursie dag er weer op. Om 17:45 uur gingen we weer onderweg naar onze hotels. Rond 19:00 uur kwamen we echt letterlijk langs ons hotel, maar de chauffeur ging eerst de mensen afzetten die vanmorgen het eerst waren opgestapt. Grrrmmppfff. Belachelijk. Wij waren dus pas rond 20:15 weer terug bij Sizzler en zijn toen teruggewandeld richting ons hotel. We zijn maar gelijk gaan eten, dit keer weer bij Ponderosa. Ze hebben daar een heerlijk buffet enwehadden dit keer kip besteld. Het smaakte wederomprima. We kwamen rond 21:30 uur terug in onze kamer. Helemaal op natuurlijk. Ik heb snel de stront van mijn lijf gebiktonder een heerlijke douche en we zijnrond 22:00 uur gaan slapen. We hebben genoten van onze laatste excursie dag! Tot de volgende blog maar weer folks!XXX