Clearwater Beach

Hi folks!

Vandaag stond een dagje strand op het programma! De wekker ging om 06:45 uur en we werden om 07:40 uur opgehaald, same place. Dit keer was de bus een keer op tijd zeg! We zijn onderweg gegaan en hebben onderweg nog een paar mensen opgepikt. Na 3 uur kwamen we eindelijk aan bij Clearwater Beach. Het strand ligt aan de Golf van Mexico en Clearwater staat bekend om de hoeveelheid zonnige dagen per jaar. Ze hebben maar 4 bewolkte dagen per jaar. En jawel, jullie raden het vast al, geen zon te bekennen toen we aankwamen! Zwaar bewolkt en ontiegelijk veel wind zeg! We werden echt gezandstraald! Echt niet tof en dit keer hadden we een keer geen geluk met het weer. We zijn maar snel richting het restaurant gelopen waar we onze lunch konden nuttigen. Daar hadden we vooraf voor betaald. We hebben fish and chips op. Smaakte ok. De wind wilde maar niet gaan liggen en het mooie witte zand waaide continu op. Bah. We hebben wat stukjes gelopen en zijn elke keer maar een winkel of restaurant binnen gegaan om te schuilen. Er is eigenlijk weinig te beleven in Clearwater Beach als het zulk slecht weer is. Geen grote shoppingmall ofzo ook. Het was er vandaag uitgestorven en in die wind was er gewoon geen lol aan. Je gaat echt niet op het strand zitten met die wind. Daar ging ons dagje strand......Rond 14:00 uur brak eindelijk de zon een beetje door. Na de nodige foto's gemaakt te hebben en onze tijd uitgezeten te hebben, kwam de bus er weer aan. Om 16:45 uur vertrokken we weer uit dit troosteloze stadje wat ook bekend staat om de bejaarden die hun laatste jaartjes er graag door willen brengen. Ik denk dat als de zon volop had geschenen, zoals bijna elke dag dus, dat het dan een gezelligheid van jewelste had geweest. Nu was het een triest gebeuren. Na 2 uur rijden kwamen weweer aanbijonze opstapplaatsin Orlando en zijn we direct doorgelopen naar het restaurant voor deze avond: Miller's Ale House. We hebben er een heerlijke zalm gegeten. Dit restaurant is groot,erg populair en het was er erg druk. Er hangen meer dan 20 tv schermen en ze laten voornamelijk sportkanalen zien. De herrie binnen was niet echt prettig meer, dus dit keergeen romantisch dineetje voor ons. Hahaha. Toen we na het eten naar ons hotel liepen, voelden we dat de temperatuur behoorlijk was gedaald. Er zit een kou front aan te komen en temperaturen overdag onder de 25 graden zijn in Florida ongewoon. Maar jullie raden het vast wel weer, de komende dagen zal het kwik totonder de 25 gradendalen en 's nachts koelt het dratisch af. Die Amerikanen lopen nog net niet met handschoenen aan hier! Om 19:45 uur waren we terug in ons hotel. We zijn weer ruim 12 uur op pad geweest. Vandaag was niet zo'n succes, maar we hebben er toch maar weer wat van gemaakt! Goodnight folks! XXX

Linda

Ach ja, zulke dagen zitten er wel eens tussen en daardoor waardeer je de mooie dagen weer meer ;-) Geniet nog maar van de komende dagen en de leuke excursies die weer op het program staan... en wat betreft die temperatuur... hier wordt het ech tijd voor winterbanden en handschoenen die draag ik al een paar weken hoor, haha (incl. oorwarmers, maar goed ik ben dan ook een koukleum, hihi)

sil

Koud? Het vriest hier!! Mn neef moest vorige week al krabben haha. Zo zie je maar weer het is overal wat! Jammer dat het stranddagje niks werd, maar er komen nog zat leuke dingen neem ik aan. En lekkere.... Fish & chips oeffff... Zalmpie OEFFFF Jammie!!!!
Kijk weer uit naar het volgende verhaal!