West-Canada september 2019

Miami en Everglades

Hi folks!

Gisteren, maandag 17 oktober,geen tijd gehad om te bloggen hoor! We zijn van 06:30 uur tot 23:45 uur op pad geweest en waren echt gesloopt! Maar we hebben wel weer een superdag gehad! Ik was natuurlijk alweer lekker vlot wakker gisteren, om 04:00 uur al. De wekker ging pas om 06:00 uur. We hebben gedouched en zijnnaar bushalte 24 gewandeld waar het restaurant Sizzler zit. Daar werden we voor de excursie opgehaald om 06:55 uur. De bus was echter wederom te laat, maar dit maal maar 10 minuten. We gingen op weg naar Miami en de Everglades! Dit is een rit van ongever 3,5 uur vanuit Orlando. Bij het vertrek kregen we gelijk een zak vol met voer. Dat moest ons ontbijt voorstellen. Een croissantje, twee flesjes drinken, een yoghurt en twee repen. Daar raakten we natuurlijk niet echt vol van. Halverwege de rit nog even een stop gemaakt waar je het ontbijt kon aanvullen. Rond 11:00 uur kwamen we aan bij de Everglades. Een groot waterrijk natuurgebied met veel gras. We hebben over dit moerasachtig gebied een mooie rit gemaakt met een propellerboot. Daar pasten ongeveer 24 mensen op, 6 personen per zitbank. Achterop de boot zat de propeller en je had echt wel oordopjes nodig hoor, wat een herrie dat ding! Het heeft gisteren de hele dag geregend, maar toen we op de boot zaten was het nagenoeg droog, dus we hadden erg veel geluk. Onderweg kwamen we een aantal alligators tegen die we van dichtbij hebben kunnen bewonderen. Die beesten zijn even nieuwsgierig naar ons, als wij naar hun. Na ruim een half uur varen kwamen we weer terug bij het beginpunt. We zijn nog even naar alle dieren gaan kijken die daar te bezichtigen waren, zoals slangen, een zwarte panter, wolven, krokodillen, gieren, pauwen en hagedisachtigen. We hebben nog een krokodil vastgehouden en een stinkdier geaaid. Die was trouwens nog fully armed!!! Gelukkig roken we nog naar roosjes toen we klaar waren met aaien. Er was een kleine alligator show, leuk om te zien, maar we zijn natuurlijk wel beter gewend toen we in Australie zaten. Nou, toen was het weer tijd om de bus in te gaan, op naar Miami! Daar kwamen we rond 13:30 uur aan en we werden als eerste bij South Beach gedropped. Dat is het beroemde strand van Miami. Het was er heerlijk rustig, aangezien het regende. We hadden 1.5 uur vrije tijd voordat we weer moesten verzamelen bij de bus.We hebben de nodige foto's gemaakt en zijn daarna lekker gaan lunchen bij TGI Friday. Een hamburger met frietjes en het smaakte weer prima! Eenmaal weer in de bus werden we via downtown Miami bij het Bay Side winkelcentrum afgezet. Dat ligt aan het water en het stierf er van de restaurantjes en leuke winkeltjes. Ook een mooi groot Hard Rock Cafe, waar ik natuurlijk weer een cool shirtje heb gekocht. We werden in dit winkelcentrum ook weer 1,5 uur losgelaten. Daarna zijn we met de hele groep op een cruise gegaan langs de skyline van Miami en langs onwijs mooie grote huizen van beroemdheden, zoals bijvoorbeeld Gloria Estefan. Ook kwamen we langs een paar huizen waar beroemde fims zijn opgenomen, zoals bijvoorbeeld Scarface met Al Pacino. Leuk om te zien allemaal en de huizen zijn echt waanzinnig mooi. Na 5 kwartier varenwaren we terug en zijn de bus weer ingestapt. Ons Miami avontuur zat er op en rond 19:15 uur zijn we weer richting Orlando gereden. We kwamen om 23:45 uur terug in ons hotel, doodop. Snel gecrashed in bed, want de wekker zou weerveel te snelgaan, om 07:30 uur. Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz XXX

Brigitte

Ja, Miami klink bekend. Ik ben daar in 1997 of 1998 geweest. Er zal in de tussentijd wel het en en ander veranderd zijn. Ik kan me de brug naar Miami beach en de architectuur wijk nog herinneren. Bayside en de foto's met papagaaien. Hahaha/ Geniet van jullie tijd. Orlando en omgeving, tampa ect. blijft mooi.
Ik lees de vervolg verhalen weer.
gr. Brigitte