Universal's Islands of Adventure

Hi folks!

Hier zijn we alweer met een volgende blog. Vandaag, dinsdag 18 oktober,ging om 07:30 uur de wekker, maar ik was natuurlijk alweer lang wakker, na een onrustige nacht. Ik weet niet wat het is hoor, het bed ligt heerlijk, maar ik slaap slecht..... En dat terwijl het zo'n vermoeiden vakantie is! We zijn dus opgestaan en na het douchen weer naar de opstapplaats gelopen bij halte 24 voor onze volgende excursiedag. We zouden om 08:25 uur worden opgehaald door de bus. Die kwam echter weer eens te laat en nog met slecht nieuws ook! De excursie was gecancelled vanwege de storm die op komst is! Zucht. Niet dat ze het telefonisch dan even doorgeven! Ze hebben onze naam, hotel en kamernummer!!! We kregen een telefoonnummer dat we moesten bellen om ons geld terug te krijgen, of om de excursie te verzetten naar vrijdag. We hebben gebeld en gaan nu vrijdag alsnog op deze excursie. Bij Sizzler hebben we een ontbijtje genuttigd, wat uit een buffet bestond en nog goedkoper was dan Friendly's! Het is een stukje lopen iedere morgen, maar het bevalt onstoch beter! Daarna zijn we met de taxi naar Universal's Islands of Adventure gegaan. Dit is het tweede park van Universal Studios waar we ook nog entree tickets voor hadden. Die gingen we vandaag maar gebruiken dan! We kwamen er rond 10:00 uur aan en tot 17:00 uur hebben wij er ons weer prima vermaakt. Ik iets meer dan Ger denk ik, hij houdt gewoon niet van rollercoasters en nat worden...... En jawel hoor, binnen een uur waren wij al doorweekt! Ger zag een leuk kabbelent bootje varen, daar wilde hij best wel in. Hij dacht dat een paar druppeltjes niet zo erg zou zijn. Nou, we kwamen er dus doorweekt uit zeg! Het waren van die grote ronde banden met stoeltjes erin die over een wildwaterbaan gingen. In de Efteling heb je die ook, de Pirana, maar deze was toch net even een tikkie natter. Iedereen kwam er soaked uit zetten! Dat was dus niet de bedoeling en Ger was 'not amused'. We hebben de rest van de dag in onze natte goedje rondgelopen en dat was zeker geen pretje. Niet dat het koud was, maar het zit natuurlijk voor geen meter, die kleffe kleding. Maargoed, er waren nog meer water attracties, daar zijn we maar niet meer ingegaan. Ik ben wel in de Incredible Hulk Coaster gegaan, een hele gave achtbaan waarbij je afgeschoten wordt. Ik heb deze achtbaan later nog een keer gedaan, zo tof was het. Ger is natuurlijk even blijven wachten op mij. We zijn wel samen in Spiderman gegaan. Dit was een 3-d rit die erg gaaf was en zelfs Ger vond het leuk!Nadat ik eerst de Harry Potterattractie had geinspecteerd, dacht ik wel dat Ger het ook wel gaaf zou vinden. Dus ik ging er nog een keertjein en nu ging Ger mee.Het waseen rit waarbij we onder andere met Harry op een bezemaan het vliegen waren in een soort 3-d film. De stoeltjes gingen daarbij flink heen en weer, maar net niet over de kop. Het was een erg indrukwekkende attractie waar we ons echt in de film van Harry Potter waanden. Ook al was dit geen achtbaan, Ger kwam er groen en geel uitzetten. Geen succes dus. Daarna zijn we in een familie-achtbaan gegaan, die niet echt superhard ging en ook niet over de kop. Het was net genoeg voor Ger. Dewandel tour van Poseidon's Fury was sensationeel. Heel fraai gedaan met vuur en water die in gevecht zijn met elkaar. Er was ook een gochelaar die ons trucks liet zien waar je mond van openzakte. Je zit er bovenop en toch gebeuren er dingen die gewoon onmogelijk zijn! Geweldig. De Sinbad Stunt Show was niet erg bijzonder. Het gaafste was een vent die in brand stond. Ger had een attractie ontdekt waar hij wel graag in wilde, de Seuss Trolley Train Ride. Het waren karretjes zoals van een achtbaan maar ze gingen zoooooo langzaam. Je had er wel een mooi uitzicht van het park aangezien het een aantal meter boven de grond was. Gaap. Toen was er als laatste nog de Doctor Doom's Freefall. Daarbij word je naar boven gelanceerd en daal je ook weer net zo hard naar beneden. Een adrenaline kick van jewelste! Ik ben uiteraard alleen gegaan. Het park was erg groot en we hebben er twee rondes gelopen. Je waant je iedere keer weer ergens anders, het Harry Potter gebied was bijvoorbeeld helemaal gebouwd in de stijl van de film, met een kasteel en besneeuwde huizen. Jurassic Park was een groot dinosaurus gebied met veel groen. Je had ook een Cartoon gebied, alsof je in een tekenfilm of strip was beland. Gewoon allemaal heel erg mooi gemaakt. De zon was vandaag nergens te bekennen, erg bewolkt en het heeft een kwartiertje gedruppeld. De temperatuur was zalig, heerlijk in ieder geval om in zo'n park te lopen. Als de zon wel had geschenen, was het veel te heet geweest. Dus wederom hadden we weer veel geluk vandaag! Met een taxi zijn we weer terug gegaan naar ons hotel, waar we om 17:30 uur aankwamen. We hebben geen voeten meer over!!!! Maar wat was het weer lachen vandaag! Straks gaan we weer dineren bij Bahama Breeze, dat was ons eergisteren wel heel erg bevallen. Morgen staat er een stranddagje op het programma. Aangezien de storm nog niet voorbij is ten zuiden van Orlando, kan die excursiedag ook wel eens komen te vervallen. Het strand waar we heen gaan heet Clearwater Beach. Dat ligt aan de Golf van Mexico en heeft heel helder water en zand zo wit als poedersuiker! Ze zeggen dat het er maar 4 dagen per jaar bewolkt is........Ik denk dat wij het wel weer zullengaan treffen dan!!! Jullie gaan het lezen! XXX